Читаво ПД 130к.с за тази цена е немислимо. Минимум 12000лв. след което предстои, регистрация, еко такси, застраховки, обслужване, амортисьори, дебитомер, турбо в нередки случай, дреболиики, най-вероятно и съединител и за да стане колата както си трябва..... се получава една сума, от която те заболява главата. Пак е по-добре от ежемесечни лизингови вноски от по 500 ~ 1000лв., двойно по-скъпо обслужване, двойно по-скъп дананък, двойно по-скъпо каско. Парите пак се дават, но във времето и то по твоя преценка, а не по преценка на банката или лизинговата къща, или официалния представител на всяко 30-то число. А и всичко зависи колко караш колата. В моя случай 40000км за година за някои хора това са 4-ри години каране, което не е малко като период във времето и евентуални аварии и проблеми.
Аз карам по схемата кола на около 5 - 6 год. струва парите Х като си слагам 5000лв. в другия джоб, за евентуални проблеми, гуми, поддъжка и т.н.т Ако имам общата сума, то аз мога да си позволя тази кола, ако ли не, се ориентирам към нещо по-евтино.
Иначе съм съгласен, че е скъпо, но това ще отнеме време, в смисъл.... отвараряме, гледаме, преценяваме....., а повярвай ми около мен няма майстор който да ми каже точно какъв е проблема и тогава почваме да търсим части..... става сложно, а колата повече от ден макс два и то през уикендада, неможе да стои разглобена. Всеки гадаее и почва да си развива негови теории, какви ли не работи чух. Дефакто колата я взех с това румулене, но се чуваше много леко, а и имах съмнения и небях съвсем сигурен точно от къде е проблема, от време на време главно при студен мотор. Сега шума се промени и стана постоянен, затова и пуснах темата от която мисля се обедих на 90%, че е маховика, говорих с доста хора и те са на същото мнение. Въпреки че пак е много далеч от напълно разбития маховик. В крайна сметка така минах 37000км. какво повече да очаквам от него...... нищо добро, сам няма да се оправи. На ПД комплекта е с около 300лв. по-скъп, отколкото на 110к.с вариант. Ако го оставя и примерно карам още една година, какво ще стане..... ще забавя въпросната сума с една година, ще си карам колата 1 година с този проблем и всеки път ще се вбесявам от това румулене. Накрая парите пак ще излязат от моя джоб, но аз ще карам по-малко с новите части.
В по-горния ми пост е писано относно замяната с недемферен маховик, който е по-евтин, споделени са впечатления от хора, които са го сменили и то на 6 степенни кутии, което значи, че са слагали на ПД мотор. Лошото е, че е на английски.
Аз небих рискувал със стари части или такива различни от оригиналните (конкретно за съединителя), понеже колкото и да спестя, няма да е повече от 500лв. А щом някой го е измислил с 240мм демпфер, то явно има защо. Другото е че в момента е комплект и излиза по-евтино, защото по отделно цената им е по-скъпа, като сложим и евентуално повторно отваряне, времето което ще се губи ще ми излезе по-скъпо.
Колкото и да са хубави оригиналните части, ако са такива де, понеже километражите на G4 се въртят за по-малко от минута, още 4-ри години по 40000км няма да изкарат с това темпо. То тези дали ще изкарат..... да се надяваме.



Разбит маховик..... или един бог знае какво.... Решено!
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Да се надяваме да изкарат, но все пак и от тебе си зависи колко ще изкарат не го забравяй.
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
mili 75 написа:Да се надяваме да изкарат, но все пак и от тебе си зависи колко ще изкарат не го забравяй.
Ти си анти фен на нови те части или просто им нямаш доверие?
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Morfi каза и след 2 дни вече го купи маховика без много да му мислиш
Поне на снимките се вижда че комплекта ти е същия като моя и на Васето,но твоя нали е 240мм заради големите NM
Ти като караш толкова много няма за кога да отлагаш смяната му дори и да нее напълно разбит,защото ще почнеш да му избиваш парите още от сега,а не да го сложиш след 1-2г. и да караш после 1г. и да направиш голям подарък на следващия собственик
С новия комплект при мен започна да отделя съвсем малко по-надолу съединителя,аз очаквах повече дори,но поне сега е по-мек за натискане

