Golf 4 1.9 TDI 150hp

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Student_pravo » Съб 08 авг 2009 17:24


Здравейте. Вчера с познат влязохме в спор за този автомобил. Той твърди, че до 1900 оборота, до "включване" на турбото, вървежът не бил нищо особено. Вече след 2000 като се развърти и ставал зъл и свиреп, но до 1900 едва ли не нямало никого. Аз, въпреки че не съм карал такъв голф, му обяснявам, че няма как кола 150 коня да е "мудна", та дори до 1900 оборота. Конкретният ми въпрос е към притежателите на такъв голф или поне на тези, които са карали - интересува ме вървежът му като цяло и най-вече ДО 1900 оборота.




Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот judasss » Съб 08 авг 2009 20:16


Ми да , много куц кон е преди тези обороти , на бащтата AJM - а е същатата работа , преди 1800 - 900 оборота не става , после като се развърти все едно някой те ритва :screwy

Според мен това си е нормално за турбо мотор :beer :да:


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Student_pravo » Съб 08 авг 2009 20:38


Добре, но дори турбото да се върти по-леко преди 1900 оборота, да не забравяме, че имаме 150 коня все пак. Не знам може и наистина да са мудни преди 1900, но лично на мен не ми се вярва за тия коне


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот morfei1 » Съб 08 авг 2009 21:33


Моя не е 150к.с а 131 (по-малкия) и въпреки, че съм с по-малко турбо, което се развърта по-бързо колата преди тези обороти е мудна и трябва да ускоряваш плавно. Ако намачкаш газта сериозно преди 1800 ~ 1900 оборота, усещаш как колата стои на едно място и набира мудно и в момента който стигне тези обороти..... почва да свети ASR-a - ЕSP-то и се усеща нечовешко ускорение :Mr Green Fun

Нещата могат да се корегират с чип тунинг донякъде, така че "дупката" преди 1800 оборота да не е толкова голяма, ако ме разбираш какво искам да кажа, пък и започват да вървят повечко след 3000 оборота.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Dobromirski » Нед 09 авг 2009 5:59


Student_pravo написа:Добре, но дори турбото да се върти по-леко преди 1900 оборота, да не забравяме, че имаме 150 коня все пак. Не знам може и наистина да са мудни преди 1900, но лично на мен не ми се вярва за тия коне

mhihi
Колата наистина е 150 коня но да не забравяме, че е 1900 см2. Тези 150 кончета за които ти говориш се получават ЕДИНСТВЕНО благодарение на принудителното пълнене от турбокомпресора който работи до 2,5 bar. Е от де 150 коня и 320Nm при условие, че ти ги искаш в режим в който турбината не може да достигне работната си характеристика ? :screwy
ПП: С подходящо ремапване се получават доста задоволителни резултати :wink: , но пуши все едно върви с въглища :oops: :Mr Green Fun


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот morfei1 » Нед 09 авг 2009 14:40


Колата е 1900см3 и е 150к.с, но при 4000оборота. 2.5 е абсолютното налягане на турбото, тоест + атмосферното налягане. 320нм ги има при 1900 оборота (горе долу) то по скоро е пик, след който бавно пада надолу и след 3000 оборота почни никъв го няма (въртящия момент) (ако мога така да се изразя).

С подходящо оптимизиране, колата започва да върви в още по-ниски обороти 1500 ~ 1600 до към 4000 оборота (мах въртящия момент пак е около 1900оборота). Въртящият момент също се оптимизира, надув на турбо, горивоподаване и много други неща. Ако се направи като хората, колата не пуши като стара Татра, особено при PD моторетки.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Dobromirski » Нед 09 авг 2009 15:17


Изображение
Първо да кажа , че графиката е снета от колелата mhihi
Доста добър пик, при това (от 2100 до 2700)rpm :wink:
Ако 340Nm на колелата при 3000rpm за теб е нищо, здраве му кажи :Mr Green Fun
А по въпроса с пушенето можем да си поговорим доста. Моят съвет е - никога, ама никога не се опитвай да правиш колата да върви и да не пуши :wink:

ПП: Колата е ремапната от Brezel :kissy:


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот ifidik » Нед 09 авг 2009 15:30


Dobromirski написа:Моят съвет е - никога, ама никога не се опитвай да правиш колата да върви и да не пуши :wink:

щоооо :shock


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот morfei1 » Нед 09 авг 2009 16:17


Dobromirski написа:ПП: Колата е ремапната от Brezel :kissy:


Искаш да кажеш, че чиповете на @Brezel са пушещи..... защото аз съм останал с друго впечатление :roll: ?

Мисля, че въпросната графика само потвърждава това което казах, защото твоята кола е оптимизирана. В стоково положение нещата изглеждат по-трагични ако мога така да се изразя.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Dobromirski » Нед 09 авг 2009 16:36


Е точно пък ти ли питаш :shock
:офф
Съвсем набързо ще "нарисувам" картинката в горивната камера на дизела.
От една страна са зоните с преобогатена смес около впръскващите отвори, където горивото се разпада (крекира) от температурата без да се окисли, превръщайки се в източник на частици въглерод (сажди), а от друга зоните, в които горивото въобще отсъства и под въздействие на високата температура азотът и кислородът от въздуха влизат в химично взаимодействие, формирайки азотни окиси.
Саждите са проблем за Екологията , но не и за двигателят.
Азотните окиси обаче,(така нареченото "нитро" ) са източник на нови детонационни огнища по фланга и силно повишаване на температурата в горивната камера. Резултата- силно преокисляване на горивото( сажди вече няма), повишение на мощността, детонационно горене (, повишена температура в горивната камера.
Резултата - буталата после и за пепелници не стават. :horror:
И понеже всичко това е само "терория" ето я и практиката .
Имам сутиен (Citroen) 138 FAP , и поради наличието на филтър за твърди частици който не исках да изхвърлям (все пак колата е на 30к км) реших да намаля димността до минимум при ремапването. Успях- (3-4' предварение, почти напълно затваряне на ЕГР, надуване на турбината,, леко вдигане на налягането в рейката но запазване работата на бедни смеси ). След около 10к почна да притриса на тихи обороти. Като извадих дюзата по нея имаше алумин :shock . Като й отворих "чутурата" и .... :horror: .
Та те така :dummy: .

Що се отнася до разликата във вървенето между ремапа и дефаута, бих казал , че ефекта който исках и получх е единствено в отсъствието (почти) на турбо лага поради повишеното първоначално впръскване при подаване на газ. Специялно тоз двигател проади голямата си турбина, се държи доста добре още по дефаут, но турбо лага наистина много дразнеше. :не:
ПП: Чиповете са такива каквито ги поискате.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот morfei1 » Нед 09 авг 2009 17:11


Съгласен, въпреки, че си нямам абсолютно никаква представа, какво точно се случва в горивната камера.

Работа на истинския тунер е при положение, че повечето шофьори в това число и аз, незнаем точно какво искаме, е да настрои колата така хем да не пуши (като локомотив, лекото пропушване няма нищо общо), хем да върви, хем да не е чак толкова опасно натоварен мотора, турбо и т.н.т.... и разбира се да няма странични ефекти. Според мен трябва да се вземат предвид много неща, за да се получи качествен чиптунинг.

Вярно е че колата може да се настрои по желание на клиента, но пък от своя страна клиента трябва да има повече познания и от самия тунер, за да стане всичко като трябва и да знае реално това може ли да се получи и доколко е добре, иначе се наблюдават странични ефекти.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот ifidik » Нед 09 авг 2009 17:28


с това преобедняваме при дизела не съм много съгласен ,но това е друга тема.при бензина две думи няма.


Потребителски аватар
Student_pravo
Мнения: 245
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница, София

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Student_pravo » Нед 09 авг 2009 20:12


Ами не знам, аз сигурно се заблуждавам от бензиновия двигател, защото освен дизел,карам и бензинов 2.0 115 атмосферен. При него дори от ниските си има тяга, а не тъпче на едно място до 1800, както е при дизела.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот Dobromirski » Нед 09 авг 2009 21:16


Колега, наистина доста си се объркал :idea:
Ако дизела при 1500rpm тъпче на място както ти казваш, то бензиновата атмосферка направо ще връща назад mhihi
И не бъркай турболага с въртящият момент. Ако искаш наистина да разбереш как върви при 1800rpm , го направи на 4/5 -та предавка, където турболага изчезва преди оборотите да са се променили. :drunk


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 4 1.9 TDI 150hp

Мнениеот morfei1 » Нед 09 авг 2009 21:17


Най-добре се качи да я покараш и сам прецени дали върви или не.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта