Пасат б3 защо колата ми загрява до 110 градуса

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот milmar » Пон 20 юли 2009 9:05


Вчера повлиян от многото теми по въпроса си правих промивка на радиаторите на Пасат B4 , имам и климатик и не е лесна задача . Свалих декоративните елементи отпред - пласмасовата решетка и металната лайсна около фаровете , разни пластмаси над радиаторите . Фарове не съм свалял , двете перки също , нямах време . Със силна струя от маркуч ( не от пароструйка защото нямам ) най-напред отвън - навъре , после и откъм перките навън . След това с една четка обилно обтрих с веро радиаторите от към външните им страни ( между двата няма как , трябва още разглобяване ) . Оставих да се понакисне и със силна струя измих . Повторих още два пъти операцията :) . Ами ефект не просто имаше , беше поразителен :) .

Преди почиастването , дори и извънградско при включен климатик стигах над 100 градуса , включваше се втора степен . След почистването - с климатик "до дупка" , тестово каране на ниска предавка (дано загрее :lol: ) повече от 85-90 градуса не качи . Спрях климатика ( той включва перката на 1-ва степен , дори и без нужда ) - ами 85 градуса , вентилатор не се включи изобщо .




altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот altanivan » Вто 21 юли 2009 19:25


Днес установих ме какво е!След като мерихме температура,сравнихме с датчика всичко беше точно!Сложих ме да премериме налягането на водата стига 1 бар,но се оказа че водната помпа(27лв) която купих някога не върти добре водата,не прави добро налягане (то стига 1 бар и повече от температурата която дига водата) и майстора каза че всичко идва от помпата!Та за това гледах една която е на Hepu и тия дни ще я купя да видя дано да се оправи положението!


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот i3v3a3n » Сря 22 юли 2009 11:52


баси за какви цени говорите ..... явно са паднали това е хубаво аз навремето като сменях преди 2,3 години датчик 30лв водна помпа 60 и нещо лева ....
а относто въпроса да това което пишеш за помпата е напълно възможно ... виж в какво положение ти е старата помпа може да има изядени зъбци ... и от там въпросния проблем
Има и нещо друго което на мен ми се случи , и държа да го споделя може да помогне на някой ...
миналата зима наливах антифриз и тогава колегите ми говореха колко били ментета всички антифризи та аз със всичкия си акъл реших и сипах антифриз концентрат без изобщо да го разреждам за -70 градуса и какво се получи същия проблем , почна да ми включва първа степен на охлаждане при 100 градуса даже и малко отгоре ... и аз така почнах да търся датчици стрелки отклонения докато се сетя че е от антифриза ....просто колкото е за по ниска температура антифриза толкова е по гъст и помпата по трудно го изпомпва съответно нарушава циркулацията , по бавно се върти .... как го установих и аз мислех тогава че датчиците се ебават или че стрелката не отчита точно и взех източих антифриза и налях само вода ... резултата беше налице започна да включва перката на 85 градуса или малко под 90 ... явно вискозитета на охлаждащата течност също е от голямо значение (тогава стигнах и аз до там да сменям 4ак водна помпа но като я свалих видях че е абсолютно здрава и пак си я върнах същата) след това си направих концентрат на антифриза за -20 градуса и всичко заспа стрелката си показва точно до ден днешен ми включва точно на 90 градуса даже малко под тях...
колега мой съвет източи антифриза покарай само с вода ден два и виж как е дали ще има разлика и тогава се ориентирай към помпа...


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот altanivan » Сря 22 юли 2009 15:57


Мерси за съветa и мойтa водна помпа е здрава,но явно за 27лв (Евро07) нищо неса направили!Става дума за самата перка вътре несе знае наклона на зъбите,колко зъба са и т.н.!Защото като се замисля зимата я смених заедно с двата датчика горе на фланеца и от тогава почнаха проблемите!Първо си мислех че не отчита правилно,пък и нали е зима и не загрява толкова бързо.. Но сега като дойде лятото почнах да се замислям и така вчера като я мерихме всичко ,няма какво друго да е освен водната помпа!Намерих на Hupo за 30лв(цена за мен) ,и дано с нея да стане .. утре ще я зема и събота ще я монтирам!


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот Stenly » Сря 22 юли 2009 16:32


Не я купувай проблема не ти е от помпата.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот altanivan » Пет 24 юли 2009 17:43


И водна помпа НЕ Е :banghead: :banghead: незнам какво да я правя вече тая каруца..


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот dj_tuhla » Пет 24 юли 2009 18:10


Само да те питам, термостатЯ сменял ли си, ако да що не пробаш още един път с някоя друга марка, ако не земи го смени, 15ина лв струва. Моя убавец като дойде от CH перфектно даржеше 100 градуса, и излезе термостатеца - не отваряше напълно някак си:). Иначе на проба кога загрява долния маркуч всичко беше точно ма ей на, ко да го правиш :)

Поздрави.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот Danny boy » Пет 24 юли 2009 18:21


altanivan написа:И водна помпа НЕ Е :banghead: :banghead: незнам какво да я правя вече тая каруца..

Стига си се вайкал,тези 110гр постоянно ли ги държи по време на движение?Пробвал ли си да видиш при 96-7гр дали се включва 1ва скорост на вентилатора.При мене се включва ама в тези жеги 1ва е много слаба и вентилатора върти ма нищо не охлажда.Моята кола чат пат на кръстовищата достига до към 100-105 и като тръгна се нормализира до 90.
Каква беше на цвят водата в казанчето когато купи колата/кафяв,зелен?/Ако цвета е бил кафяв-ръжда в охладителната уредба то е много вероятно да имаш някъде подпушване/най-често се запушва радиатора и циркулацията е силно затруднена а от там и топлоотдаването.
Вадиш буксата на датчика на радиатора и с една жица оголена от двете страни пробваш върху буксата на различните крачета веднъж ще завърти много силно вентилатора,веднъж ще завърти слабо-това трябва да ти е първа скорост,ако както и да кръстосваш краищата на жицата по пиновете на буксата на датчика завърта само по един начин/силно-2скорост както разбрах че е при тебе/ то...1ва е умряла и мислиш за втора употреба читав.Опа сега прочетох че си го проверил това.
ПП никъде не прочетох при колко градуса реално ти се включва перката.Мерил ли си истинската температура в казанчето че ми се чини ,че не ти показва вярно таблото.На моят пасат таблото отзад има възможност на уреда на водата и бензина да се калибрират стийностите и аз точно съм ги калибрирал на новото си табло с оборотомер да държи постоянно 87-8гр перката ми се включва
1ва скорост на 96-7 и 2ра на 106-7гр по показание на таблото.Когато го сменях ми държеше
постоянно 80гр и перката се включваше на 90.Калибрирането го извърших спрямо показанията на старото табло които бяха верни.Нищо не се дозапоява или презапоява.Моят обаче е Б3 за Б4 незнам дали може така да се калибрира.
От всичко което прочетох за твоя проблем разбрах само че преди смяната на датчика ти е показвало грешно таблото а след смяната още по-грешно и ти си взел за репер грешните показания на таблото и си почнал поголовна смяна на годни елементи само и само да го докараш до стойност дето ще ти се хареса вътре в купето.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот zfa159 » Пет 24 юли 2009 22:44


Методиката е отдавна известна :
-започва се така или иначе с миене на радиаторите отвън и отвътре (отвън с водоструйка отвътре промивка).Това може и да не помогне ама няма да навреди...особено ако има и климатик ;)
Съответно после :
-уверявате се,че датчика за температурата мери вярно (мерите съпротивлението и според Ауто Дата си сравнявате).Ако имате съмнения - смяна.
-тъй като вече датчика мери вярно трябва да се види дали стрелката вътре е вярна - ако трябва се калибрира по датчика (след 300% увереност,че пери 200% вярно :) ).Калибрира се и тя и вече мери вярно.
-след това ако още има проблем следва :
- да се убедим,че датчика на радиатора пуска перките на правилните градуси и работят и 2-те им степени.Първа на 95 и втора на 102 градуса.Ако има проблем там - отстранява се.
- да се убедим,че радиатора все още може да се ползва за такъв - онзи ден правих един Голф,който на входа на радиатора имаше 100 грауда а на изхода 102...понеже се беше задръстил целия отвътре и работеха само няколко тръбички...което рязко свиваше дебита му...мери се с уред на входа и на изхода в ламелите максимално близо до казанчетата и до входа на маркучите.
Ако всичко е точно отпада варианта да е термостата ама иначе тук му е мястото да се смени регулярно - не е кой знае колко скъп ама трябва да се намери хубав,който да работи добре.
-ако и с радиатора всичко е точно тогава може да се насочим към водна помпа - може би няма достатъчно дебит или пък са и изхабени лопатките и няма душа да върти водата - следва смяна понеже преди да се свали трудно може да се разбере какво става.
След водната помпа явно вече не остава какво да и е на колата за да грее освен да се прегрява фреоновия радиатор (ако има климатик) - нека да се видят наляганията как са при различните режими.Ако и това не е....следва да се дири по-сериозен проблем от сорта на гарнитура глава и т.н.
Разбира се всичко това се отнася за система,в която не плуват организми,които са дотолкова напреднали в еволюцията си,че са на път да открият колелото вече....и съответно е промита 1-2-3-5-10 пъти за да няма боклуци вътре...и рабзира се говорим за антифриз...понеже иначе водата си генерира боклуци непрекъснато.


Потребителски аватар
Божи-Дар.Христов
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 24 юни 2017 21:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот Божи-Дар.Христов » Съб 24 юни 2017 22:06


Момчета като ви гледам коментарите малко се колебая щот на мен вектрата ми загрява до 95 градуса нея пускам кам 100 да иде щото два маркуча ми изгърмя първо един после друг това се дължи на летните жеги сега ще почистя радиатора и мн се колебая за тия датчици на преди на 92 градуса ми вклучваше перката а сега не вклучва та има един старомоден начин аз си го измислих малко е циганско но работи !!значи намира ш начин да изведеш изходи от двата кабела на перката след датчика тоест дирекно единия го свързваш на маса тоест минус на батерията на колата и втория го измъкваш отстрани покраи добре вързан дане упира някъде минаваш го през вентилираната система и дати излезе под кормилото или от страни но вътре в колата земаш едно малко ключе с копче свързваш плюса там и продължаваш с друга жица до плюса на батерията .това е закрепи кабелите добре и копчето добре и кат дигне 85 храдуса колата натисни шибания бутон и дай газ колкото можеш тъка ще имаш контрол над перката винаги и сия вклучваш ръчно когат си искаш


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Защо колата ми загрява до 110 градуса ;(( - Пасат б3

Мнениеот Danny boy » Нед 25 юни 2017 9:21


На уредите за показание на т на водата и горивото в таблото при по-старите табла на б3 с плаките ,мигачите долу,могат да се коригират показанията ръчно с завъртане наляво или надясно отзад има едни врътки фиксирани с зелен цвят като извадиш уреда от таблото.
Аз лично съм си коригирвал моите .Това при условие, че датчика има отклонение.


Мъри
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 27 сеп 2017 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Re: Пасат б3 защо колата ми загрява до 110 градуса

Мнениеот Мъри » Сря 04 окт 2017 13:58


Виждам че тематае стара, нов съм тук, но да споделя - имам пасат Б3 1.6, карбуратор.
Наложи се да сменя таблото с уредите, защото брояча на километрите отказа.
Сега обаче стрелката за температурата на охл. течност държи високи стойности, над 100 градуса, перката включва, няма течове, а със старото табло си държеше до 90 градуса.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат б3 защо колата ми загрява до 110 градуса

Мнениеот Водния дух1 » Сря 04 окт 2017 17:25


За най-сигурно,преди да предприемеш някакви ремонти-измери с термометър температурата в казанчето.И внимавай да не се изгориш като отвориш!!!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б3 защо колата ми загрява до 110 градуса

Мнениеот инжектопляктор » Сря 04 окт 2017 19:08


Мъри написа:...защото брояча на километрите отказа.Сега обаче стрелката за температурата на охл. течност държи високи стойности, над 100 градуса...

Броячът на километража отказва, защото едно колело вътре се чупи или размества. Можеш да го разглобиш и да му наместиш колелцето и ще се оправи..временно...
Охладителната течност - измери датчика и измери температурата, когато включва перката. Сравни температурата по табло с измерената температура.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат б3 защо колата ми загрява до 110 градуса

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 04 окт 2017 20:10


Измери както са те посъветвали, но в общи линии, отвори таблото и си монтирай старите уреди за температурата на водата и горивото в резервоара или от новото табло вземи само километража и го монтирай на твоето старото. Модулни са тия неща и се сменяват. Подозирам един проблемен стабилизатор на напрежението вътре в самия уред



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev, villystyle и 23 госта