Поне на снимките се вижда че комплекта ти е същия като моя и на Васето,но твоя нали е 240мм заради големите NM

Ти като караш толкова много няма за кога да отлагаш смяната му дори и да нее напълно разбит,защото ще почнеш да му избиваш парите още от сега,а не да го сложиш след 1-2г. и да караш после 1г. и да направиш голям подарък на следващия собственик

С новия комплект при мен започна да отделя съвсем малко по-надолу съединителя,аз очаквах повече дори,но поне сега е по-мек за натискане

- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Dorian, именно това е идеята. Ако имаш намерение да караш колата си и ако имаш възможност разбира се сменяш веднага.
Няма смисъл да караш строшена кола 3-4г, да я оправиш и на 5-тата да я продадеш.
Няма смисъл да караш строшена кола 3-4г, да я оправиш и на 5-тата да я продадеш.
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Дам, то мисля няма как да е различен, просто по-голям диаметър. Още несъм измерил диаметър, но ще го направя. Другата разлика е лагер помпата, която на вашите е отвън.
Какво да ти кажа..... 1000лв. са си 1000лв. стоях и мислих..... и в крана сметка си казах, че тези пари ще излизат от моя джоб, така че дали днес дали утре е без значение.
Сега вече поне ми е спокойно, понеже се разделих със сумата и не мисля за нея, защото връщане назад няма. Само се моля всичко да е наред със смяната, а и след нея.
Моят маховик е в прилично добро състояние, така че някой човек, който е на зор или колата му е за продаване, а неговия е много разбит..... може да се възползва от него, съединителят също. Но ще видим реално какиви са след като ги свалим.
Какво да ти кажа..... 1000лв. са си 1000лв. стоях и мислих..... и в крана сметка си казах, че тези пари ще излизат от моя джоб, така че дали днес дали утре е без значение.
Сега вече поне ми е спокойно, понеже се разделих със сумата и не мисля за нея, защото връщане назад няма. Само се моля всичко да е наред със смяната, а и след нея.
Моят маховик е в прилично добро състояние, така че някой човек, който е на зор или колата му е за продаване, а неговия е много разбит..... може да се възползва от него, съединителят също. Но ще видим реално какиви са след като ги свалим.
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Ето една причина поради която не ми се ще да отлагам във времето.... става въпрос за Пасат 2006, 105к.с







Цялата тма - тук







Цялата тма - тук
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?



Аз като сменях моя Ифидик ми показа маховик който е стъргал в кутия като моята,но понадраното беше много по-малко,а това което се вижда на снимките направо ме шокира.За щастия моят маховик не беше почнал да си хапва от ск.кутия


п.с. Морфи кога е на доктор колата за трансплантация на маховика

Не е лошо така и така сменяш всичко да си вземеш като мене и ново оригинално масло за кутията и всичко да стане културно

