Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот Каспър » Вто 21 юли 2009 19:41


Колата е Голф3, 1.6 75кс., АЕЕ мотор, с допълнително слаган климатик Diavia. Отпред е с една перка на водния радиатор. Перката е с едностепенен ел.мотор SPAL.
Когато монтират климатика от Diavia заменят оригиналния ел.мотор на перката с по-мощен (марка SPAL) и допълнително товарно съпротивление (онази спирала отгоре на перката). По този начин перката на радиатора от едностепенна става нещо като двустепенна. Първата степен на перката се включва винаги с компресора на климата (в момента в който компа вдига оборотите) и изключва с него. Тази степен минава през товарното съпротивление и съответно е по-слаба и при включването и с компресора на климатика почти не се усеща сериозен спад в оборотите. През 2-3мин.(зависи колко е горещо навън) обаче се включва и директната степен на перката (която е доста силна, заради по-мощния ел.мотор) за да охлади водния радиатор. Тази директна степен се командва от датчика на радиатора. Ел. мотора (SPAL) е толкова мощен, че при включването на директната степен двигателя почти угасва въпреки, че компа вече е вдигнал оборотите на ПХ до 900.
Ясно ми е, че е нормално оборотите да падат, но идеята ми е това да не се усеща толкова сериозно.
Въпросът е кой е най-удачния вариант да се компенсира този спад в напрежението при включването на директната степен на ел.мотора :?:
Единия вариант е кондензатор, но той мисля, че не е удачен, защото хубавите кондензатори са по-скъпи от един 120А алтернатор (втора злоупотреба) и не се знае какъв ще е ефекта.
Знам, че повечето VW със заводски климатик са с 90А алтернатор, две перки и по-голям воден радиатор. Варианта за който мисля аз е слагане на по-голям алтернатор - 90А или 120А или по-голям акумулатор. Сегашният алтернатор е 70А с акумулатор 50Ah. Дали това ще реши проблема :?:

Последна промяна от Каспър на Сря 22 юли 2009 20:24, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
plamen032
Мнения: 763
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климатика

Мнениеот plamen032 » Вто 21 юли 2009 20:31


според мен имаш по-голям шанс не с по голям генератор , а с по-голям акмулатор нещо около 70ач, защото проблема при теб явно е пусковия ток, а не заряда. :roll:


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климатика

Мнениеот Каспър » Вто 21 юли 2009 20:46


Да проблема е в големия пусков ток на ел.мотора. Когато се включи първата степен през съпротивлението не е толкова зле, но когато удари директната степен оборотите падат стабилно.
Тъй като не разбирам много от тоци си мислех, че алтернатора е този, който компенсира моментния спад. Знам, че когато в колата има мощна музика и удари бас се получава същия спад на оборотите и тогава се слага по-голям алтернатор или кондензатор или още един акумулатор.
Ако сменя само акумулатора с по-голям (70Аh), то той ще се зарежда ли с настоящия алтернатор?


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климатика

Мнениеот Каспър » Сря 22 юли 2009 18:18


Днес пробвах с 60А акумулатор, разлика няма. Може би ще трябва да се слага по-голям алтернатор.


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климатика

Мнениеот jijibs » Сря 22 юли 2009 18:52


На моя голф е реализирано същото изпълнение. Мотора е АЕА. Усещам явно това, което описва колегата, но не до такава степен, че да гасне двигателя, а примерно все едно имам още 100 кг в купето. Акумулатора ми е 55 Аh. Колата я взех от Италия (100% е ползван климатика) с акумулатор 44 Ah (не е заменян, защото му намерих гаранционната карта сред документите).

p.s. горното за справка :)


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот theultimate » Чет 23 юли 2009 9:56


На моя голф винаги сваля обороти като пусна нещо - фарове, реотани или перката. Но карбураторите просто нямат компенсиране на оборотите при увеличена консумация на ток. Инжекциите би трябвало да имат такава.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот poni » Чет 23 юли 2009 13:40


помисли върху решение с още едно съпротивление.да рече,че е дошло време да се включи бързата степен:реле да включва успоредно на 1-вата степен още едно съпротивление за 3-4 секунди.ако беше с по-малък алтернатор вероятно ефекта щеше да се намали,защото няма да затормозява толкова двигателя


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот Каспър » Чет 23 юли 2009 14:12


poni написа:....ако беше с по-малък алтернатор вероятно ефекта щеше да се намали,защото няма да затормозява толкова двигателя

Сигурно имаш предвид, че ако бях с по-голям алтернатор, двигателя нямаше да се тормози толкова. Мисля да сложа алтернатор 90А.


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот poni » Чет 23 юли 2009 14:19


падането на оборотите се получава от това,че генератора се опитва да вдигне напрежението,а не от това,че вентилатора дърпа много при развъртането.следователно,ако генератора е с по-малка мощност,то би трябвала да не тормози мотора толкова.дфа,ама после пък ще се получи едно недозареждане на акумулатора...и пак се връщаме към плавно пускане на вентилатора.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот Каспър » Чет 23 юли 2009 16:47


Да прав си. След малко четене разбрах, че по-големия алтернатор товари повече мотора. Тогава защо на колите с климатик се слага по-голям алтернатор? Вчера видях Поло със същия двигател и оригинален климатик, алтернатора му беше 90А.

Последна промяна от Каспър на Чет 23 юли 2009 21:06, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот jijibs » Чет 23 юли 2009 18:14


Колега, по-горе бях писал какво отражение дава при мен включването на високата скорост. При теб винаги ли го е имало това гаснене? Да не би да имаш проблем например с генератора?


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот Каспър » Чет 23 юли 2009 18:27


Гасне само на газ (с ГИ съм) и то защото не е добре настроен празния ход. На бензин се усеща сериозно, но не гасне просто ме дразни. При АЕА компенсацията на оборотите е доста по-бърза. Проблем с алтернатора няма, проверен е.


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот jijibs » Чет 23 юли 2009 18:32


Значи ще е интересно да разберем, какво ще стане с по-мощен алтернатор. Ако имаш намерение и възможност да го смениш и тестваш пиши :) Успех!


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Спад на оборотите при вкл. на перката и климата. Алтернатор?

Мнениеот poni » Чет 23 юли 2009 22:11


Каспър написа:Да прав си. След малко четене разбрах, че по-големия алтернатор товари повече мотора. Тогава защо на колите с климатик се слага по-голям алтернатор? Вчера видях Поло със същия двигател и оригинален климатик, алтернатора му беше 90А.

заради по-голямата консумация на ел.енергия.при положение,че на климатик имаш около 30-40 ампера консумация/вентилатор на радиатора,вентилатор на купето,бобина на климатика/няма начин да изкара дълго един 55 амперов генератор



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта