Разход на пасат Б3 1988

Техническа и сервизна информация за Passat
freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988 и вдигане на оборотите при 90 град.

Мнениеот freshi » Нед 23 авг 2009 21:09


Сега пък нов момент на изненада...
Когато автомобила достигне темпеартура 80-90 градуса и започва да вдига оборотите на двигателя. Дори няколо пъти се изфорсира. Лабда сонадата дава добри показатели, както и температурния датчик. Преди да ми направи този нов момент ми светна жълтата лампа но като я покарах около 10 км с изгасана. Мисля да изключа + клема и да пробвам пак. Някакви други съвети ако имате на драго сърце ще ги чуя и приложа. Не сам трил грешки. Четох за подобен проблем из форума но само един имаше решение което е свързано със стъпковия мотор на мен ми казаха че фукционира добре. Възниква въпросът е защо се получава при достигане на тази температура?! :?




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот dj_tuhla » Пон 24 авг 2009 3:43


Колега, лампичките през различните години са различни, така че е добре да уточниш тази дето ти е светнала за какво е.

Отностно проблема, ти сигурен ли си как ти е центровката ? А вакума на делкото (RP беше мотора, нали) ?

Друго само го подмятам, датчиците ти ги мериш на самия датчик, ама до ЕКУ-то стигат по кабел и не е ясно до куплунга му дали също достигат, където всъшност се получава сигнала. Погледни го и този куплунг (н а ЕКУ-то) дали е добре напъхан и в какво състояние са контактите му изобщо. Ако го разкачаш му спираш захранването така и така, т.е. акумулатора няма да е нужно да разкачаш.
Иначе рестарт на ЕКУто няма да навреди при всички случаи, особено ако тази лампа дето светнала е за грешка, btw ти газова имаше ли ?

Поздрави.


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот freshi » Пон 24 авг 2009 9:13


dj_tuhla написа:Колега, лампичките през различните години са различни, така че е добре да уточниш тази дето ти е светнала за какво е.

Отностно проблема, ти сигурен ли си как ти е центровката ? А вакума на делкото (RP беше мотора, нали) ?

Друго само го подмятам, датчиците ти ги мериш на самия датчик, ама до ЕКУ-то стигат по кабел и не е ясно до куплунга му дали също достигат, където всъшност се получава сигнала. Погледни го и този куплунг (н а ЕКУ-то) дали е добре напъхан и в какво състояние са контактите му изобщо. Ако го разкачаш му спираш захранването така и така, т.е. акумулатора няма да е нужно да разкачаш.
Иначе рестарт на ЕКУто няма да навреди при всички случаи, особено ако тази лампа дето светнала е за грешка, btw ти газова имаше ли ?

Поздрави.


Благодаря за насочването колега,
Центровката е направена със стробоскоп и оборотомер. Маркучите за вакума на делкото са гледани. Не сам сигурен за един, които се включва в електро-магнитен клапан намиращ се отзадната страна (външно на моното). От двете страни има възможност за свръзване на вакуумни маркучета. В моемента едният край на този клапан е свързан с моното а другия край е запушен с маркуче което е слепено в края.

Мотора е RP 90 к.с. MI. Бензин е няма газова.
Лампата която споменах е жълта и след 10км изгасна сама без да правя изключване на акумолатора както и да трия грешки.
Със сигурност щом достигне температура 80-90 градуда и се появява това увеличаване на оборотите спадне ли темепературата изчезва.

Мисля че не може да е контакт на куплунг но ще прегледам.

Имам едно питане за малкия датчик които се намира в моно инжекциона с размери около 4-5 мм. Това термодатчик ли и може ли да се повреди при почистване със спрей?

Благодаря за помоща!


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот dj_tuhla » Пон 24 авг 2009 13:44


Няма проблеми да го чистиш с какъвто и да е спрей, там все пак нормално има бензинови пари, така че е устойчив, моя съм го пръскал със спрей за карбуратори, който е бая силничък без проблеми. Тоя датчик го измери на буксата на дюзата крайните два пина тр. да имат съпротивление (а не безкрайност), ако е второто - прекъснати жички, става с пускане на нови маслоустойчиви от пъпкатаа от двете страни (двете страни са калайдисани, така че лесно се запоява) до буксата с прекъсване на старите жици точно преди да влязат в тялото на дюзата.

Споменавайки вакума на делкото имах предвид самия него, а не маркучетата, в смисал че предварението при RP се коригира от тоя вакум, дето ако не работи нормално може да мени центровката от там своеволно.

И пак, казах ти в първото си мнение по темата къде да минеш за да си решиш проблема, но щом ти се занимава... ;)

Поздрави.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот Pav3l » Пон 24 авг 2009 17:32


Според мен - огледай целостта на кабелите на датчика за положението на клапата: това е един голям пластмасов капак отдясно на моното - като застанеш срещу мотора. В него влизат ЧЕТИРИ кабела, но на буксата има пет места (да не се чудиш що има едно празно по средата). При мен всичките без изключение са се късали - един по един, и прави какви ли не мизерии. Както с обороти, така и с вървене...


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот freshi » Вто 25 авг 2009 10:15


Pav3l написа:Според мен - огледай целостта на кабелите на датчика за положението на клапата: това е един голям пластмасов капак отдясно на моното - като застанеш срещу мотора. В него влизат ЧЕТИРИ кабела, но на буксата има пет места (да не се чудиш що има едно празно по средата). При мен всичките без изключение са се късали - един по един, и прави какви ли не мизерии. Както с обороти, така и с вървене...


Когато застана фронтално пред мотора моното ми е отляво. От дясно на моното нямам пласмасов капак
аз съм с RP двигател 88г.
Би ли уточнил за къде става въпрос

Направена е проверка на температурният датчик проблема не е в него.
Странното е че когато температурата достигне около 90 градуса тогава се получава това допълнително подаване на газ. Сякаш клапата която се движи с жилото или се бута от стъпковия двигател остава на по-виоки обороти когато е достигната тази температура.

Последна промяна от freshi на Вто 25 авг 2009 13:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот dj_tuhla » Вто 25 авг 2009 11:56


Ако става дума за ТПС-а, от дясната страна на моното една черна плочка. Леко там обаче, в никой случай не го развивай :!: Иначе каква друга клапа, пък и със датчик :hmmmm


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот Pav3l » Вто 25 авг 2009 17:27


dj_tuhla написа:Ако става дума за ТПС-а, от дясната страна на моното една черна плочка. Леко там обаче, в никой случай не го развивай :!: Иначе каква друга клапа, пък и със датчик :hmmmm

Точно за TPS-a става дума, на български - датчик за положението на клапата, на английски - Throtle Position Sensor. Кабелите му на моя са по-къси вече с 10-на см от скъсвания... Пък колко мизерии прави като няма връзка с някоя от двете вериги :evil:


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот freshi » Сря 26 авг 2009 10:36


Pav3l написа:
dj_tuhla написа:Ако става дума за ТПС-а, от дясната страна на моното една черна плочка. Леко там обаче, в никой случай не го развивай :!: Иначе каква друга клапа, пък и със датчик :hmmmm

Точно за TPS-a става дума, на български - датчик за положението на клапата, на английски - Throtle Position Sensor. Кабелите му на моя са по-къси вече с 10-на см от скъсвания... Пък колко мизерии прави като няма връзка с някоя от двете вериги :evil:


Ако е възможно може ли да ми пратите линк или снимка кам този датчик. Сигурни ли сте, че такъв датчик е наличен при моят двигател RP? Предварително ме извинете за невежеството!:)
Странно как това се получава при увеличаване на температурата. Когато достигне нормалната температура започва и педала за газ да не се връща спокоино назад. Трябва да погледна дали стъпковия мотор не прибутва газта


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот Dpop » Сря 26 авг 2009 22:18


Стъпковият мотор(или по-точно за празен ход) и ТПС си говорят, тоест работата им е взаимна. Напълно е възможно подритването на газта да е от степ. мотора. С времето се получат износвания на пластините и другите две повърхнини на буталцето(придвижвано от ел. моторчето) с които контактуват и започват номерата. Буталцето определя положението на жилото на газта, респективно подава гориво и притваря дроселовата клапа, има ролята на нещо като по-модерен смукач(доколкото може да се определи като такъв за тогавашното време).
Поправете ме, ако написах нещо неточно.


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот freshi » Чет 27 авг 2009 8:41


Dpop написа:Стъпковият мотор(или по-точно за празен ход) и ТПС си говорят, тоест работата им е взаимна. Напълно е възможно подритването на газта да е от степ. мотора. С времето се получат износвания на пластините и другите две повърхнини на буталцето(придвижвано от ел. моторчето) с които контактуват и започват номерата. Буталцето определя положението на жилото на газта, респективно подава гориво и притваря дроселовата клапа, има ролята на нещо като по-модерен смукач(доколкото може да се определи като такъв за тогавашното време).
Поправете ме, ако написах нещо неточно.


Благодаря за полезната информация!
Тези дни прочетах доста книжки от руските форуми;) и разбрах че идеята е точно тази! Видях и къде се намира ТPS тай като е пломбиран си задавам въпроса как се заменя в случай че се окаже проблема в него заедно с клапата и електрониката или без.

Все още си мисля че е възможно датчика които следи температурата на подавания въздух да е проблематичен. Но възможно ли е да променя в такава степен оборотите. Това което съм прочел е, че той влия в по малка степен.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот Pav3l » Чет 27 авг 2009 17:38


Ами принципно е възможно, ако лъже мотора, че е студен - стъпковия мотор ги подвига...


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот freshi » Вто 01 сеп 2009 15:41


Вярвате или не проблема се оказа в разхлабена пружина на дроселовата клапа. При повишаване на температурата заяжда


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот vit_autosofia » Вто 01 сеп 2009 19:47


freshi написа:Вярвате или не проблема се оказа в разхлабена пружина на дроселовата клапа. При повишаване на температурата заяжда

В нея ми бяха съмненията още в началото


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Разход на пасат Б3 1988

Мнениеот freshi » Сря 02 сеп 2009 9:27


vit_autosofia написа:
freshi написа:Вярвате или не проблема се оказа в разхлабена пружина на дроселовата клапа. При повишаване на температурата заяжда

В нея ми бяха съмненията още в началото


Да Люси е добър в откриването на дефекти. :beer Благодарности на всички и най-вече на него за откриването на този проблем :обичам ви



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 120 госта