Методиката е отдавна известна :
-започва се така или иначе с миене на радиаторите отвън и отвътре (отвън с водоструйка отвътре промивка).Това може и да не помогне ама няма да навреди...особено ако има и климатик

Съответно после :
-уверявате се,че датчика за температурата мери вярно (мерите съпротивлението и според Ауто Дата си сравнявате).Ако имате съмнения - смяна.
-тъй като вече датчика мери вярно трябва да се види дали стрелката вътре е вярна - ако трябва се калибрира по датчика (след 300% увереност,че пери 200% вярно

).Калибрира се и тя и вече мери вярно.
-след това ако още има проблем следва :
- да се убедим,че датчика на радиатора пуска перките на правилните градуси и работят и 2-те им степени.Първа на 95 и втора на 102 градуса.Ако има проблем там - отстранява се.
- да се убедим,че радиатора все още може да се ползва за такъв - онзи ден правих един Голф,който на входа на радиатора имаше 100 грауда а на изхода 102...понеже се беше задръстил целия отвътре и работеха само няколко тръбички...което рязко свиваше дебита му...мери се с уред на входа и на изхода в ламелите максимално близо до казанчетата и до входа на маркучите.
Ако всичко е точно отпада варианта да е термостата ама иначе тук му е мястото да се смени регулярно - не е кой знае колко скъп ама трябва да се намери хубав,който да работи добре.
-ако и с радиатора всичко е точно тогава може да се насочим към водна помпа - може би няма достатъчно дебит или пък са и изхабени лопатките и няма душа да върти водата - следва смяна понеже преди да се свали трудно може да се разбере какво става.
След водната помпа явно вече не остава какво да и е на колата за да грее освен да се прегрява фреоновия радиатор (ако има климатик) - нека да се видят наляганията как са при различните режими.Ако и това не е....следва да се дири по-сериозен проблем от сорта на гарнитура глава и т.н.
Разбира се всичко това се отнася за система,в която не плуват организми,които са дотолкова напреднали в еволюцията си,че са на път да открият колелото вече....и съответно е промита 1-2-3-5-10 пъти за да няма боклуци вътре...и рабзира се говорим за антифриз...понеже иначе водата си генерира боклуци непрекъснато.