Разбит маховик..... или един бог знае какво.... Решено!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Разбит маховик..... или един бог знае какво.... Решено!

Мнениеот morfei1 » Пон 24 авг 2009 21:01


Не знам.... но май и моят маховик се обажда....... или от толкова теми за маховици, вече съм започнал да си внушавам mhihi .

На празен ход се чува едно румулене от към двигателя, от ляво, където се намира съединителя. Интересното е че се усеща когато си в купето и то само на празен ход, а когато си отвън не чак толкова. Най-интересното е, че като натисна съединителя въпросния шум изчезва. А още по-итересното е, че от време навреме след като пусна климатроника се чува едно виене, което изчезва след няколко секунди. В началото си мислех, че идва от ролката на компресора, но при отворен преден капак, ясно чувам звука не от ролката на компресора, която е в дясно, а звука идва откъм скоростната кутия - ляво, където е съединителя. Та се чудя каква е връзката между двето, ако въобще има такава. Свиренето не е като на хлабав ремък, по скоро като лагер. Ето така се чува - http://www.youtube.com/watch?v=kCYnxn5k7js

Колата си върви повече от перфектно, скоростите влизат перфектно, на пълна газ върти гуми. При изреждане до 5-та предавка на пълна газ няма прибуксуване на съединителя...... просто да се чуди човек :roll:

Някакви идеи и насоки :roll: ?

Последна промяна от dobrin на Сря 09 сеп 2009 23:55, променено общо 2 пъти.
Причина: Без главни букви в заглавието!




Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот djdaka » Пон 24 авг 2009 21:28


Незнам от какво е , но си е за притеснение въпросния шум.
Една консултация с читав майстор и то възможно най скоро.
Поздрави.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Пон 24 авг 2009 21:32


Най-лошото е че такива наоколо няма, а тези които са чували шума вдигат ръце. Общо взето вие сте ми надеждата, защото това определено ме дразни. Колата е минала 37000км с въпросното румолене и с въпросното свирене досега. Интересно също е, че въпросното свирене се получава само при пускането на компресора и то когато си пожелае, хаотично..... примерно може и два месеца да не го направи после може за няколко дена да го направи последователно. Примерно сутрин пускам компресора, започва да свири - спира и след това немога да го накарам да присвири, каквото и да правя и започва да си трака ей така - http://www.youtube.com/watch?v=4JGsW7Zoijs. Телефона с който е правен клипа не е от най-добрите и затова има изкривявания на звука, когато приблиза доста близо до двигателя.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 24 авг 2009 21:39


Това си е бая виене а не румолене.Виж перката на климатика да не е разбита и да трие в корпуса или радиатора.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Пон 24 авг 2009 21:40


Значи румуленето на празен ход и виенето са два различни проблема, които описвам в една тема :) .

Въпросното румулене няма как да се чуе от клипчетата, но на всеки който се е качвал в колата и си има поне бегла представа от коли, му е правило впечатление въпросното румулене, ако въобще мога така да го нарека. То е постояно и се чува на празен ход, интересното при него е, че като натисна съединителя изчезва напълно. Диагнозата е ясна - 1500лв с ДДС + 150лв. за труд. кофтито ще е, ако и след това пак се чува. И затова ми е интересно от къде идва шума. От маховика или можеби аксиалния лагер? Вероятност да е от скоростна кутия?


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Luciano » Пон 24 авг 2009 22:22


Освен да се надяваш Ифидик да дойде на събора и да си каже думата.
Интересното на това "румолене" е, че за 37000км, нито се е усилило, нито е намаляло :talk:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот milmar » Пон 24 авг 2009 22:29


Залагам на раздрънкана скоростната кутия mhihi , като натиснеш съединителя и тя утихва - нормално е :wink: . Ако е това - може да изкара и 200 хил . км , а може и само 100 км. :D .


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Пон 24 авг 2009 22:39


milmar написа:Залагам на раздрънкана скоростната кутия mhihi , като натиснеш съединителя и тя утихва - нормално е :wink: . Ако е това - може да изкара и 200 хил . км , а може и само 100 км. :D .


Какво да и ремонтирам, че да я вкарам в правия път, ако евентуално подлежи на ремотни :roll: ?


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Adnan » Пон 24 авг 2009 23:04


Аз пък за виенето залагам на ролката на алтернатора.


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот theraven » Пон 24 авг 2009 23:41


Някоя ролка е според мен... лагер така да вие трябва съвсем да е кокалясал.... имал съм проблем и с аксиален лагер, и с лагер на първичен вал на ск. кутия (макар и не на голфа, но няма значение) и е по-скоро рухолене, отколкото такъв звук както го описваш. По скоростната кутия оборотите са ниски и не вярвам с такава висока честота да изкара звук каквото и да е. Около климатика нещо ме съмнява... ама така по нета не става... като подадеш леко газ това как се отразява на звука - изчезва ли или си вдига честотата?


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Luciano » Пон 24 авг 2009 23:55


Познавам колата и затова взимам отношение.
Мите, аз мисля, че румоленето и свистенето нямат нищо общо.
Както казва theraven, щом оботорите в скоростната кутия са ниски, напълно възможно е това румолене да е от там.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Вто 25 авг 2009 0:10


Мисля, че честота на свиренето не се променя с подаване на газ. Това съм го пробвал и звука не се променя, при първото присвирване пак ще пробвам и ще пиша със сигурност.

Ако е от ролките на пистовия, при подаване на газ би трябвало да си променят звука?

В интерес на истината на колко километра се сменя пистов ремък, заедно с ролки и колко са точно ролките които се сменят с него?

Хора с които съм се съветвал, казват, че е възможно свиренето да е от ролката на компресора, която била с някакви магнити и след пускането, магнитите издърпвали ролката и я зацепвали, като нещо подобно на съединител...... ако правилно съм разбрал.

Възможно ли е да се смени само ролката на компресора, без самия компресор?


rostislav1998
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот rostislav1998 » Вто 25 авг 2009 5:26


И аз залагам на раздрънкана скоростна кутия.Като причина липса на масло. :wink:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот fox_vt » Вто 25 авг 2009 6:48


morfei1 и аз имам същото ромолене макар колата ми да не ПД и като се натисне съединителя изчезва- и за тая работа доколкото ми казаха има само две неща аксиален лагер или лагер на първичния вал само те отговарят на тези условия.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Вто 25 авг 2009 9:24


Разбита кутия от малко масло малко вероятно. Преди 10 месеца е преглеждана и масло има, видими течове няма.

Ето каво намерих за въпросния лагер на първичен вал, това от Алфа Ромео форума...

Лагера на първичния вал се познава сравнително лесно ако мотора няма старнични шумове като силно трякащ вариатор стържеща ролка или хидравлична помпа и т.н.
Сега палиш колата загряваш я добре трябва да загрееш двигателя и по точно маслото в кутията. Маслото на кутията трябва да се загрее добре защото гъстото масло намалява шумовете от лагери и прочие проблеми с увеличени луфтове. След като загрееш добре маслото на СКОРОСТНАТА кутия спираш на тихо място спираш музики вентилатори да е тихо в купето при работещ двигател натискаш и отпускаш педала на съединителя до долу ако при натиснат педал няма шум а при пуснат се появява почти е сигурно че проблема е от въпросния лагер на първичния вал. Нормално е да иам леш чум (все пак се въртят зчбните колела на всички скорости но шума е едва доловим, ако има виене то проблема вероятно е в лагера.
Ако проблема е само в движение може и диференциал да е проблема там се тества като се дава и връща газта на най високата скорост Но трябва да си с по набит слух.


Сега въпроса е доколко нормално е това което аз чувам. При мен без значение дали е топла или студена, шума си е еднакъв. Ако е разбит лагера, защо го чувам само когато съм в купето, а отвън нищо не се чува? Някъв подобен звук - шум или може би румулене, чувах и на старата ми бензинова Голф 2-ка когато работеше на място.


На 2-ра скорост като се кара бавничко 20 ~ 30км около 1300 ~ 1600 оборота се чува едно виене, което го имаше и при двойката, а сега го има и при 4-ката.

Ето това намерих като инфо от Фиат форума

От горчивия ми опит с друг автомобил - виенето при натиснат съединител е от скоростната кутия - може би лагера на първичния вал.


Аксиалния лагер би трябвало да вие, когато не е натиснат педала.Когато е натиснат - лагера на първичния вал. Така или иначе ще разбереш като сменяш съединителя.
Искай да ти видят и маховика, в какво състояние е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koki_moki74 и 41 госта