Здравейте,
Тези дни си купих Бора, като всяка стара кола трябва да обслужа масла, филтри, ремъци и т.н.
Да ме посъветвате, какво от тези консумативи е редно да сменя и качествени марки на производители. То май в България няма качествени части, но поне нещо по читаво.
А и още нещо за някой неща мисля, че е важно модела на двигателя. Как да го разбера?
Обслужване на Bora 1.6 SR
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
ремък и ролка DAYCO -Японски са 140лв,водна помпа незнам ква 70 лева,масло 10-40 (поне при мен е това)двигатела събира 4.5 литра въздушен филтър 10-20лева,горивен15лева,пистов ремък още не съм сменял,а номера на двигатела ти е на големия картон/документите/ ама 90% ти е AKL .......добре дошъл във форума
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 30 юни 2009 8:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
Вчера ходих до един магазин за части японски ми каза, че са. Ремък SKF, ролка, въздушен, маслен и горивен филтър за 160лв. Той и двигателя ми провери AKL е! И аз се зачудих малко за помпата. А този пистов ремък не съм го писал за смяна. Дано не е проблем да изчака. За масло мисля да взема полу-синтетика на Лики Моли. не съм гледал за сега цените, как са му но много го хвалят.
Ще видя пак мастора като ги сменя да прегледа и другите неща ако се налижи нещо друго .. хидравлики и т.н., но той ще каже.
Ще видя пак мастора като ги сменя да прегледа и другите неща ако се налижи нещо друго .. хидравлики и т.н., но той ще каже.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
Pavcho2 написа::shock Колега ти ме уби - трябва ли да се сменя задължително наред с обичайните(ангренажна ролка, ремъци, филтри и масла ) консумативи и водната помпа?
Абсолютно задължително.
Водната помпа на всеки един автомобил е консуматив, който се сменя периодично, независимо дали все още е в изправност или не. Още повече, че на AKL се задвижва от ангренажния ремък и подмяната и е свързана със свалянето на същия. Да не говорим, че перката и е пластмасова ....
Колега Stuklen, ако искаш да ти е мирна главата сменяй я винаги с ремъка и ролката. Той и живота и е горе, долу толкова.
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
pedalchobaba написа:Pavcho2 написа::shock Колега ти ме уби - трябва ли да се сменя задължително наред с обичайните(ангренажна ролка, ремъци, филтри и масла ) консумативи и водната помпа?
Абсолютно задължително.
Водната помпа на всеки един автомобил е консуматив, който се сменя периодично, независимо дали все още е в изправност или не. Още повече, че на AKL се задвижва от ангренажния ремък и подмяната и е свързана със свалянето на същия. Да не говорим, че перката и е пластмасова ....
Колега Stuklen, ако искаш да ти е мирна главата сменяй я винаги с ремъка и ролката. Той и живота и е горе, долу толкова.


До сега за 5 години на едната(Г2-RF) ми кола и почти година на другата(Г3-ADY) ми кола никога не съм сменял водна помпа и не съм имал никъкви ядове ...ще се опарича и ще се поправя мерси за съвета

Не съм сигурен за живота на водната помпа, че е толкова кратък обаче - но щом казваш може и да е така.
Това което казваш само за Г4 ли се отнася ?
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
като ти сменят ремъка и без това си плащаш за ремонта,по-добре я смени щото и аз така мислех тънко да мина и добре че я видяхме в какво състояние е:пластмасова турбинка която се разпадна в ръката на майстора пред моите очи.Направо си остана гладък диск.Другия вариант е да оставиш старата и ако или като се скапе пак 60-70лева за смяна + стойноста на помпата
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 30 юни 2009 8:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
Ще се поуча от съветите. Но ще я покарам малко 1000-2000 км. и тогава ще сменям. Дано не се разпадне нещо.
Относно този двигател не е ли освободен. Намерих една книжка за ремонт на Бора. Гледах но не намерих да пише по темата (тя на руски).
Като нов потребител на VW още не съм разучил, кое какво е и за какво свети/мига. Та вчера ми мигаше диодчето на копчето за заключване на шофьорската врата след като я заключих. Това какво ще рече, че нещо не е затворено?
Ако има някой на руски или английски потребителско ръководство може да го сподели.
Относно този двигател не е ли освободен. Намерих една книжка за ремонт на Бора. Гледах но не намерих да пише по темата (тя на руски).
Като нов потребител на VW още не съм разучил, кое какво е и за какво свети/мига. Та вчера ми мигаше диодчето на копчето за заключване на шофьорската врата след като я заключих. Това какво ще рече, че нещо не е затворено?
Ако има някой на руски или английски потребителско ръководство може да го сподели.
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
stuklen написа:Ще се поуча от съветите. Но ще я покарам малко 1000-2000 км. и тогава ще сменям. Дано не се разпадне нещо.
Относно този двигател не е ли освободен. Намерих една книжка за ремонт на Бора. Гледах но не намерих да пише по темата (тя на руски).
Като нов потребител на VW още не съм разучил, кое какво е и за какво свети/мига. Та вчера ми мигаше диодчето на копчето за заключване на шофьорската врата след като я заключих. Това какво ще рече, че нещо не е затворено?
Ако има някой на руски или английски потребителско ръководство може да го сподели.
здравей немога да получавам ЛС нз защо и немога да ти прочет твоето ако исаш ми звънни 0877 99 66 41
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
Pavcho2 написа:на другата(Г3-ADY) ми кола никога не съм сменял водна помпа и не съм имал никъкви ядове ...
На АДУ Шаран съм сменил помпата при облсужването с ремъците .. , че достъпа е малък гърч. Помпата е едва 34 лв. Голяма икономия щях да направя , ако не я сменя.
- chinadracon
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL 1999
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Обслужване на Bora 1.6 SR
Темата е стара виждам, но понеже говорим за първоначално обслужване освен ангренажен ремък+водна помпа (както е обърнал внимание колегата pedalchobaba) сменяйте и пистов ремък с обтяжната ролка. Аз съм с AKL мотор и щастливо го бях пропуснал този момент при първоначалното обслужване, като си купих колата, та преди две седмици ремъка се разкъса и ме остави на пътя. Ролката беше се направо полуразтопила. Така че по-добре малко повече пари накуп, за да няма после ядове. Иначе че парите никога не стигат, това е ясно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта