Обслужване на Bora 1.6 SR

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stuklen
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 30 юни 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот stuklen » Вто 30 юни 2009 9:16


Здравейте,
Тези дни си купих Бора, като всяка стара кола трябва да обслужа масла, филтри, ремъци и т.н.
Да ме посъветвате, какво от тези консумативи е редно да сменя и качествени марки на производители. То май в България няма качествени части, но поне нещо по читаво.
А и още нещо за някой неща мисля, че е важно модела на двигателя. Как да го разбера?




Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот hitman0013 » Вто 30 юни 2009 16:36


ремък и ролка DAYCO -Японски са 140лв,водна помпа незнам ква 70 лева,масло 10-40 (поне при мен е това)двигатела събира 4.5 литра въздушен филтър 10-20лева,горивен15лева,пистов ремък още не съм сменял,а номера на двигатела ти е на големия картон/документите/ ама 90% ти е AKL .......добре дошъл във форума


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот Pavcho2 » Вто 30 юни 2009 23:33


:shock Колега ти ме уби - трябва ли да се сменя задължително наред с обичайните(ангренажна ролка, ремъци, филтри и масла ) консумативи и водната помпа?


stuklen
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 30 юни 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот stuklen » Сря 01 юли 2009 8:52


Вчера ходих до един магазин за части японски ми каза, че са. Ремък SKF, ролка, въздушен, маслен и горивен филтър за 160лв. Той и двигателя ми провери AKL е! И аз се зачудих малко за помпата. А този пистов ремък не съм го писал за смяна. Дано не е проблем да изчака. За масло мисля да взема полу-синтетика на Лики Моли. не съм гледал за сега цените, как са му но много го хвалят.
Ще видя пак мастора като ги сменя да прегледа и другите неща ако се налижи нещо друго .. хидравлики и т.н., но той ще каже.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот pedalchobaba » Сря 01 юли 2009 10:20


Pavcho2 написа::shock Колега ти ме уби - трябва ли да се сменя задължително наред с обичайните(ангренажна ролка, ремъци, филтри и масла ) консумативи и водната помпа?


Абсолютно задължително.
Водната помпа на всеки един автомобил е консуматив, който се сменя периодично, независимо дали все още е в изправност или не. Още повече, че на AKL се задвижва от ангренажния ремък и подмяната и е свързана със свалянето на същия. Да не говорим, че перката и е пластмасова ....
Колега Stuklen, ако искаш да ти е мирна главата сменяй я винаги с ремъка и ролката. Той и живота и е горе, долу толкова.


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот Pavcho2 » Сря 01 юли 2009 11:23


pedalchobaba написа:
Pavcho2 написа::shock Колега ти ме уби - трябва ли да се сменя задължително наред с обичайните(ангренажна ролка, ремъци, филтри и масла ) консумативи и водната помпа?


Абсолютно задължително.
Водната помпа на всеки един автомобил е консуматив, който се сменя периодично, независимо дали все още е в изправност или не. Още повече, че на AKL се задвижва от ангренажния ремък и подмяната и е свързана със свалянето на същия. Да не говорим, че перката и е пластмасова ....
Колега Stuklen, ако искаш да ти е мирна главата сменяй я винаги с ремъка и ролката. Той и живота и е горе, долу толкова.


:shock Пак ме застреля :D
До сега за 5 години на едната(Г2-RF) ми кола и почти година на другата(Г3-ADY) ми кола никога не съм сменял водна помпа и не съм имал никъкви ядове ...ще се опарича и ще се поправя мерси за съвета :).
Не съм сигурен за живота на водната помпа, че е толкова кратък обаче - но щом казваш може и да е така.
Това което казваш само за Г4 ли се отнася ?


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот hitman0013 » Сря 01 юли 2009 14:30


като ти сменят ремъка и без това си плащаш за ремонта,по-добре я смени щото и аз така мислех тънко да мина и добре че я видяхме в какво състояние е:пластмасова турбинка която се разпадна в ръката на майстора пред моите очи.Направо си остана гладък диск.Другия вариант е да оставиш старата и ако или като се скапе пак 60-70лева за смяна + стойноста на помпата


stuklen
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 30 юни 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот stuklen » Чет 02 юли 2009 9:15


Ще се поуча от съветите. Но ще я покарам малко 1000-2000 км. и тогава ще сменям. Дано не се разпадне нещо.
Относно този двигател не е ли освободен. Намерих една книжка за ремонт на Бора. Гледах но не намерих да пише по темата (тя на руски).
Като нов потребител на VW още не съм разучил, кое какво е и за какво свети/мига. Та вчера ми мигаше диодчето на копчето за заключване на шофьорската врата след като я заключих. Това какво ще рече, че нещо не е затворено?
Ако има някой на руски или английски потребителско ръководство може да го сподели.


STANIOOO
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот STANIOOO » Вто 23 апр 2013 13:09


stuklen написа:Ще се поуча от съветите. Но ще я покарам малко 1000-2000 км. и тогава ще сменям. Дано не се разпадне нещо.
Относно този двигател не е ли освободен. Намерих една книжка за ремонт на Бора. Гледах но не намерих да пише по темата (тя на руски).
Като нов потребител на VW още не съм разучил, кое какво е и за какво свети/мига. Та вчера ми мигаше диодчето на копчето за заключване на шофьорската врата след като я заключих. Това какво ще рече, че нещо не е затворено?
Ако има някой на руски или английски потребителско ръководство може да го сподели.



здравей немога да получавам ЛС нз защо и немога да ти прочет твоето ако исаш ми звънни 0877 99 66 41


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот kris11 » Вто 23 апр 2013 19:57


Pavcho2 написа:на другата(Г3-ADY) ми кола никога не съм сменял водна помпа и не съм имал никъкви ядове ...

На АДУ Шаран съм сменил помпата при облсужването с ремъците .. , че достъпа е малък гърч. Помпата е едва 34 лв. Голяма икономия щях да направя , ако не я сменя.


Потребителски аватар
chinadracon
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: София
Контакти:

Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

Мнениеот chinadracon » Нед 28 апр 2013 13:52


Темата е стара виждам, но понеже говорим за първоначално обслужване освен ангренажен ремък+водна помпа (както е обърнал внимание колегата pedalchobaba) сменяйте и пистов ремък с обтяжната ролка. Аз съм с AKL мотор и щастливо го бях пропуснал този момент при първоначалното обслужване, като си купих колата, та преди две седмици ремъка се разкъса и ме остави на пътя. Ролката беше се направо полуразтопила. Така че по-добре малко повече пари накуп, за да няма после ядове. Иначе че парите никога не стигат, това е ясно.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта