bbboiko2004 написа:а защо гумичките трябва да се сменят като се подава налягане в цилиндрите, какво му е по специалното на този двигател та да не може да се сменят както обикновенно става, демек без налягане да се подава
Подава се налягане за да не се сваля главата,свещите стоят на 15 см надоло и няма как нито с какво да се бръкне и да се задържат клапаните да не изпопадат в цилиндрите плюс това самите клапани са достатъчно много(по 5 в цилиндър)и това допълнително усложнява процедурата.
Пак казвам,че всичко това се прави ако не сваляш главата от мотора и то конкретно на този модел двигатели.8 клапанните съм виждал да ги подпират и с отверка когато им сменят гумичките без да махат главата.
Колкото до турбото вчера го проверих(откачих първо горния,а после и долния маркуч на кулера).Масло съвсем няма
Единственното място което не съм гледал е топлата част защото е възможно и от там да хвърля директно в колектора,но не ми се вярва.Все пак повечето турбини които съм виждал хвърлят отпред а не отзад.Друго което установих по прост и достъпен за всеки начин е липсата на картерни газове.Още една причина навеждаща ме на мисълта за гумички.(за незнаещите ще кажа,че когато при запален и позагрял двигател свалите капачката за наливане на масло ако от там започне да излиза синкав или бял дим това са картерни газове и вероятно или маслото не е подходящо или по вероятно има проблем със сегментите).



Поне ще си 100 % сигурен кво ще трябва да се сменя