Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 10 окт 2006 12:47


Значи да не се притеснявам все още за изпарителя. По принцип гледам да го жаля,като зимата не паля директно на газ, но съм абсолютно сигурен че времето през което карам на бензин никак не е достатъчно за подгряване.
Определено модела BRC поставен на колата няма мембрани между газта и охлаждащата течност, до колкото знам е метална преградата, което е един голям + .
Колега ivo123, това което казваш за съпротивлението на датчика на температурата - изпробвано ли е от теб?Ако омовете се направят 600 както казваш, колко ще са оборотите тогава?Аз искам да са около 900.
И къде точно на термодатчика се поставя съпротивлението?
И още нещо, понеже не съм наясно: увеличавайки съпротивлението, не казваме ли на компа че двигателя не е загрял още и от това да последва увеличаване на разхода на гориво?




Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот Winner25 » Чет 02 апр 2009 23:46


Преди около две години и половина ми монтираха изпарител старгаз. Беше есента. Първоначално разхода ми беше 11,5-12 градско и около 9,5 извънградско. След това зимата разхода градско се покачи, но минаваше 15/100. След като се стопли вече разхода ми не падаше под 12,5градско а вече и под 13 не пада. След махането на катализатора и лека намеса от моя страна върху настройката на изпарителя разхода ми извънградско падна значително - между 8 и 9 в зависимост от скоростта. Но разхода в града си остана висок - тази зима под 15 не е падал.
Минал съм 30 000км.
Зимата не чакам да загрее, карам на газ и докато колата е студена.
Докато е студена мирише доста на газ.
Прави ми впечатление че и на ниски обороти не върви много - чак след 2000об./мин се усеща ускорение, но това може да е и от настройката на изпарителя.
Чудя се дали да сменя мембраните? Накои ме съветват да не махам оригиналните докато няма проблеми, защото тези които се продавали биле некачествени. Не знам дали високия разход се счита за проблем :roll:
Други ме съветват да си взема направо цял изпарител за 50лв

И още един въпрос, не по темата
На този изпарител пластмасовия винт какво регулира - байпасната газ или натегнатостта на мембраните?
http://www.slavgas.ru/spaw2/uploads/images/Stargas_vapor.jpg


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re:

Мнениеот joker » Пет 03 апр 2009 11:55


doktora написа:Благодаря за съветите!
trifonov, ниските обороти определено не мога да ги контролирам, или по точно не мога да ги вдигна над определено ниво. Искам например да ги направя към 900 но възможностите са до 800.
Иначе за сега нямам някакви подозрения че мембраните не са добре, но вече 2,5 год ( 25 000 КМ ) нищо не съм сменял по изпарителя.

Оборотите на празен ход при теб трябва да са от 750 до 1050 и са нерегулируеми ....те се определят от компютъра!Гледай да са еднакви на газ и на бензин...


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re:

Мнениеот joker » Пет 03 апр 2009 11:57


doktora написа:Значи да не се притеснявам все още за изпарителя. По принцип гледам да го жаля,като зимата не паля директно на газ, но съм абсолютно сигурен че времето през което карам на бензин никак не е достатъчно за подгряване.
Определено модела BRC поставен на колата няма мембрани между газта и охлаждащата течност, до колкото знам е метална преградата, което е един голям + .
Колега ivo123, това което казваш за съпротивлението на датчика на температурата - изпробвано ли е от теб?Ако омовете се направят 600 както казваш, колко ще са оборотите тогава?Аз искам да са около 900.
И къде точно на термодатчика се поставя съпротивлението?
И още нещо, понеже не съм наясно: увеличавайки съпротивлението, не казваме ли на компа че двигателя не е загрял още и от това да последва увеличаване на разхода на гориво?

Със сигурност е метална защото скоро си отварях изпарителя...преградата е алуминиева и е оребрена...


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот Winner25 » Нед 05 апр 2009 23:14


Само да отбележа че темата е от 2006 година и предполагам че doktora си е решил проблема.
Реших да ползвам темата за да не пускам нова :да:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот doktora » Сря 08 апр 2009 15:21


Бях забравил че съм пускал такава тема, добре че колегата е писал в нея и сега си я прочетох на ново mhihi и тъкмо мога да ви кажа какво е положението към момента.
Смених мембраните на изпарителя, някъде на около 50 000 км, разхода на гориво определено падна - от 15,5 на 12 градско, но истината е от тогава ме гризат огромни съмнения дали въобще е трябвало да бутам оригиналните италиански мембрани. Подозренията ми започнаха след като газаджията , или бакшиша както вие ги наричате, ме попита съвсем сериозно на колко километра е газовата.Подозренията се увеличиха още повече, когато ми спомена че освен мембрани е сменял и дистрибуторната капачка на делкото, защото старата е била станала на гъз.Не се и съмнявам че капачката е била за смяна, защото преди това колата палеше при по продължително въртене, а сега пали за части от секундата.
Не знам дали дистрибуторна капачка може да повлияе толкова много на разхода, но аз си останах с огромните съмнения за мембраните, а бакшиша така и не ми отговори дали са били за смяна :|
Така че, ако имате голям разход, съвета ми е да почнете от дистрибуторната капачка :)
В момента, с новите мембрани, имам проблеми с тихите обороти, които след отпускането на педала на газта падат за секунда до 200-300 и после се покачват на 800. Остана си и същото положението с невъзможността да вдигна от изпарителя мъъничко оборотите - от 800 на 900 за да не се усещат никакви вибрации.
Така че, ако можете първо се уверете , убедете се, че проблема ви идва от мембраните и чак тогава ги сменяйте.

Правя една корекция на разхода на газ - днес заареждах до горе и ми излезе разход 11,3 градско. Миналата година есента, когато температурите на вън бяха долу-горе като сегашните, разхода беше 15


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот Winner25 » Чет 09 апр 2009 23:09


Май и аз ще сменя моите и ще запазя старите за всеки случай :)


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот zmei » Пет 10 апр 2009 13:47


Winner25 написа:Май и аз ще сменя моите и ще запазя старите за всеки случай :)


Един съвет, не сменявай мембраните, смени целия изпарител.
Мембраните са 20-30 лв. а испарител от тези турските 50лв. и след две-три години отново смяна и тн.

Това е вариянт ако се отнася за обикновен испарител.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот Winner25 » Пет 10 апр 2009 15:56


zmei написа:
Winner25 написа:Май и аз ще сменя моите и ще запазя старите за всеки случай :)


Един съвет, не сменявай мембраните, смени целия изпарител.
Мембраните са 20-30 лв. а испарител от тези турските 50лв. и след две-три години отново смяна и тн.

Това е вариянт ако се отнася за обикновен испарител.

И познати ме посъветваха така :) Не знам тези турските изпарители качествени ли са и ще изкарат ли 2-3 години :roll:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот doktora » Пет 10 апр 2009 16:33


А какво значи обикновен изпарител?


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот zmei » Пет 10 апр 2009 18:08


doktora написа:А какво значи обикновен изпарител?


Такъв без сантиментална стойност. :D


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот Winner25 » Пет 10 апр 2009 22:37


А нещо по-конкретно за турските изпарители? Защото мисля че има доста марки :roll:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот The_Machine » Пет 10 апр 2009 23:25


Ми... работят... известно време... после хвърляш... слагаш следващия... той евентуално заработва... известно време... скъсва ти нервите с донастройки... хвърляш... :Mr Green Fun :063:

Така де, сериозно - не са лоши общо-взето всичките турски - те до един са на базата на Ловато :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот Winner25 » Нед 28 юни 2009 18:32


Разглобих изпарителя :)
Тази мембрана ми се струва че е малко разпъната :roll: Никога не съм виждал как изглежда нова.
Изображение
Изпарителя изглежда учудващо чист, при положение че не съм източвал никога утайките.
Изображение
Имам и един проблем. Не мога да махна малката мембрана
Изображение
Ако някой има идея как да я махна да пише :да:
Изпарителя е старгаз - електрически. Малката мембрана няма гайка а е кернирана :?


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Смяна на мембраните на изпарител-на колко време или км?

Мнениеот red rider » Нед 28 юни 2009 22:00


Хм .. при мен и двете мембрани бяха закрепени по един и същ начин на лостчето по средата на изпарителя . ОФФ Winner25 какво означава кернирана :D .

ПП моя изпарител е ловато елекрически но предполагам че са на един и същ принцип



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта