махане на катализатор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 13 мар 2006 17:41


yossarian написа:А ламбдата колкото по-близо до двигателя, по-добре.


Е по-близо ама как и се отразява високата температура на изгорелите газове от мотора, инак защо ще ги завират сондите отдолу по изпускателната система.




Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Пон 13 мар 2006 19:29


аз не мисля че толкова да ти е изчанчен голфа,че да не може да се резне след нея...значи моята ламбда се намира точно на входа на катализатора и го резнахме точно след нея...би трябвало и при теб да стане


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 13 мар 2006 21:52


L&R написа:
yossarian написа:А ламбдата колкото по-близо до двигателя, по-добре.


Е по-близо ама как и се отразява високата температура на изгорелите газове от мотора, инак защо ще ги завират сондите отдолу по изпускателната система.


Работната температура на кристалa ZrO нa ламбда сондата e 350-450С. Затова имат електрически нагряване. Защо ги завират отдолу-нямам представа, но на като пример Поло 1.2, Голф 1.4 и 1.6 след 2002 ламбда сондата е непосредствено на изпускателния колектор. Рено и опел също.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 13 мар 2006 21:55


Може аз съм карал по -стари коли и си го обяснявах с това, че е по-топло от необходимото при колектора и затова ги смъкват надолу, а и технологиите напредват :wink:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 13 мар 2006 22:07


L&R написа:Може аз съм карал по -стари коли и си го обяснявах с това, че е по-топло от необходимото при колектора и затова ги смъкват надолу, а и технологиите напредват :wink:


И аз съм карал стари коли. По нашите хубави пътища съм сменял често сонда. Ако се замърси отвън на горещо с вода, кал, масло и какво ли не още спира да работи. Може и за това да са ги качили по-нависоко.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 14 мар 2006 16:36


Е и като влезеш в 1 макроязовир водата не пръска нагоре ли ?


Потребителски аватар
HacpaH
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 27 фев 2006 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pyce

re:

Мнениеот HacpaH » Сря 22 мар 2006 8:49


Аве вие сте шантави ве. зарад еда проста сонда голяма работа. махай и толкоз.накрая да останат части за още една поне. там дето ти земат катализатора не са хващай.вътре има платина и други ценни метали на стойност около 300 лв(непроверено). сваляш долу сичко->в мазата и газ :D


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Сря 22 мар 2006 9:09


Не само на новите коли ламбдата е горе на колектора.
Голф 3 1.8 АBS 1993 си е точно там.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: re:

Мнениеот yossarian » Сря 22 мар 2006 12:09


HacpaH написа:Аве вие сте шантави ве. зарад еда проста сонда голяма работа. махай и толкоз.накрая да останат части за още една поне. там дето ти земат катализатора не са хващай.вътре има платина и други ценни метали на стойност около 300 лв(непроверено). сваляш долу сичко->в мазата и газ :D




Платина и други ценни метали са на стойност от порядъка на 50 лв а за да ги отделиш са ти нужни повече от 1000 лв
Катализатора е скъп заради технологията за производство

Аз може и да съм шантав, не се знае, но определено ти не си много умен!
``простата`` сонда ти носи до 10% икономия на гориво :D


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: re:

Мнениеот Pichaga » Сря 22 мар 2006 15:56


HacpaH написа:Аве вие сте шантави ве. зарад еда проста сонда голяма работа. махай и толкоз.накрая да останат части за още една поне. там дето ти земат катализатора не са хващай.вътре има платина и други ценни метали на стойност около 300 лв(непроверено). сваляш долу сичко->в мазата и газ :D

аре първо мисли после пиши-как ще караш без ламбда???нали ще се ошашка всичко що имаш елетроника, отделно е икономията на гориво, а за 300 лв. също не е толкова, а доста по-малко


Потребителски аватар
Boko*
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Boko* » Чет 23 мар 2006 6:51


yossarian написа:
nero написа:
zgeorgiev написа:Нещо са те пръжнали колега! Карам АЕК 74/101 и данъка ми от май до декември 2005 беше 19,80 лв. Провери ги нещата, но от мен да го знаеш 74 kW e в графата до 100 коня. Ти от данъчни няма как да чакаш добро, хапнали са и са пийнали за твоя сметка и така...


И аз това си мислех като четох.
1 hp = 745.69987158227022 W т.е. 74kW=99,24 к.с.
Но да се оправиш ще ти трябват нерви и късмет!
А ламбдата колкото по-близо до двигателя, по-добре.

Двигателя ми е АЕК . В данъчната декларация и талона пише 74 KW и наистина това са 99,24 hp. Защо данъчните ми взеха 122 лв. Ако наистина съм прав какво трябва да направя. На каква база са си измислили тези 101к,с.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 23 мар 2006 9:17


Малка поправка господа:
horsepower (metric) hp ≡ 75 m kgf/s = 735.498 75 W
horsepower (European electrical) hp ≡ 75 kp·m/s = 736 W
horsepower (Imperial mechanical) hp ≡ 550 ft lbf/s = 745.699 871 582 270 22 W

Използвайте horse power Metric не старото Imperial и оттам:
KW*(1/0.73549875) = KW*1,3596 = HP или
74 kW *1.3596 = 100,61 HP
Справка Wikipedia
Това e на теория, в данъчното е друго! :lol:
За по-лесно смятайте KW*1.36 = HP
Благодаря за вниманието.

дипл.инж.В.Жеков


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот pacoboy » Чет 23 мар 2006 14:14


Добре,начи махаме катализатора.Кажете плюсове и минуси в това ....
Благодаря!


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 23 мар 2006 15:12


Veso101 написа:Малка поправка господа:
horsepower (metric) hp ≡ 75 m kgf/s = 735.498 75 W
horsepower (European electrical) hp ≡ 75 kp·m/s = 736 W
horsepower (Imperial mechanical) hp ≡ 550 ft lbf/s = 745.699 871 582 270 22 W

Използвайте horse power Metric не старото Imperial и оттам:
KW*(1/0.73549875) = KW*1,3596 = HP или
74 kW *1.3596 = 100,61 HP
Справка Wikipedia
Това e на теория, в данъчното е друго! :lol:
За по-лесно смятайте KW*1.36 = HP
Благодаря за вниманието.

дипл.инж.В.Жеков


Точно така е!
Ноо по БДС в Република България са валидни мерните единици по СИ. А там такова чудо като metric horse power няма. Демек 74кВ са 99.24 конски сили. Не случайно конструкторите правят двигател с работен обем 1.9 и мощност 74, 85 и 96 kW. Идеята е да се покрият различни пазарни ниши , респ. данъчни такива. Обаче в любимата татковина държавната администрация трябва да получава заплати. Нищо чудно догодина с указ на президента да закръглят пи от 3.14 на 3



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта