Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 28 юли 2009 17:33


Всички казват че дизела не трябва да се кара като бензина, тоест не трябва да се юрка здраво, да се кара в критичните и да се подава рязко газ.А какво ще стане ако дизела се кара като бензинова бегачка :?:




Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот smurf » Вто 28 юли 2009 18:15


зависи за кой дизел питаш :D някой могат да се ръчкат и вървят повече от бензинките :twisted:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот morfei1 » Вто 28 юли 2009 18:32


Еми защото просто няма нужда от това. В диапазона 2000 ~ 3000 оборота, съвременен дизел е в състояние да те измъкне от всякакви ситуаци, а и да ти предостави достатъчно мощност.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот feikot » Вто 28 юли 2009 20:40


Аз моя го правя крив,яко юркане и педала като автоматик, до долу.Грешка няма за сега.И имам чувството че така му харесва.Сипвай нафта,масло и мозък, и газ.Естествено не повече от 4-200-300 оборота.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот dobrin » Вто 28 юли 2009 22:34


Писано е по въпроса. Няма проблем да се изцежда дизела, новите така или иначе си имат ограничители.
Няма производител, който да даде гаранция, която при каквото и да е каране да доведе до проблем за него, т.е. да се наложи да сменя двигател или да отстранява за негова сметка каквито и да е дефекти, свързани с т.нар. юркане. Ако беше проблем, ограничителят на дизеловите двигатели щеше да бъде на 2500 или 3000 оборота.


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот tremendous » Вто 28 юли 2009 22:45


1 ,че не е хубаво за инжекторите и за помпата да работят на високи обороти. Бързо се скапват- според мен.
2 , както казаха вече ,че дизела при околко 2000 оборота има достатъчно мощност която бензинката примерно на около 3000 ще я има.
3 , ако даваш яко газ ако не е много нов двигателя ще пуши черно а оттам нагар по колектори , гърнета ,клапани .... Ама някой хора найстина прекаляват с ''лекото каране'' да тръгваш всеки път без газ , да буташ 4-та нанагорно при 50-60 км в час също не е добре. Така че трябва да има някакъв баланс.


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот Golf_Diesel_ » Вто 28 юли 2009 23:02


Ами старите които нямат ограничители :roll: При тях има ли проблеми за юркането.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот milmar » Вто 28 юли 2009 23:13


Какво значи "юркане" , дизела е ефективен от 2000 до примерно 3000-3500 об/мин . В този диапазон достигат максимум съответно въртящия момент и мощността . Ако искаш динамика - трябва да не излизаш много от този диапазон . То не е витлов самолет - да иска много обороти " за да Фръкне " mhihi .


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот theraven » Сря 29 юли 2009 1:29


Щото бензинките повечето нямат турбо mhihi А то е доооста капризна част... Бате niksi знае за кво иде реч mhihi


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот Golf_Diesel_ » Сря 29 юли 2009 1:35


theraven написа:Щото бензинките повечето нямат турбо mhihi А то е доооста капризна част... Бате niksi знае за кво иде реч mhihi


Тоест чистия дизел не е тлкова опасен а :?: mhihi


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот theraven » Сря 29 юли 2009 1:41


Чистия дизел ше надживее и Лили Иванова, така да се изразя mhihi


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот ShoGo_GTI » Сря 29 юли 2009 2:27


theraven написа:Чистия дизел ше надживее и Лили Иванова, така да се изразя mhihi

:bowdown :bowdown :bowdown

Пламенчо (автора на темата) ме знае какво карам - G3 1.9D 1Y 64hp
За 2 месеца и половина немога да си спомня много моменти да съм го карал икономично, винаги съм си го карал стабилно из града. По принцип несъм някой изрод, който да държи само в червената зона докато спре и да не знае как се кара дизел, но просто с всеки изминал ден вървежа на тези 64 коня все повече ме радва и само сипвам и карам като разбира се и пазя.

пп. имаше няколко случая дето да оставя замислени бензинки (1.6/1.8 ми) по светофарите. (не с цел гонка просто ускорението и вървежа)


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот goderzi » Сря 29 юли 2009 9:01


Golf II TD и TDI заз до ламарината !
Каза преди време майсторчето :да:
Пробвал съм го около три години и е вярно!
Колко бензинки съм изнервил :lol:
А тия новите глезотии само ядове и капризи...
Тука имаме една обща двойка и я правиме крива :)
Последно направи някокло курса до Англия и остана там
за оборотна...
Като отидем да не ходим пеш :)


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот morfei1 » Сря 29 юли 2009 13:08


theraven написа:Чистия дизел ше надживее и Лили Иванова, така да се изразя mhihi


Това си е самата истина, стига да имате нерви да го карате толкова дълго mhihi


Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Защо не трябва дизелите да се карат като бензинките

Мнениеот koby » Сря 29 юли 2009 13:14


goderzi написа:Golf II TD и TDI заз до ламарината !
Каза преди време майсторчето :да:

тези модели който ти си написал се карат яко в лютеницата и до колкото знам че от дизелите няма по добър дизел на VW от 1.9 TDI верния мотор



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта