Лагери на задни главини, В4

Техническа и сервизна информация за Passat
Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Лагери на задни главини, В4

Мнениеот Петър Петров » Пет 24 юли 2009 1:21


Колеги, смених лагерите на задните главини и дисковете обаче на дясното колело след около 300 км. започна да "ручи", разглобих го - луфт огромен, лагера счупен - смених го и пак същия проблем, след около 300 км. пак счупен лагер и пак огромен луфт! От какво може да е?!? Комби е, ако има значение...




Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот kossel » Пет 24 юли 2009 3:05


Предполагам че много си го стегнал, като слагаш лагера следващия път го остави една идея по хлабав


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот nepreklonniq » Пет 24 юли 2009 8:11


Колега смени си шенкела и всичко ще се оправи! Ако те интересува пиши, ще ти обясня как!


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот MITKO_DVD » Пет 24 юли 2009 10:21


Добре ако не е имал проблем преди ,защо да сменя сега шенкел :?: ,най-вероятно се касае за незнание при смяната на тоз лагер,луфта който трябва да се остави най-вероятно се пренатяга или се оставя прекалено голям и се чупи,според мен друго няма какво да е :idea:


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот nepreklonniq » Пет 24 юли 2009 12:25


Чупи се кое на лагера? Само сепаратора може да се счупи! Нищо друго не може!Но е възможно от крив шенкел, както и самият той може да се изкриви и счупи,от пренатегнат лагер например, или от зверски удар.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот suba » Пет 24 юли 2009 16:50


Колегата си е сменил и двата лагера а се чупи само десният.Това за мене лично изключва неправилно монтиране или менте лагер.Най-вероятно наистина ти е заминал шенкела.Рядко се изкривява и това води до неравномерно износване на лагера.Но лично според мен проблемът е друг и много често съм го срещал не само на VW.Износва се оста на шенкела и вътрешната черупка на лагера започва да превърта спрямо шенкела.Това води до прекомерно загряване на лагера и изключително бързо износване.Симптомите са-посинел шенкел и лагер,износване представляващо дири по шенкела (там където седи лагера) и от вътрешната част на самият лагер.Загледай ги тия работи и ако видиш симптомите сменяй шенкела.Друг временен вариянт (но малко груб) е с един секач да нараниш шенкела (там където лежи лагера) и това предотвратява превъртането.Но не питай после как се вади лагера :banghead:
Успех!


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот nepreklonniq » Съб 25 юли 2009 5:15


Да, със секача става, но само ако си на дълъг път и нямаш възможност да го смениш веднага! А после - лагера няма изкарване. Шенкела се криви и то доста по-лесно отколкото съм си представял. Скоро ми се случи, след влизане с натоварена кола в дълбока дупка. Всъщност повърхността на шенкела е доста мека, щом при съвсем лек удар с център и чук и се наранява доста дълбоко :shock Не знам защо е така,но е факт. Пък уж комбито трябвало да може да се товари :lol: По книга му дават 550 кг полезен товар - става въпрос за цялата кола.


Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот Geleto » Съб 25 юли 2009 6:16


Каква марка лагери слагаш?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот vaskoto1 » Съб 25 юли 2009 9:22


Hristo Dimov написа: Шенкела се криви и то доста по-лесно отколкото съм си представял. Не знам защо е така,но е факт. Пък уж комбито трябвало да може да се товари :lol: По книга му дават 550 кг полезен товар - става въпрос за цялата кола.

ако помислиш малко-може и да се сетиш че мекото се криви, а коравото се къса... :idea:
ти кое предпочиташ? :Mr Green Fun


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 25 юли 2009 9:45


да кажа и аз за луфта да се знае по принцип... Стяга се до толкова, че като вкараш отверка успоредно на шенкела и натиснеш шайбата преди гайката да може да приплъзва нагоре и натолу с определено усилие. След известно време , вдигаш колелото на крик, разклащаш и усещаш луфта, ако се е увеличил , което е сигурно леко натягаш пак гайката до същото положение. Иначе лагерите Ви стават консуматив.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот MITKO_DVD » Съб 25 юли 2009 10:07


Аз на ПАсата съм сменял на зад.ляво колео,преди повече от 30к км.,ма колата е седан и е с дискове отзад ако има значение.Лагера не съм го стягал много.Нито съм натягал после нито дай боже,всичко е кък ти дойде отръки mhihi


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот nepreklonniq » Съб 25 юли 2009 10:30


ако помислиш малко-може и да се сетиш че мекото се криви, а коравото се къса... :idea:
ти кое предпочиташ? :Mr Green Fun[/quote]
Предпочитам всичко по окачването да е наред, но за съжаление не винаги е така :mrgreen: Скоро тук в една тема, имаше колега с голф 3/третата грешка на автомобилостроенето/ :lol: със скъсан заден десен шенкел - много, ама много неприятно :banghead: Даже като го прочетох и видях снимките, си купих резервен шенкел и сега си го нося с мен mhihi


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот Петър Петров » Съб 25 юли 2009 11:38


Колеги, от 14 годишен си правя сам колите, а от десетина години ми е и допълнителен доход та не мисля, че не съм сложил лагера като хората, лагера не превърта на шенкела! На лагера вътрешната гривна се чупи, по-точно борда!!! Със старите лагери и дискове нямаше никакъв проблем! Има ли възможност нещо по дисковете да не е в ред? Няма посиняло нито по лагерите нито по дисковете нито по шенкела!


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот nepreklonniq » Съб 25 юли 2009 11:43


Колега не се обиждай! Просто размишляваме по проблема! имаш предвид ръба на лагера, където ляга на шенкела ли?


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Лагери на задни главини, В4

Мнениеот Петър Петров » Пон 27 юли 2009 8:46


Колеги, не се обиждам, казвам това не да се хваля или нещо, просто да не се пишат предложения от сорта на хлабав лагер :D Ръба е отчупен от външния край, борда, дето е от двете страни на сепаратора.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 32 госта