Мнениеот Golf_Gogo » Съб 05 юли 2014 15:35
Здравейте,
Мисля да изтупам темата от прахта, като споделя днешния си горчив опит от сервиз Авител, с цел да предпазя и други колеги от грешката, която направих, а именно - да ги посетя.
Целта на посещението ми бе монтирането на DRL-модул за управление на дългите светлини на Golf 4 1.6 16V 2003г. Модулът бе закупен и монтиран от тях на предходният ми автомобил (Jetta II), като с него нямах никакви проблеми. Това и беше причината да се доверя отново на същият сервиз. След запитване от моя страна за съвместимост и евентуални проблеми (бях уверен, че всичко ще е 6) си записах час за събота сутринта. Отивам, давам модула, управителя го оглежда, каза, че е тяхно производство и че няма да има проблем с монтажа. Трябваше да започнат монтирането му в 10.00ч. (все пак бях звъннал една седмица по-рано и си бях запазил час), но бях уведомен, че има по-спешни (?!?) автомобили и ще започнат монтажната работа по автомобила ми по-късно. ОК, случва се, няма проблем - разхождам се в продължение на три часа и се връщам да си взема автомобила след позвъняване от тяхна страна. Питам колко ще ми струва услугата - 30 лв за монтажа. Гледам ценоразписа - закупуването и монтирането на чисто нов, същият модул - 32 лв. Казвам си ОК, няма проблем и плащам без да кажа и думичка. И оттук започва драмата ... На път към вкъщи заглеждам каква е температурата навън, че бях умрял от жега и какво да видя - 18,5 C. А навън е минимум 28-30 C. Заглеждам показанията и започвам да ги следя дали ще има някакво изменение - ниенте. Седи си на толкова. Вкарвам колата в гаража (значително по-хладно, т.к. е подземен) - отново никаква разлика в показанията. А до сега никога не съм имал проблеми с датчика, редовно го следя и си е отчитал коректно. Дори на път към сервиза го погледнах - работеше си. В гаража показва едно, като излязох и веднага смени температурата. Звъня в сервиза и обяснявам цялата ситуация, вече леко изнервен, т.к. съм им оставил безпроблемен автомобил, а ми връщат автомобил с проблем. Отговор - едното няма нищо общо с другото, там не сме пипали, ама ела да го видим. Паля джапанките и се връщам. Вкарват колата в сервиза и питат какво и що - аз обяснявам бавно и спокойно. Свалиха датчика за 3 мин. и решиха да го замерят с мултицет - дава стойности. И след това, за мое най-голямо учудване, решиха да видят дали ще си мени показанията при загряване със запалка (WTF?!?). Изтръпнах, ама си замълчах - майстори са, разбират си от работата. А аз си мисля как температурата на върха на пламъка е от порядъка на 1000 - 1100 градуса и как надали този датчик е разчетен да издържа такива температури. Седнах и зачаках. Управителя се разпореди да свалят неговия датчик, от неговия Голф, т.к. бил същият и да замерят и него (ама не със запалката), за да могат да сравнят стойностите. И започвам да си мисля ... моя го свалиха за 3 мин., неговия също ... еднакви са ... ама не, абсурд, все пак са реномиран сервиз. И след 15 мин. идва въпросният управител и ми разправя как датчика просто му е дошло времето и е предал Богу дух. Е не ми издържаха нервите и си наказах всичко (вече не със спокоен тон) - как може този датчик 11 години да работи без проблем и точно за тези 3 часа, за които колата е била при тях да изгори?!? И то след като са правили интервенция по ел. инсталацията на автомобила?!? Отговорът бе, че нищо не разбирам и че едното няма общо с другото и ако искам да се оправи, трябва да си платя за нов датчик и смяната му. Избеснях тотално и казах, че ще закарам колата в оторизиран сервиз на VW за техническа експертиза и становище дали е възможно и дали те са повредили датчика след интервенцията си. Реакцията на управителя бе да се разпореди на служителите да демонтират всичко, което са монтирали и да върнат колата във фабричен вид, а на мен ми каза, че щял да ми върне парите. Е няма да стане! Взех си автомобила и мисля наистина да проверя възможна ли е такава техническа експертиза и да дадат официално становище. Също така смятам и да подам жалба в КЗП. Ако от VW ми дадат техническа екпертиза - ще я приложа към жалбата.
И причината не е в изгорелия датчик - сега ги проверих на какви цени са - 15 лв. на Febi Bilstein, смяната му е елементарна и аз мога да си я направя. Проблема е в отношението и в това, че се опитват да ме правят на маймуна. Та ще си загубя много повече време и пари (колкото е необходимо), но ще си потърся правата чрез КЗП и всички подобни институции. Също така ще се постарая колкото се може повече хора да разберат какво се случи днес и сами да си преценят дали да посетят въпросният "сервиз" или не.
П.П. Забравих да спомена, че се опитах да разговарям по телефона и с материално отговорното лице на сервиза, който беше изключително надут и нелюбезен. Мислех първо с него да разговарям преди да се оплача в КЗП, но след като видях и неговото отношение и заинтересованост - няма начин. Явно си мислят, че са последна инстанция и могат да си правят каквото си искат. Дано да не съм прав, че тогава тежко ни на потребителите ...