Когато монтират климатика от Diavia заменят оригиналния ел.мотор на перката с по-мощен (марка SPAL) и допълнително товарно съпротивление (онази спирала отгоре на перката). По този начин перката на радиатора от едностепенна става нещо като двустепенна. Първата степен на перката се включва винаги с компресора на климата (в момента в който компа вдига оборотите) и изключва с него. Тази степен минава през товарното съпротивление и съответно е по-слаба и при включването и с компресора на климатика почти не се усеща сериозен спад в оборотите. През 2-3мин.(зависи колко е горещо навън) обаче се включва и директната степен на перката (която е доста силна, заради по-мощния ел.мотор) за да охлади водния радиатор. Тази директна степен се командва от датчика на радиатора. Ел. мотора (SPAL) е толкова мощен, че при включването на директната степен двигателя почти угасва въпреки, че компа вече е вдигнал оборотите на ПХ до 900.
Ясно ми е, че е нормално оборотите да падат, но идеята ми е това да не се усеща толкова сериозно.
Въпросът е кой е най-удачния вариант да се компенсира този спад в напрежението при включването на директната степен на ел.мотора

Единия вариант е кондензатор, но той мисля, че не е удачен, защото хубавите кондензатори са по-скъпи от един 120А алтернатор (втора злоупотреба) и не се знае какъв ще е ефекта.
Знам, че повечето VW със заводски климатик са с 90А алтернатор, две перки и по-голям воден радиатор. Варианта за който мисля аз е слагане на по-голям алтернатор - 90А или 120А или по-голям акумулатор. Сегашният алтернатор е 70А с акумулатор 50Ah. Дали това ще реши проблема
