От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
ch2mod
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: извън София

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот ch2mod » Нед 19 юли 2009 15:36


radi_nrj написа:
ch2mod написа:колкото е по къс кабела толкова по лесно се освобождава излишното напрежение
най-малко е по безопасно


Я кажи за какво точно излишно напрежение говориш?


ако нямаше такова нямаше да има и "-"
проста физика бе хора
усилвателя консумира 12волта, акумолатора може и дори в повечето случаи му подава повече
който трябва да отиде някъде тук идва ролята на заземяването и колкото по бързо го отдадеш толкова по-добре
а не някакъв кабел по който тече ток да ми се разхожда безсмислено из купето




Потребителски аватар
rollin
Мнения: 668
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Първомай

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот rollin » Нед 19 юли 2009 20:11


Skruji написа:Имах на предвид че съм вързал и плюса и минуса на акумулатора, гледам че твойта маса е към купето (пък и на повечето е така), дали трябва да го преправя като при вас? Предпазител имам само на плюса, ама и тя музиката ми не е кой знае какво, една 12" Clarion в малка кутия, защото искам и багажник да имам, и едно усилвателче Nippon.

По добре е да е на акумулатора стига сечението на кабела да е достатъчно според консумацията на усилватела
ch2mod написа:
radi_nrj написа:
ch2mod написа:колкото е по къс кабела толкова по лесно се освобождава излишното напрежение
най-малко е по безопасно


Я кажи за какво точно излишно напрежение говориш?


ако нямаше такова нямаше да има и "-"
проста физика бе хора
усилвателя консумира 12волта, акумолатора може и дори в повечето случаи му подава повече
който трябва да отиде някъде тук идва ролята на заземяването и колкото по бързо го отдадеш толкова по-добре
а не някакъв кабел по който тече ток да ми се разхожда безсмислено из купето

Колега толкова глупости на едно място не бях чел скоро...
Кой ти каза, че усилватела консумира 12в...?
При положение, че при запален мотор волтажа в инсталацията се качва до около 13.4 волта по твоята логика тези остатъчно волтове отиват по купето...така ли?


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот andro_ » Нед 19 юли 2009 20:42


:D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот Pepi-s-passata » Нед 19 юли 2009 23:19


andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.



На мен и двата кабела са ми по 20 квадрата, масата е за болта под седалките


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот radi_nrj » Нед 19 юли 2009 23:30


rollin написа:
ch2mod написа:
radi_nrj написа:
ch2mod написа:колкото е по къс кабела толкова по лесно се освобождава излишното напрежение
най-малко е по безопасно


Я кажи за какво точно излишно напрежение говориш?


ако нямаше такова нямаше да има и "-"
проста физика бе хора
усилвателя консумира 12волта, акумолатора може и дори в повечето случаи му подава повече
който трябва да отиде някъде тук идва ролята на заземяването и колкото по бързо го отдадеш толкова по-добре
а не някакъв кабел по който тече ток да ми се разхожда безсмислено из купето

Колега толкова глупости на едно място не бях чел скоро...
Кой ти каза, че усилватела консумира 12в...?
При положение, че при запален мотор волтажа в инсталацията се качва до около 13.4 волта по твоята логика тези остатъчно волтове отиват по купето...така ли?


Напрежението е причина, а не следствие. Усилвателя не може да консимира напрежение - той консумира електрическа енергия, която вече е следствието. Напрежението никаде не отива, а си стои там като разлика в електрически те потенциали на 2 точки.

Предупреждавам за пореден път, че заиграването с ел. инсталацията на колата от некомпетентни хора може да доведе и до пожар.

andro_ написа:Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.


Ние много добре знаем, че тока тече от плюс към минус ама ch2mod твърдеше, че напрежението някъде си отивало.

Теб пък какво заземяване те подгони?


Потребителски аватар
rollin
Мнения: 668
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Първомай

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот rollin » Нед 19 юли 2009 23:30


Pepi-s-passata написа:
andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.



На мен и двата кабела са ми по 20 квадрата, масата е за болта под седалките

каква ти е консумацията на усилватела и какви са ти предпазителите.... по принцип всичко се прави спрямо изискванията на усилватела...


Потребителски аватар
Pepi-s-passata
Мнения: 145
Регистриран на: Съб 09 май 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia golema :D

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот Pepi-s-passata » Нед 19 юли 2009 23:33


rollin написа:
Pepi-s-passata написа:
andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.



На мен и двата кабела са ми по 20 квадрата, масата е за болта под седалките

каква ти е консумацията на усилватела и какви са ти предпазителите.... по принцип всичко се прави спрямо изискванията на усилватела...



На акмулатора 70А на 2та усилвателя по 2 препазителя по 25а


Потребителски аватар
ch2mod
Мнения: 305
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: извън София

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот ch2mod » Пон 20 юли 2009 0:01


мисля че темата отива в съвсем друга посока
работил съм с ток, въпреки че несъм прочел един ред за това
и може да бъркам някои понятия, но принципът навсякъде е един и същ

при положение че "-" винаги отива в купето
каква е логиката от усилвателя да пуснеш кабел до акумолатора и оттам пак да отиде в купето
един кабел до най близкото и удобно място до усилвателя и си решаваш проблема

и след като въпросът на колегата беше "от акумолатора или от купето"
няма какво повече да се каже.


Потребителски аватар
rollin
Мнения: 668
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Първомай

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот rollin » Пон 20 юли 2009 0:30


ch2mod написа:мисля че темата отива в съвсем друга посока
работил съм с ток, въпреки че несъм прочел един ред за това
и може да бъркам някои понятия, но принципът навсякъде е един и същ

при положение че "-" винаги отива в купето
каква е логиката от усилвателя да пуснеш кабел до акумолатора и оттам пак да отиде в купето
един кабел до най близкото и удобно място до усилвателя и си решаваш проблема

и след като въпросът на колегата беше "от акумолатора или от купето"
няма какво повече да се каже.

ами примерно кабела който си пуснал от акумулатора към купето е меден, а този метал вероятно знаеш как провежва ток спрямо някакви тенекии....


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот Skruji » Пон 20 юли 2009 10:45


andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.

Реално токът тече от минус към плюс, защото представлява насочено движение на електрони. Но на практика се приема че тече от плюс към минус за по-удобно. От плюс към минус течат дупките (електрони vs дупки). Поне така си го спомням 8)


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот radi_nrj » Пон 20 юли 2009 11:40


Skruji написа:
andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.

Реално токът тече от минус към плюс, защото представлява насочено движение на електрони. Но на практика се приема че тече от плюс към минус за по-удобно. От плюс към минус течат дупките (електрони vs дупки). Поне така си го спомням 8)


Правилно си спомняш :да: Иначе вярно и аз се отклоних бая от темата. Та back on topic ще кажа, че в случая на колегата няма да се наложи връзване на различно място на минусовия проводник от обичайното т.е. някой от болтовете на задните колани. За да няма изненади е хубаво и да си погленем и минусовите проводници акумулатор -> купе и алтернатор -> купе в какво състояние са и най-много да се почистят връзките от натрупани окиси.


Потребителски аватар
Jetta I
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен/Габрово

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот Jetta I » Пон 20 юли 2009 16:46


andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.



Колата е Джета МК1 вързах масата за болта, който ми държи номера най ми е близко не е много дебел но върши работа. Музиката не е чак толкова мощна. Благодаря на всички разбрах това, което ми трябваше. :beer


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот Skruji » Пон 20 юли 2009 20:42


Jetta I написа:
andro_ написа::D
Относно заземяването и физиката: каква е посоката на тока при правия ток в една затворена верига? От плюс към минус или от минус към плюс? Айде мислете чакам отговори.

Иначе минуса се взима откъдето е най-удобно,според мен.Ако колицата е голфче, а не БМВ, най-добре от болта за коланите.Ако музиката е наистина мощна,може директно от батерията,а може и да се замени кабела на масата на автомобила с такъв с по-голямо сечение.И пак да се ползва болта на коланите.



Колата е Джета МК1 вързах масата за болта, който ми държи номера най ми е близко не е много дебел но върши работа. Музиката не е чак толкова мощна. Благодаря на всички разбрах това, което ми трябваше. :beer


Колега джетите мк1 са ми слабост, първата ми кола беше такава, много спомени много нещо. Качи някоя снимка да я видя тази хубавица. :да:


Потребителски аватар
Jetta I
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 09 юни 2008 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен/Габрово

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот Jetta I » Вто 21 юли 2009 8:38


Skruji написа:
Jetta I написа:
andro_ написа::D

Колата е Джета МК1 вързах масата за болта, който ми държи номера най ми е близко не е много дебел но върши работа. Музиката не е чак толкова мощна. Благодаря на всички разбрах това, което ми трябваше. :beer


Колега джетите мк1 са ми слабост, първата ми кола беше такава, много спомени много нещо. Качи някоя снимка да я видя тази хубавица. :да:


Снимка 1

Снимка 2

Снимка 3


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: От къде зимате '' - '' за усилвателя ?

Мнениеот andro_ » Вто 21 юли 2009 19:07


Правият ток тече от плюс към минус само в източника на ток - батерия, акумулатор, динамо... и т.н. Иначе по кабелите тече от минус към плюс.Електроните, пренасящи тока са отрицателно заредени.
Но това в практиката няма значение.Слагайте подходящи по сечение кабели и ще сте ОК.
Най-просто правило при автомобилните системи на 12V - един квадратен мм кабел на 5-6 м дължина,спокойно понася 5А ток.Това е.
Пример: 40А консумация=минимум 8 квадрата кабел :)



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта