Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот tarikat89 » Чет 30 юли 2009 19:30


1,9тд 75к.с. верно че понагорява колкото си иска :D
но е много здрав мотор що настъпване е видял и освен консумативи друго не се е сменяло вече 5 години..
един път запали ли значи ще стигнеш кадето си тръгнал :D

а за въпросния 1.9тди 90коня в ниските обороти е тромав като се качих на едно венто с такъв мотор и имах чувство че е по зле от 1.9тд 75 коня.. но при по сериозно настъпване след 2000об. върви добре и не е скъп за поддръжка..

а и много зависи от колата която вземеш как е поддържана и в какво състояние е..
из форума имаше тема кадето беше описано какво да се гледа като се купува дизел..
и по принцип дизел се купува зимата 8)




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот Adnan » Чет 30 юли 2009 20:05


:shock
Ваат Тха Фукк.

Какво изобщо сега искаш да кажеш с тази тема ?


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот free_will » Чет 30 юли 2009 22:51


Adnan написа::shock
Ваат Тха Фукк.

Какво изобщо сега искаш да кажеш с тази тема ?

Пич абсолютно нищо не искам да кажа,нито на тебе , нито на който и да е било тук.
Искам да си купя комби и си търся информация ,която явно не съм достатъчно компетентен да получа сам .
Ако има тема която описва всички двигатели подробно като качества и подръжка и аз не съм я намерил , извинявам се .
Незнам и какви трябва да са темите тук .
Просто ми трябва информацията . Не търся разговор с някого . Още по малко с теб.
за 1.9 ТД - да предполагам е здрав , но високия разход и тежкото купе май - не са негов добродетел.
карал съм сеат кордоба с 1.9 чист дизел. Предполагам е същия мотор, тоя само, че е с турбина.
кордобата беше ужасно тромава .


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот Adnan » Пет 31 юли 2009 8:24


Че то добрин още на 2'рия пости ти го е казал. Потърси малко и ще намериш всичко е описано в форума.
Като искаш мощ без електроника защо не гледаш 1.6 ТД+интеркулер?


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот free_will » Пет 31 юли 2009 19:21


Ами...аз разбрах това което ми е казал Добрин.
Въпроса ми беше за 1.9 ТД, а сега вече се заглеждам за 1,6 ТД .
А уж запознати хора ми казаха ,че нямал интеркулер този мотор .
Това обаче за мен няма никакво значение . Важни са характеристиките на двигателя
достатъчен ли е за купето, което ще се товари така или иначе, а то и така не е леко .
Как се обслужва този мотор. До колко е надежден и такива неща.
И пак казвам ако някой иска нека да пише не задължавам , теб или който и да е било да каже нещо по въпроса .


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот Adnan » Пет 31 юли 2009 20:16


Аз ако се чувствам задължен няма да пиша и то грам. Опитвам се да задържа репутацията на ТДИ.
Но определно 1.6 ТД+и (май се води ГТД) е много по добър варият пред 1.9 ТД.

Подръжката е определо по ниска от страна на цена пред ТДИ. Всичко при него е механика както искаш точно ти. Ако 85 коня са малко за пасата незнам 75 за къде, ще ти стигнат.
Не разбирам защо си настроен толкова към ТДИ'то. Едно ТДИ може да направи толкова проблеми колкото и ТД че и колкото 1.6 ТД+И'то.
Колкото и да гледаш всичко е на късмет няма какво да разбереш с четене.

Преди 2 години си купих ТДИ една година само масло сменях дори и ремъцъ не съм.
След още една година си купих пак ТДИ 110 коня. На който му смених каквото имаше за сменяне и пак ме остави на пътя 5 пъти.


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот free_will » Пет 31 юли 2009 22:03


Благодаря ти за отговора .
Ще ти кажа защо бягам от по сложните неща.
Но преди това искам да вметна ,че поне по характеристики се бях "влюбил" в тоя мотор 1,9 ТДИ . И еластичен и мощен (говорим за възможните варианти за този модел кола а те не са повече от 4 за дизела 1,6 ГТД ( както го нарече ,сравнително мощен и най-икономичния мотор) 1,9 (абсолютно слаб и недодялан двигател , но доста здрав) 1,9 ТД ( същия ама с малко повече вътък) .
Имам доста познати дето си късат косите с електроники в дизелов двигател и то най - вече в помпата . Вярно ,че колите са по - нови ,но говорим за ужасни проблеми а цените за ремонта са меко казано космични . А аз все пак търся превозно средство не имидж на колела .
Една от колите е пежо 607 май беше (това с дългата муцуна )
проблем с електрониката в помпата не можаха да го остранят в нито един сервиз.
Колата гасне по време на движение когато си поиска. Два пъти му се случва при изпреварвания .
Резултат - кара я така .
два случая някъде на повреда пак в електрониката на помпата - резултат ремонт в четерицифрен формат.
Друг мои познат купи си преди 6 месеца Рено коч или нещо такова беше не се сещам - Резултат : изминати около 1000 км - ремонт около 2500 лв
Думите му бяха : Добре си бях с ладичката .
Че така за това търся някакъв баланс
сам мисля ще се сетиш ,че една изцяло механична помпа е много по - надежна
и във всички случай , много по - податлива на ремонт .
Също като за последно пресметни си един ремонт примерно от 600 - 800 лв
с колко километра каране би го докарал до "заслужено" състояние ,спрямо малко по - слаб и неикономичен мотор , но които е лишен от тоя вид повреда .
Да не се лъжем в последно време 80 % от ремонтите по моторите са в електрониката
Ще кажеш да ми тои и 1,9 Д може да задере . Да може ама и 1,9 ТДИ може да задере . Обаче ще ти кажа какво 1,9 Д не може , а именно не може да му гръмне електрониката , защото такава няма .
и ако за 1,9 Д и 1,9 ТДИ си заслужава разликата . Тоест мощноста и ниския разход на гориво се откупуват с електронно управляеми помпи и цялостно наблюдения на работата на двигателя от процесор ( по скоро компютър е правилно )
То двигатели като 1,6 ТД на VW и 1,7 TDI на исузу . Показват ,че все пак дизеловия двигател не се нуждае толкова много от електронно управление
виж за бензина там нещата са други вече .


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот juve » Нед 02 авг 2009 19:43


Аз казвам , че всеки си гледа "хала " Моя куц, тромав,най-лош и най- неизмислен пасат е точно с фалшивия двигател :D За 32000 км откакто съм го взел , съм сменил много работи ( по двигателя ) - масло , филтър, масло филтър ....на всеки 7500 км :D Взех го за 5 вече сигурно струва 2 , гори 6 извънградско ( с 90 ) около 7,2 в града ( Пловдив ) не съм ходил на диагностики на компири , не съм сменял ниакви сензори , сонди и всичко си върви бавно и славно . Трябва ли да се чуствам прецакан ? Ще ме извините , ама не се чуствам така , остава ми само да ми се смеете , че съм, прецакан - може , черпете по една бира и сме квит :обичам ви :drunk :beer
п.с повече карах пежо 1,9 Д и 2.0HDi- сега - вървежа е различен и от 2 та , ама добре , че не им плащам аз ремонтите и нафтата mhihi


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот free_will » Вто 04 авг 2009 16:03


Никой не е казал ,че си се прецакал ... или поне не аз .
Казах ,че е недодялан двигател (и продължавам да го твърдя) иначе споменах ,че е много здрав и надежден мотор .Недодялан от тая гледна точка ,че харчи доста спрямо литровия си обем и мощноста която дава , има вибрации и шум доста .Карал съм такъв мотор на сеат кордоба и голф 3 . от там са ми наблюденията .
иначе е надежден мотор ,защо да си се прецакал аз парвоначално точно такъв исках
за да не ми създава ядове .
Незнам тука из форумите има доста противоричиви неща .
Пускам темата точно с цел да разбера, аз и останалите ,които ще прочетат информация за конкретни мотори и на даденото купе кои как се държи .
Интересно е ,че обикновенно като питам нещо такова и получавам отговори от сорта
караи и си свиркаи или някои пдф файл с подробното описание на двигателя .
Но нека незабравяме ,че опита на човек които е подържал и карал даден мотор и кола е незаменим с каквато и да е техническа информация .
Нямам нищо против ако има тема конкретна за всеки агрегат по отделно или такава която съпоставя един с друг да чета там .
Понеже 1,9 тди ми изглежда много рисков от към страна на подръжката .
се спрях на 1,6 ТД + И или както там се води ...
Какво очаквам да прочета в постовете (както предполагам и хората които четат теми за да се ограмотяват те самите ):
разход , здравина , възможни проблеми ,слаби места в агрегата , подръжка ,как ляга на купето с динамичните си качества .. примерно как е на 30 грдусув байр .
Примерно за който е от варна . Често ходя на плаж на почивка и там байра когато стане задръстване си е труден за тръгване . Да не стане така да се връщам до долу :)
подръжката е по обширен материал : Там се включват много неща като се почне цена на ангренажен ремък , ролки , гарнитура на главата .До ремонт на турбината , лагери ,бутала .
Пример : Исузу мотора буталата му струват 400 лв - реално мотора има ресурс над 500 000 км . Лично съм свидетел на такъв пробег и двигателя беше във форма все още .
Незнам ... бих се обърнал и към администраторите на сайта ,ако е възможно да се направи такъв раздел по модел на автомобила и прилежбащите му агрегати и всякаква информация за тях .От сервизи до техническа информация .
Защото така зададена тема се пълни с много талаш става тежка за четене и дори да има нещо интересно за прочитане, от някой бъдещ собственик на дадения мотор Ще му бъде много трудно да стигне до необходимата за него информация , която е заровена в куп ненужни за него изказвания .


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот tremendous » Вто 04 авг 2009 18:04


Аз се застъпвам за 1.9 ТД 75 к. Не знам защо хората от форума имат негативно мнение относно този двигател но моят е на пасат комби и мога да кажа ,че съм супер доволен. 5- ма човека и багажа им по планински път със завой не съм им проблеми. Просото не се замисля. С ремърке съм го товарил(доста стабилно) отделно и хората в колата- еми на баирите не ми намаля скоросто от недостиг на мощност. Вече изминати 100 000 километра ( в момента е на 240 000- колко са верни не се знае)все още пали и работи по същия начин както когато го взех. Нито гори масло нито харчи много ( 5.5-6 на 100 горе -долу). Може да съм случил на бройка но за този двигател само хубави неща мога да кажа. :beer


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот juve » Вто 04 авг 2009 19:21


Никой не е казал ,че си се прецакал ... или поне не аз

Знам , знам ... :drunk има доста хора които го казват - имат си своите съображения , вероятно са и прави , аз не им се сърдя ,дискутирано е много пъти , исках да кажа само , че въпроса за един автомобил опира до това - можеш ли да си го позволиш да го купиш, можеш ли да си позволиш да го държиш в добра техническа форма и накрая - дали си имал късмет като си го посочвал и си вадил парите :012:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот milmar » Вто 04 авг 2009 19:57


Аз само да кажа : според мен проблема не е в механиката или електрониката , а най-вече в хората на които се надяваме да ни поддържат автомобила mhihi .
За съжаление - това е положението .

За един автомобилен мотор електрониката би трябвало да му носи само предимства : опростена механика (до колкото може) , прецизно управление на горивна смес , прецизно съблюдаване на множество параметри и недопускане на повреди породени от примерно фатални температури или налягане на масла и т.н.

Но за съжаление електрониката е на база на много детайли , които си имат определена трайност , особено подложени на подобни условия ( непрестанни вибрации , прецеси на сравнително бързи загрявания и охлаждания , прах , масла , миене дори на колите с какви не препарати ....) . Имаме платки , имаме множество куплунзи , кабели , маркучета за разни налягания ( и те са косвено към електрониката) , датчици . Това нещо трябва да се поддържа само от човек с поне елементарни разбирания , и най-вече с мерак :) .....ама ... не :( .

Лично аз се старая да си ремонтирам електрониката сам , до сега ми се отдава , но и отскоро имам TDI 90 кс :wink:


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот free_will » Вто 04 авг 2009 22:59


milmar написа:Аз само да кажа : според мен проблема не е в механиката или електрониката , а най-вече в хората на които се надяваме да ни поддържат автомобила mhihi .
За съжаление - това е положението .

За един автомобилен мотор електрониката би трябвало да му носи само предимства : опростена механика (до колкото може) , прецизно управление на горивна смес , прецизно съблюдаване на множество параметри и недопускане на повреди породени от примерно фатални температури или налягане на масла и т.н.

Но за съжаление електрониката е на база на много детайли , които си имат определена трайност , особено подложени на подобни условия ( непрестанни вибрации , прецеси на сравнително бързи загрявания и охлаждания , прах , масла , миене дори на колите с какви не препарати ....) . Имаме платки , имаме множество куплунзи , кабели , маркучета за разни налягания ( и те са косвено към електрониката) , датчици . Това нещо трябва да се поддържа само от човек с поне елементарни разбирания , и най-вече с мерак :) .....ама ... не :( .

Лично аз се старая да си ремонтирам електрониката сам , до сега ми се отдава , но и отскоро имам TDI 90 кс :wink:


Ми виж колега аз по принцип харесвам електрониката ... аз лично на времето съм се занимавал с машинно програмиране и малко програмиране на едночипови микроконтролери (каквито са в повечето случай и ЦПУ - тата на двигателите)
харесва ми да се занимавам и с електроника , и повярваи ако има пълна спецификация на всичко добре обеснено ,софтуер да се намира за дадения двигател и подробно описание кои сигнал какъв трябва да е кои датчик какво дава и
програмата какво прави .Аз както и ти навярно няма да имаме особени проблеми с електроника , но въпреки това не мисля ,че нещо което не е необходимо на даден механизам трябва да седи там .
А за днешните майстори - има ли смисал да коментирам .
Имам Аскона 1.8 Пълна инжекция , стара но надежна кола .
беше засмукала някаква мизерия , но аз мислех ,че е от електрониката
гледаха е мои познати и всякакви измислици от рода че е заминал компютъра до какво ли не .
ходих в сервизи и въпреки ,че съм почти сигурен ,че с тоя лап - топ така наречения стенд , нямаше да им покаже нищо.Те бяха сигурни ,че трябва да ми вземат 30 лв за диагностика . Добре аз казах ще ви ги дам , а гаранция че давайки парите ще ми кажете от къде е проблема .Отговора беше няма такава .
тоест даваш си пари за това че пича е пуснал софтуера и е направил трудоемката операция да свърже куплунга на управляващото у=во с този на лап - топа.
и никаква гаранция ,че някои ще ти каже какъв е проблема.
Оправих си го сам и то без да барам нищо по двигателя
просто тя припалваше и гаснеше
е аз с понапопване е задържах малко на високи обороти и си издуха мизерията.
че тъй ако трябваше да следвам препоръките на майсторите ..
казаха ми нов компютър около 150 лв беше по моргите
30 лв диагностика
може би щяха да вземат и 100 -на лева за ремонт
за нещо което е здраво .
и така 300 лв . олекваш само за това ,че не знаеш и се доверяваш. ама тука е българия и като те видят ,че не знаеш и това е... шарана е в мрежата .
може да те навият и основен ремонт да платиш
друг е въпроса дали ще ти пипнат даже колата.
Че така идеята на форума е да си помагаме и винаги с каквото съм можел съм помагал на колеги .
Остава си въпроса ми за 1.6 ТД +И .
За да избера накрая ще взимам ли пасат или си остава Астрата
която ми е тесничка .
Остава и предложението да се раздели информация на отделните агрегати
и всеки потенциален купувач , както и потребител ще намери всичко което го интересува за дадения модел и двигател за него .


Потребителски аватар
RADO 8463
Мнения: 497
Регистриран на: Чет 12 апр 2007 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот RADO 8463 » Сря 05 авг 2009 11:04


Остава си въпроса ми за 1.6 ТД +И .


Та по въпроса!!!
Карал съм 1.6 ТД+И на джета и голф / на пасат не за съжаление/, и какво да ти кажа?Специално аз съм много доволен от подръжката на тази кола.Тя е почити безпроблемна.Колкото до мощност, на джетата и голфа е достатъчна.Може да разчиташ да изпревариш свястно, като не очакваш кой-знае каква голяма мощност де.

П.П Общо взето , това е една добра и надеждна кола в класа и годините си!

И в крайна сметка ако намериш свястен екземпляр на добра цена си заслужава.Пробваш, харесва ти и взимаш! :lol:


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Информация за 1,9 ТД - Пасат Б3 - Б4

Мнениеот free_will » Пет 07 авг 2009 22:14


RADO 8463 написа:
Остава си въпроса ми за 1.6 ТД +И .


Та по въпроса!!!
Карал съм 1.6 ТД+И на джета и голф / на пасат не за съжаление/, и какво да ти кажа?Специално аз съм много доволен от подръжката на тази кола.Тя е почити безпроблемна.Колкото до мощност, на джетата и голфа е достатъчна.Може да разчиташ да изпревариш свястно, като не очакваш кой-знае каква голяма мощност де.

П.П Общо взето , това е една добра и надеждна кола в класа и годините си!

И в крайна сметка ако намериш свястен екземпляр на добра цена си заслужава.Пробваш, харесва ти и взимаш! :lol:


Благодаря !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bongoo, vanesto и 69 госта