За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
- emohrisstov
- Мнения: 1487
- Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Село София
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Колега yoan4o евала! Страхотен пост. Много полезен. Правил съм всичко с изключение на чистенето на дебитометъра. Кажи моля те малко повече, къде точно се намира, как се сваля, как се чисти и т.н. Ако можеш и да го щракнеш ще съм ти много благодарен 
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
yoan4o написа:И запомнете - с пръдня боя не става. Аз съм дал за поддръжка по колата за една година точно толкова, колкото дадох за нея. Затова не ме е страх да карам по магистралата с 200, пък и вече мога.......![]()
- радвам се, че има такива собственици - yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
emohrisstov написа:Колега yoan4o евала! Страхотен пост. Много полезен. Правил съм всичко с изключение на чистенето на дебитометъра. Кажи моля те малко повече, къде точно се намира, как се сваля, как се чисти и т.н. Ако можеш и да го щракнеш ще съм ти много благодарен
Колега, значи, доколкото знам от богопомазаните майстори има 2 вида дебитомера за тия животни. Моя е ХИТАЧИ и е една малка правоъгълна кутийка, която стои на дебелия въздуховод - отгоре, точно след кутията.
Ако твоя е същия ще се радвам да се видиме на по
да ти покажа.... става изключително лесно. За другия вид обаче, само на сервиз, понеже там май няма достъп до тия жички вътре.- zloby3400
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: София/Ямбол
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Това за дебитомера трябва да се пробва с малко помощ от познат, че аз съм с 2 леви ръце. Някъде бях писал че за 6 месеца съм отделил 1200 лв за чаркове (ама съм го сметнал с ГО,данък и прехвърляне)и ми се изсмяха че на година повече от 200 лв. не било нормално или нещо такова. Всеки според възможностите,ама за кво ги вземаме тези коли - да ги направиме хептен на каруци? Евала на колегата за по-горния пост, как не го домързя да изпише толкова
За такива като мене който допреди 6 месеца са карали само служебни автомобили и освен гориво да слагат, друго не са правили,тази информация е много полезна.

За такива като мене който допреди 6 месеца са карали само служебни автомобили и освен гориво да слагат, друго не са правили,тази информация е много полезна.

- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
До emohrisstov и който има нужда де
Значи, първо се сваля кутията с филтъра.
целия блок на дебитомера е захванат за долната част на кутията, ако не се лъжа с 4 болта.
След като демонтираш кутията и болтовете, остава само самия дебитомер. От страната, от която влиза въздуха, има една решетка, която се демонтира много лесно - просто се държи с един прекъснат опръстен, който изпълнява ролята на пружина.
След като махнеш решетката - е това цилиндърче, дето вътре има 2 жички е тоя прословут дебитомер. Пръскаш жичките без да прекаляваш с ВД и толкова. Подсушаваш и сглобяваш по обратната процедура.
Това е, айде пиши има ли резултат!!!
Значи, първо се сваля кутията с филтъра.
целия блок на дебитомера е захванат за долната част на кутията, ако не се лъжа с 4 болта.
След като демонтираш кутията и болтовете, остава само самия дебитомер. От страната, от която влиза въздуха, има една решетка, която се демонтира много лесно - просто се държи с един прекъснат опръстен, който изпълнява ролята на пружина.
След като махнеш решетката - е това цилиндърче, дето вътре има 2 жички е тоя прословут дебитомер. Пръскаш жичките без да прекаляваш с ВД и толкова. Подсушаваш и сглобяваш по обратната процедура.
Това е, айде пиши има ли резултат!!!
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Xa#r0 написа:Малко тъп въпрос ама кво ще рече ВД![]()
![]()
Е тва:

Напиши в гоогле WD 40 и ще разбереш
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
А бе момци тоя филтър за какво е?Закачен е на стъпковото моторче и колектора. 
- overapac
- Мнения: 712
- Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
и аз имам подобен такъв ,само ,че е пвц,ама за какво служи ??-ако знае някой да обясни??!!чува се леко съскане някъде около него ,когато двигателя работи?? Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
-
Последна промяна от jims на Сря 11 юни 2025 8:55, променено общо 1 път.
- theerazor
- Мнения: 186
- Регистриран на: Вто 25 мар 2008 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Има го на АЕК да, аз лично съм го чистил това с вряла вода и прах за пране, изкара толкова масло колкото, баба ми няма бели косми на косата си
. Съветвам колегите да го почистят. Също така колегите с АЕК закарайте колите си да ви почистят, с ултразвук ли с кво го чистиха моето
"Стъпково Моторче"
.
Застанете до двигателя и се ослушвайте за ,случайно изпускане на въздух от някъде, тва също е проблем и вдига разхода много... Аз една седмица се чудих защо ми вдигна разхода , а то имаше едно маркуче цепнато точно на свръзката и съска ли съска, вика смени ме
.
"Стъпково Моторче" Застанете до двигателя и се ослушвайте за ,случайно изпускане на въздух от някъде, тва също е проблем и вдига разхода много... Аз една седмица се чудих защо ми вдигна разхода , а то имаше едно маркуче цепнато точно на свръзката и съска ли съска, вика смени ме
.- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
theerazor написа:Има го на АЕК да, аз лично съм го чистил това с вряла вода и прах за пране, изкара толкова масло колкото, баба ми няма бели косми на косата си. Съветвам колегите да го почистят. Също така колегите с АЕК закарайте колите си да ви почистят, с ултразвук ли с кво го чистиха моето
"Стъпково Моторче"
.
Застанете до двигателя и се ослушвайте за ,случайно изпускане на въздух от някъде, тва също е проблем и вдига разхода много... Аз една седмица се чудих защо ми вдигна разхода , а то имаше едно маркуче цепнато точно на свръзката и съска ли съска, вика смени ме.
Къде е това маркуче ?
Тоя филтър за какво служи? Сваля ли се при почистването ...
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
-
Последна промяна от jims на Сря 11 юни 2025 8:53, променено общо 1 път.
- plachkov
- Мнения: 176
- Регистриран на: Съб 22 сеп 2007 14:54
- Автомобил: шкода рапид 2019
- Двигател: 1000
- Местоположение: Пловдив
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Колегата yoan4o е много прав.Карам AFT от 3 години и съм газов инжекцион.От начало всичко беше на 6,обаче от време-на време взе да губи мощност и се започна палец,дистибутор,кабели,ланда,катализатор,комутатор и диагностики къде ли не......и накрая се оказа хлабав пин(или беше пинк
)на дебитомера(бях тръгнал и него да купувам 442лв)Повярвайте ми...колата върви ...абе като нова.Дано да съм помогнал.Да са живи и здрави в автосервиз НЕМО КАР в Пловдив 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта