Здр
Снощи до късно четох из форума и някои неща ми станаха ясни, но не съвсем за това решик да попитам за да получа конкретни отговори по въпроса.
Климатроникът на Пасат Б5 ми работеше от начало. След това започна да духа нормален въздух (не охладен). Дисплеят на климатроникът при контакт се показват всички икони и започват да мигат 7-8 сек.
От форума разбрах как да проверя какви грешки имам ( с коя бутонна комбинация). Грешките са ми :
1 - 4FA 00
2 - 306
3 - 318
За 1-вата разбрах че става въпрос за някакъв клапан и нищо повече.
Въпросат ми е сериозни ли са тези грешки, кои са причините за тях и лесно ли се отстраняват



Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Колеги дайте някакви предположения за климатроника, че ще сваря в тея горещини




- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Добре де , ти какви предложения очакваш ? Явно не разбираш от тази техника - стягай торбата с кинтите и заминаваш при най- довереният ти майстор ..... 

- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Да де това е ясно че ще се кара на майстор.
Исках все пак да ме насочите къде е проблема и колко може да струва ремонта
Исках все пак да ме насочите къде е проблема и колко може да струва ремонта
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
0318 Air Conditioner Pressure Switch 0x23
04FA Recirculation Flap Servo Motor 0x25
За 306 не намерих нищо, но има 30B,може и да не си видял а то е
030B Outside Temperature Sensor – Front Bumper 0x1d, 0x1e Датчика на предната броня.Не искам да те плаша,но са доста сериозни неща това.Едното ти е за налягането,а моторчето е още по плашещо.Късмет,дано да ти излезе по евтино.
04FA Recirculation Flap Servo Motor 0x25
За 306 не намерих нищо, но има 30B,може и да не си видял а то е
030B Outside Temperature Sensor – Front Bumper 0x1d, 0x1e Датчика на предната броня.Не искам да те плаша,но са доста сериозни неща това.Едното ти е за налягането,а моторчето е още по плашещо.Късмет,дано да ти излезе по евтино.
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Грешката със сигурност е 306 - не съм се объркал.
При един познат ходих той ми зачисти грешките и климатрон. си започна да си духа студено. Но след известно време пак същите грешки и пак същата работа. Утре мисля да я закарам на специалисти да я погледнат но исках и аз да съм запознат с проблемите и колко горе-долу може да ми струва ремонта.
При един познат ходих той ми зачисти грешките и климатрон. си започна да си духа студено. Но след известно време пак същите грешки и пак същата работа. Утре мисля да я закарам на специалисти да я погледнат но исках и аз да съм запознат с проблемите и колко горе-долу може да ми струва ремонта.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Ем,това имам като инфо.Повече на ВАГ КОМ
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Мерси колега. Ще видим утре какво ще излезе.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Това с мигането на всички икони го прави като няма фреон (или друга глобална повреда). За изтекъл фреон говори и тази грешка за пресостата (0318) - това е всъшност прекъсвач, който сработва под или над определени граници на налягането на фреона и не дава да се пусне компресора. Аз залагам на кондензатора (радиатора отпред) - най-вероятно има пробойна заради корозия. Ако е това, цената само на радиатора според мен ще е в рамките на 200-300 лв, само не си вземай турски, че догодина пак ще сменяш. Също не се хващай на варианта заварка, защото ще завариш едно, след месец ще се спука някъде в съседство, тръгнал ли е веднъж... По наблюдения добро съотношение цена качество може да се каже че предлагат радиаторите на AVA Cooling, които ги внасят Euro 07. Можеш да си го смениш сам или при любимия ти майстор на когото имаш доверие, и после да идеш само да ти го напълнят. При този вариант сменеге и всички О пръстени (уплътнения). Но наистина задължително иди да го измерят и надуят за да се разбере със сигурност какво е, може пък само жица някъде да се е прекъснала
. Аз само те подготвям, но по принцип не е страшно, прави се. Ако не знаеш сервиз климатици (защото доста са само пълначи) пиши ЛС ще ти дам 1 тел.
Поздрави.

Поздрави.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Общо взето съм съгласен е колегата...с дребни изключения ама това след малко.
По повод грешките :
това 306 всъщност е 30B и е датчик за околната температура - седи отпред при бронята.
318 - датчик за налягане на фреона - може да е ел.проблем,може да е прецакан датчика,може и фреон да няма.Съответно се проверява и то си казва
това 4FA е грешка за клапата за вътрешна циркулация на въздуха.
Съответно като варианти за течове на френ при тази кола са кондензатор (предния радиатор) - рядко ама се скучва основно ако си блъскал нещо или си слизал юнашки от някой тротоар...Варианта заварка не е препоръчителен освен ако радиатора има още живот..т.е. не е пробит заради корозия ами заради урад...иначе нов.Това може да се прецени като се огледа при свалено състояние.
Иначе често текат от пресовките на маркучите и малко по-рядко от гарнитурите на компресора...досега не съм попадал на Б5 и нагоре с изгнил радиатор...да беше Опел - да...живеят около 3-4 години и изгиниват и тръби и радиатори и всичко...както и Шаран-ите.
Рядко ама ми се е случвало да тече през самия датчик за налягането - отзад през куплунга му
.
А както са споменали колегите може и всичко да е точно с налягането и фреона а да е ел.проблем или самия датчик да е дал фира.
Успех!
По повод грешките :
това 306 всъщност е 30B и е датчик за околната температура - седи отпред при бронята.
318 - датчик за налягане на фреона - може да е ел.проблем,може да е прецакан датчика,може и фреон да няма.Съответно се проверява и то си казва

това 4FA е грешка за клапата за вътрешна циркулация на въздуха.
Съответно като варианти за течове на френ при тази кола са кондензатор (предния радиатор) - рядко ама се скучва основно ако си блъскал нещо или си слизал юнашки от някой тротоар...Варианта заварка не е препоръчителен освен ако радиатора има още живот..т.е. не е пробит заради корозия ами заради урад...иначе нов.Това може да се прецени като се огледа при свалено състояние.
Иначе често текат от пресовките на маркучите и малко по-рядко от гарнитурите на компресора...досега не съм попадал на Б5 и нагоре с изгнил радиатор...да беше Опел - да...живеят около 3-4 години и изгиниват и тръби и радиатори и всичко...както и Шаран-ите.
Рядко ама ми се е случвало да тече през самия датчик за налягането - отзад през куплунга му

А както са споменали колегите може и всичко да е точно с налягането и фреона а да е ел.проблем или самия датчик да е дал фира.
Успех!
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Благодаря ви колеги за насоките които дадохте.
Проблема се оказа в датчика за външната температура.
След като го смених и изчистих грешките работи нормално.

Проблема се оказа в датчика за външната температура.
След като го смених и изчистих грешките работи нормално.



- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Ами значи е било 30Б както ти казах.
- tihmir
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 14 май 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Да. Извинявай грешката е моя.
Зблудих се с това, че си го написал 30B, а на дисплея се вижда като 306, но е 30b.
Както и да е . Важното е че се оправи.

Зблудих се с това, че си го написал 30B, а на дисплея се вижда като 306, но е 30b.
Както и да е . Важното е че се оправи.



- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Проблем с Климатроника (поредния въпрос)
Ще си търся бирата 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта