"безпроблемен автомобил" ли е VW

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
веско
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 15:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

"безпроблемен автомобил" ли е VW

Мнениеот веско » Пет 31 мар 2006 9:22


Здравейте, колеги!

Тези дни се навършва една година от закупуването на моя пасат - В4, 1.8mi, комби с климатик и 2 ел.стъкла, производство м.май 1994г., пробег 169 000 км., нов внос от австрия. По тоя повод ми се иска да си направя малко равносметка, но не съм разбирач и се затруднявам. Миналата година като си избирах кола, бях се ориентирал към опел вектра `96г. От много места обаче ми казаха, че фолксвагените, а за търсения от мен клас - пасатите се смятали за "безпроблемни коли". Цената , разбира се беше по-висока и трябваше да купя пасат с 2 години по-стар, за 8000лв. Така и направих, но след това доста се питах дали съм бил прав, тъй като "новото си е ново". В рамките на първата година не съм карал колата много - около 7000км., повечето градско. Водя си в тевтер сметки за всички разходи по колата. За моя изнената установих, че средния ми разход на 100км. за изминалия пробег е 7.3л., при бензин А95Н. Извършил съм следните ремонти :
- смяна на ангр.ремък с ролката;
- смяна на маслото с филтъра;
- смяна на възд. филтър;
- ремонт на бендикса със смяна на втулките на стартера;
- ремонт на затварящ механизъм на две от вратите;
- ремонт на механизма на ел.стъкло (имаше изронени зъбци);
- смяна на тампон на предно колело с регул. на предницата;
- смяна на две гуми;
- смяна на кабелите на свещите;
- смяна на гарнитурата на капака на главата;
- смяна на две крушки.
Общата стойност на горните работи е 406лв. (с гумите, които са малоя и бяха по 91лв.)
Отделно са си разходите за застраховки, данъци, аларма, тонколонки и др., които не са технически по поддръжката.
Как ви се струва това за 12 годишна кола - вписва ли се в понятието "безпроблемна". (Може би да добавя, че през големите студове си палеше безпроблемно.)
Моля да изкажете мнения разходите и проблемите, от които те произтичат, в рамките на нормалното ли са за пасат. Чесно казано ми се струват малко, но нямам база за преценка.
А ако бях си купил вектра, дали щях да съм по-добре? (не говоря за комфорт)
моля ви за аргументирани, а не фенски мнения, тъй като виждам, че има наистина големи разбирачи из форума

предварително благодаря :wink:




Потребителски аватар
kiril_p
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Сливница
Контакти:

Мнениеот kiril_p » Пет 31 мар 2006 9:30


Не съм голям разбирач, но мисля че това не е много. Ангренажния ремък и филтрите се сменят винаги при купуване на кола на старо. Голяма част от другите неща които си сменил чисто и просто са били прецакани от преди. Каквато и кола на старо да купиш винаги по нея има нещо за оправяне от предния собственик. Вектрите и изобщо всички опели имат един мноооого голям кусур - ръждясват като за световно. Една зима като тази и просто няма начин да не избие ръжда някъде! Не съжалявай за покупката! Иначе новата кола си е нова, но е непосилна за голяма част от хората!


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 31 мар 2006 9:37


според мен си минал доста евтинко.
а и като гледам си изпосменил повечето от консумативите така че тия 406 лева може да ги калкулираш и за следващите няколко години с тия темпове на каране.
добре си направил че не си взел вектрата, не че е лоша кола но с нищо не е по-добра от пасата.
аз например за последната 1 година съм набутал в моята кола не по-малко от 1500 лева, с тенденция в следващите 5-6 месеца да вкарам още поне 1500.
карай и си свиркай :wink:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 31 мар 2006 9:40


- ремонт на бендикса със смяна на втулките на стартера;
- ремонт на затварящ механизъм на две от вратите;
- ремонт на механизма на ел.стъкло (имаше изронени зъбци);
- смяна на тампон на предно колело с регул. на предницата;
- смяна на гарнитурата на капака на главата;
- смяна на две крушки.

Това са ремонтите, останалото си е предмет на сервизно обслужване и независимо каква кола караш ще ги правиш същите манипулации.
Според мен всичко е в приемливи граници за кола на 12 години.


А забравих да добавя, че за жена и кола най-много пари се харчат :)

Последна промяна от bobcho на Пет 31 мар 2006 9:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: "безпроблемен автомобил" ли е VW

Мнениеот golfer » Пет 31 мар 2006 9:41


веско написа:че средния ми разход на 100км. за изминалия пробег е 7.3л., при бензин А95Н.-разхода за предимно градско е перфектен
Извършил съм следните ремонти :
- смяна на ангр.ремък с ролката;нормално на ,която и да е новозакупена кола трябва да се направи
- смяна на маслото с филтъра;консумативи /сменят се на всички марки/
- смяна на възд. филтър;същото като по-горе
- ремонт на бендикса със смяна на втулките на стартера;случва се при предимно градско/пали-гаси/
- ремонт на затварящ механизъм на две от вратите;често срещан проблем при VW
- ремонт на механизма на ел.стъкло (имаше изронени зъбци);след като е от Австрия не би трябвало да са довграждани?предполагам шофьорското
- смяна на тампон на предно колело с регул. на предницата;пътиштата са кофти няма нищо вечно
- смяна на две гуми;всички коли са с гуми. и имат свойството да се износват :D
- смяна на кабелите на свещите;ами на 12 години са били все пак
- смяна на гарнитурата на капака на главата;опелите имат повечко проблемации с тази гарнитура
- смяна на две крушки.айде ся крушките по колата има поне 30бр. консуматив са изгарят
Общата стойност на горните работи е 406лв. (с гумите, които са малоя и бяха по 91лв.)
Отделно са си разходите за застраховки, данъци, аларма, тонколонки и др., които не са технически по поддръжката.каквато и кола да имаш това е неизбежно
Как ви се струва това за 12 годишна кола - вписва ли се в понятието "безпроблемна".-Да наистина си случил на кола

Пожелавам ти все така да те слуша и много безаварийни километри. :drive :beer


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 31 мар 2006 10:20


Две години след като купих мойта барака без да съм правил нищо кой знае колко съществено се оказа че съм набил 5бона в нея голяма част от ремонтите се оказах безмислени къде от алчност къде от висок професионализъм на техническия персонал. Оттогава я карам лежерно и ремонтирам само и единствено по моя преценка. Все още мисля че пазя файлчето със сметките ако някой се интересува може да го потърсся.


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Пет 31 мар 2006 10:57


Взех Пасатко сравнително евтино за 3800 и до момента съм налял към 2500 за 8 месеца със всички възможни разходи:
- автокаско
- гражданска отговорност
- нотариус и прехвърляне в КАТ
- 2 нови зимни гуми
- 2 нови летни гуми + 2 употребявани летни
- MP3 плеар
- Сменен радиатор в купето
- Сменен радиатор + датчик в двигателя
- Масло + м. филтър
- въздушен филтър - 2бр.
- тампони на макферсон
- амортесъори предни SASCHS
- накладки
- реглаж преден мост
- Ел услуги - ремонт чистачки и смяна на клаксон
- Ремонт на глава - сваляне, шлайфане, гарнитура, гарнитура на клапани ...
- смяна на антифриз - 2 пъти
- смена на маркучи на изпарителя
- нови свещи
- нов акумулатор
- смяна на масло на скоростна кутия /автоматик е колата :wink: / + филтър + гарнитура
- смяна на задни спирачни цилиндърчета /целите апарати по точно/ + смяна на спирачната течност
- технически преглед
- смяна на маслен датчик
- прегледи разни
- раздвижване на блокирали апарати
- смяна на задно гърне
- настройка на газовата уредба
- други дребни ремонти
- чистачки - 2 комплекта до сега
- течност за чистачки- не знам колко литра
- калпав майстор / мамицата му /
:x
- ароматизатори :)

Та това е общо взето, не включвам само горивото и автомивките. Не са малко пари ама и за толкова сменени работи не са и много. Мисля да вложа още около 500 лв да я достегна / каренце ми дрънка от време на време, масълце и филтри, ел. услуги още малко, 2 хубави задни колонки, тенекеджийски услуги малко и разни дреболии/ и да си я карам. Та вие преценете как е поддръжката на 14 г кола.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пет 31 мар 2006 12:20


alien1написа...........
Твоя случай само потвърждава правилото,че евтиното излиза скъпо,защото за тези пари,които казваш че си дал досега за ремонти плюс парите за които си я купил, можеше да си вземеш поне четири години по-нов Пасат,който едва ли щеше да е в по-лошо състояние от сегашния ти,който е на 16 г.,ако се съди от предишни твои постове,които прочетох за да видя със сигурност коя година е,тъй като изброените от теб повреди ми се видяха доста,дори и за 14 г.кола както си писал.Това естествено е мое мнение,с което не искам да обиждам никого,всеки си прави сметката как да си харчи парите и кара това,което може. :?


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Пет 31 мар 2006 13:25


Принципно си прав. Но като го купувах трябваше да се огранича за сумата от 4000лв. Ако имах парите, които дадох тогава + тези които дадох в последствие можех да си позволя Пасат Б4 96-97г. ако говорим за голяма просторна кола. Ама така си е със старите коли.
Един приятел наскоро си купи Ситроен Ксантия Комби 97г за 5 300 и до момента е вложил още около 1800-2000 в нея за смяна на обичайните консумативи, газова уредба, прехвърляне, застраховки, гуми и т.н.
А тия пари ги е дал за 3 месеца имай предвид.
Според мен е въпрос на късмет главно на каква кола ще попаднеш, но старите коли са си бирници. Колкото повече пари инвестираш в началото, разбирай по нова кола толкова по-малко разходи след това. Неминуем факт.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пет 31 мар 2006 15:03


Всичко е според зависи... Аз съм с същата кола взета на 10 години и за година и половина имам сигурно 3 пъти по-голяма сума за ремонти и части, но това не ме безпокои защото имам намерение живот и здраве да я карам още 10 години тази кола /това прави може би 120-150 000 км/. Така, че като се развали нещо или тръгне да се разваля го сменям по възможност с оригинално или най-качествено, така че повече да не пипам там. Знам и тепърва какво ме очаква /дискове , накладки, гумички на клапаните и т.н./ всичко е в реда на нещата. Е случва се, като гледам и познати, един път годишно примерно да дадеш 100-150 лева за нещо неочаквано, ама това също мисля че е в реда на нещата.
Това не е нова кола да почне да се разваля чак на 10 тата година.
Ако хвълиш 2000-3000 лева може толкова неща да и смениш че наистина нищо повече да не пипаш но няма смисъл, всичко по реда си - с малки суми но редовно :wink:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 31 мар 2006 15:22


Само не си мислете, че новите коли са безпроблемни, и че при тях няма изненади :D. Там също има ядове и дори и най-малката дреболия струва пари.
На мой приятел на Хиундай за смяна на масла ремъци, ролки, филтри и т.н му взеха 1600лв. Смени и съединител след година и нещо ползване на чисто нова колата Hyundai Coupe FX 2.0 143коня, който съединител беше бая пари. Баща му пък имаше ново волво S80 ново закупена от МотоПфое и човека за 3години сподели, че е дал над 12хил лв. за ходовата част така, че такова нещо като безплатен обяд няма и това, че колата е нова не означава, че няма да има ядове и само ще сипваш гориво и ще караш такъв филм няма. На това Волво му изгоря и един чип, който захранва арматурното табло и човека трябваше да се изръси 1500-2000лв. , а за тези пари ние нашите пасати и голфове ще ги подържане 2години, че и повече.

А колегата Веско е минал супер тънко така, че да няма какво да се притеснява.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 31 мар 2006 15:27


ауди а6, 2000 година, 2.4 мотор. смяна ангренажен ремък 2000 лева
за тия пари ще взема 2 полота и ще се возя 10 годиини


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 31 мар 2006 15:31


Да абсолютно точно казано, при 2.5ТДИ е същата работа.
Нищо безплатно на тоя свят няма за съжаление, мен като ми се счупи нещо по колата не се ядосвам, поне частите са евтини, дори и цялата предница да сменя пак ще ми е по-евтино от колкото, да речем каре или шарнир на нова кола.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Пет 31 мар 2006 15:34


niikoo_1 написа:Само не си мислете, че новите коли са безпроблемни, и че при тях няма изненади :D. Там също има ядове и дори и най-малката дреболия струва пари.


Не съм съгласен. Повредата в нова кола е изключение, а не правило. А и си има гаранция все пак ...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пет 31 мар 2006 15:50


Щом казваш, аз съм прост не ги разбирам тия неща. :(



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта