


Golf 4 1.9 TDI 150hp
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Golf 4 1.9 TDI 150hp
Здравейте. Вчера с познат влязохме в спор за този автомобил. Той твърди, че до 1900 оборота, до "включване" на турбото, вървежът не бил нищо особено. Вече след 2000 като се развърти и ставал зъл и свиреп, но до 1900 едва ли не нямало никого. Аз, въпреки че не съм карал такъв голф, му обяснявам, че няма как кола 150 коня да е "мудна", та дори до 1900 оборота. Конкретният ми въпрос е към притежателите на такъв голф или поне на тези, които са карали - интересува ме вървежът му като цяло и най-вече ДО 1900 оборота.
- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Ми да , много куц кон е преди тези обороти , на бащтата AJM - а е същатата работа , преди 1800 - 900 оборота не става , после като се развърти все едно някой те ритва
Според мен това си е нормално за турбо мотор


Според мен това си е нормално за турбо мотор


- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Добре, но дори турбото да се върти по-леко преди 1900 оборота, да не забравяме, че имаме 150 коня все пак. Не знам може и наистина да са мудни преди 1900, но лично на мен не ми се вярва за тия коне
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Моя не е 150к.с а 131 (по-малкия) и въпреки, че съм с по-малко турбо, което се развърта по-бързо колата преди тези обороти е мудна и трябва да ускоряваш плавно. Ако намачкаш газта сериозно преди 1800 ~ 1900 оборота, усещаш как колата стои на едно място и набира мудно и в момента който стигне тези обороти..... почва да свети ASR-a - ЕSP-то и се усеща нечовешко ускорение 
Нещата могат да се корегират с чип тунинг донякъде, така че "дупката" преди 1800 оборота да не е толкова голяма, ако ме разбираш какво искам да кажа, пък и започват да вървят повечко след 3000 оборота.

Нещата могат да се корегират с чип тунинг донякъде, така че "дупката" преди 1800 оборота да не е толкова голяма, ако ме разбираш какво искам да кажа, пък и започват да вървят повечко след 3000 оборота.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Student_pravo написа:Добре, но дори турбото да се върти по-леко преди 1900 оборота, да не забравяме, че имаме 150 коня все пак. Не знам може и наистина да са мудни преди 1900, но лично на мен не ми се вярва за тия коне

Колата наистина е 150 коня но да не забравяме, че е 1900 см2. Тези 150 кончета за които ти говориш се получават ЕДИНСТВЕНО благодарение на принудителното пълнене от турбокомпресора който работи до 2,5 bar. Е от де 150 коня и 320Nm при условие, че ти ги искаш в режим в който турбината не може да достигне работната си характеристика ?

ПП: С подходящо ремапване се получават доста задоволителни резултати



Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Колата е 1900см3 и е 150к.с, но при 4000оборота. 2.5 е абсолютното налягане на турбото, тоест + атмосферното налягане. 320нм ги има при 1900 оборота (горе долу) то по скоро е пик, след който бавно пада надолу и след 3000 оборота почни никъв го няма (въртящия момент) (ако мога така да се изразя).
С подходящо оптимизиране, колата започва да върви в още по-ниски обороти 1500 ~ 1600 до към 4000 оборота (мах въртящия момент пак е около 1900оборота). Въртящият момент също се оптимизира, надув на турбо, горивоподаване и много други неща. Ако се направи като хората, колата не пуши като стара Татра, особено при PD моторетки.
С подходящо оптимизиране, колата започва да върви в още по-ниски обороти 1500 ~ 1600 до към 4000 оборота (мах въртящия момент пак е около 1900оборота). Въртящият момент също се оптимизира, надув на турбо, горивоподаване и много други неща. Ако се направи като хората, колата не пуши като стара Татра, особено при PD моторетки.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Първо да кажа , че графиката е снета от колелата

Доста добър пик, при това (от 2100 до 2700)rpm

Ако 340Nm на колелата при 3000rpm за теб е нищо, здраве му кажи

А по въпроса с пушенето можем да си поговорим доста. Моят съвет е - никога, ама никога не се опитвай да правиш колата да върви и да не пуши

ПП: Колата е ремапната от Brezel

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Dobromirski написа:Моят съвет е - никога, ама никога не се опитвай да правиш колата да върви и да не пуши![]()
щоооо

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Dobromirski написа:ПП: Колата е ремапната от Brezel
Искаш да кажеш, че чиповете на @Brezel са пушещи..... защото аз съм останал с друго впечатление

Мисля, че въпросната графика само потвърждава това което казах, защото твоята кола е оптимизирана. В стоково положение нещата изглеждат по-трагични ако мога така да се изразя.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Е точно пък ти ли питаш
Съвсем набързо ще "нарисувам" картинката в горивната камера на дизела.
От една страна са зоните с преобогатена смес около впръскващите отвори, където горивото се разпада (крекира) от температурата без да се окисли, превръщайки се в източник на частици въглерод (сажди), а от друга зоните, в които горивото въобще отсъства и под въздействие на високата температура азотът и кислородът от въздуха влизат в химично взаимодействие, формирайки азотни окиси.
Саждите са проблем за Екологията , но не и за двигателят.
Азотните окиси обаче,(така нареченото "нитро" ) са източник на нови детонационни огнища по фланга и силно повишаване на температурата в горивната камера. Резултата- силно преокисляване на горивото( сажди вече няма), повишение на мощността, детонационно горене (, повишена температура в горивната камера.
Резултата - буталата после и за пепелници не стават.
И понеже всичко това е само "терория" ето я и практиката .
Имам сутиен (Citroen) 138 FAP , и поради наличието на филтър за твърди частици който не исках да изхвърлям (все пак колата е на 30к км) реших да намаля димността до минимум при ремапването. Успях- (3-4' предварение, почти напълно затваряне на ЕГР, надуване на турбината,, леко вдигане на налягането в рейката но запазване работата на бедни смеси ). След около 10к почна да притриса на тихи обороти. Като извадих дюзата по нея имаше алумин
. Като й отворих "чутурата" и ....
.
Та те така
.
Що се отнася до разликата във вървенето между ремапа и дефаута, бих казал , че ефекта който исках и получх е единствено в отсъствието (почти) на турбо лага поради повишеното първоначално впръскване при подаване на газ. Специялно тоз двигател проади голямата си турбина, се държи доста добре още по дефаут, но турбо лага наистина много дразнеше.
ПП: Чиповете са такива каквито ги поискате.


Съвсем набързо ще "нарисувам" картинката в горивната камера на дизела.
От една страна са зоните с преобогатена смес около впръскващите отвори, където горивото се разпада (крекира) от температурата без да се окисли, превръщайки се в източник на частици въглерод (сажди), а от друга зоните, в които горивото въобще отсъства и под въздействие на високата температура азотът и кислородът от въздуха влизат в химично взаимодействие, формирайки азотни окиси.
Саждите са проблем за Екологията , но не и за двигателят.
Азотните окиси обаче,(така нареченото "нитро" ) са източник на нови детонационни огнища по фланга и силно повишаване на температурата в горивната камера. Резултата- силно преокисляване на горивото( сажди вече няма), повишение на мощността, детонационно горене (, повишена температура в горивната камера.
Резултата - буталата после и за пепелници не стават.

И понеже всичко това е само "терория" ето я и практиката .
Имам сутиен (Citroen) 138 FAP , и поради наличието на филтър за твърди частици който не исках да изхвърлям (все пак колата е на 30к км) реших да намаля димността до минимум при ремапването. Успях- (3-4' предварение, почти напълно затваряне на ЕГР, надуване на турбината,, леко вдигане на налягането в рейката но запазване работата на бедни смеси ). След около 10к почна да притриса на тихи обороти. Като извадих дюзата по нея имаше алумин


Та те така

Що се отнася до разликата във вървенето между ремапа и дефаута, бих казал , че ефекта който исках и получх е единствено в отсъствието (почти) на турбо лага поради повишеното първоначално впръскване при подаване на газ. Специялно тоз двигател проади голямата си турбина, се държи доста добре още по дефаут, но турбо лага наистина много дразнеше.

ПП: Чиповете са такива каквито ги поискате.
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Съгласен, въпреки, че си нямам абсолютно никаква представа, какво точно се случва в горивната камера.
Работа на истинския тунер е при положение, че повечето шофьори в това число и аз, незнаем точно какво искаме, е да настрои колата така хем да не пуши (като локомотив, лекото пропушване няма нищо общо), хем да върви, хем да не е чак толкова опасно натоварен мотора, турбо и т.н.т.... и разбира се да няма странични ефекти. Според мен трябва да се вземат предвид много неща, за да се получи качествен чиптунинг.
Вярно е че колата може да се настрои по желание на клиента, но пък от своя страна клиента трябва да има повече познания и от самия тунер, за да стане всичко като трябва и да знае реално това може ли да се получи и доколко е добре, иначе се наблюдават странични ефекти.
Работа на истинския тунер е при положение, че повечето шофьори в това число и аз, незнаем точно какво искаме, е да настрои колата така хем да не пуши (като локомотив, лекото пропушване няма нищо общо), хем да върви, хем да не е чак толкова опасно натоварен мотора, турбо и т.н.т.... и разбира се да няма странични ефекти. Според мен трябва да се вземат предвид много неща, за да се получи качествен чиптунинг.
Вярно е че колата може да се настрои по желание на клиента, но пък от своя страна клиента трябва да има повече познания и от самия тунер, за да стане всичко като трябва и да знае реално това може ли да се получи и доколко е добре, иначе се наблюдават странични ефекти.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
с това преобедняваме при дизела не съм много съгласен ,но това е друга тема.при бензина две думи няма.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Ами не знам, аз сигурно се заблуждавам от бензиновия двигател, защото освен дизел,карам и бензинов 2.0 115 атмосферен. При него дори от ниските си има тяга, а не тъпче на едно място до 1800, както е при дизела.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp
Колега, наистина доста си се объркал
Ако дизела при 1500rpm тъпче на място както ти казваш, то бензиновата атмосферка направо ще връща назад
И не бъркай турболага с въртящият момент. Ако искаш наистина да разбереш как върви при 1800rpm , го направи на 4/5 -та предавка, където турболага изчезва преди оборотите да са се променили.

Ако дизела при 1500rpm тъпче на място както ти казваш, то бензиновата атмосферка направо ще връща назад

И не бъркай турболага с въртящият момент. Ако искаш наистина да разбереш как върви при 1800rpm , го направи на 4/5 -та предавка, където турболага изчезва преди оборотите да са се променили.