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Ами за сега оговорката е следващия уикенд след събора. Единия майстор на който имам вяра не се наема да я сваля, първо защото никога не е свалял и не е съвсем на ясно какво точно се случва, второ понеже условията му не са най-подходящите. При него варианта е само със сваляне на кутията на канал. Доста я оглеждахме, но понеже е много сгъчкана заради 6-те скорости е малко зорно да се изкара отдолу според неговата преценка, въпреки, че говорих с @Andonov, който пък се допита до @ifidik и сподели, че няма никакъв проблем да се свали отдолу.
Другия майстор на който имам пълно доверие, защото разглоби и сглоби веднъж колата на съставните и части, също е на мнение, че е зорно да я сваля на канала, заради 6-тата скорост. Много по-лесно е да свали предницата и да изкара целия мотор, въпреки, че намен не ми се ще много, много....(мразя разглобяването) но нямам притеснения, че нещо няма да стане както трябва. Тъкмо ще огледаме турбо пътища, кулер, турбина и т.н.т.
Ако пустата Варна небеше толкова далече, още в петък щях да паля към нея, ама.....
Аз несъм съвсем на ясно какво точно масло трябва да си взема за моята кутия дали 75W/90 или 75W/80 защото в Аутоплюс ми излиза 75W/90 на Fuchs, а в етка го дават 75W/80. Ти наскоро проучваше нещата и ако имаш спомен би ли ме насочил? Има ли разлика между 5 и 6 степенна?
Другия майстор на който имам пълно доверие, защото разглоби и сглоби веднъж колата на съставните и части, също е на мнение, че е зорно да я сваля на канала, заради 6-тата скорост. Много по-лесно е да свали предницата и да изкара целия мотор, въпреки, че намен не ми се ще много, много....(мразя разглобяването) но нямам притеснения, че нещо няма да стане както трябва. Тъкмо ще огледаме турбо пътища, кулер, турбина и т.н.т.
Ако пустата Варна небеше толкова далече, още в петък щях да паля към нея, ама.....
Аз несъм съвсем на ясно какво точно масло трябва да си взема за моята кутия дали 75W/90 или 75W/80 защото в Аутоплюс ми излиза 75W/90 на Fuchs, а в етка го дават 75W/80. Ти наскоро проучваше нещата и ако имаш спомен би ли ме насочил? Има ли разлика между 5 и 6 степенна?
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Щом няма проблем със скоростите по-добре не барай маслото.
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Luciano написа:Щом няма проблем със скоростите по-добре не барай маслото.
Абе всички така ме съветват ма незнам и аз какво да правя..........

- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Стига с това ако не ти прави проблем не го барай,няма вечни неща а камоли масло на 8г.
Отиди във Порше БГ или Автотрейд или каквото представителство имаш наблизо на VW или AUDI и те по номера на рамата ще ти кажат кое точно е твоето масло.
Аз като отидох ми казаха че това е моето масло:



Аз преди да го купя се поразрових в едни чужди форуми и четох мнения на момчета които са слагали точно такова масло и са доволни,а и това се води най-новата разработка на трансмисионно масло за ск.кутии за групата на VW.
Мисля че имаше и още един модел трансм.масло точно за 6-степенните кутии но трябва да поразровя.Но пак ти казвам че е най-добре от представителство да го вземеш хем ще е оригинално,хем ще ти кажат какво точно ти трябва.
За нужните ми 2л. масло платих 40лв. в Порше БГ

Отиди във Порше БГ или Автотрейд или каквото представителство имаш наблизо на VW или AUDI и те по номера на рамата ще ти кажат кое точно е твоето масло.
Аз като отидох ми казаха че това е моето масло:
Аз преди да го купя се поразрових в едни чужди форуми и четох мнения на момчета които са слагали точно такова масло и са доволни,а и това се води най-новата разработка на трансмисионно масло за ск.кутии за групата на VW.
Мисля че имаше и още един модел трансм.масло точно за 6-степенните кутии но трябва да поразровя.Но пак ти казвам че е най-добре от представителство да го вземеш хем ще е оригинално,хем ще ти кажат какво точно ти трябва.
За нужните ми 2л. масло платих 40лв. в Порше БГ

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Май намерих това което ми трябваше - http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2703042
Благодаря @Dorian за полезния сайт има страшно много инфо в него - http://www.myturbodiesel.com
За маслото, освен да пращам рамата на @Luciano и да го карам да ходи във VW

Благодаря @Dorian за полезния сайт има страшно много инфо в него - http://www.myturbodiesel.com
За маслото, освен да пращам рамата на @Luciano и да го карам да ходи във VW


Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?
Според Etkа, маслото за 6 степенна кутия за моята кола и абсолютно всички разновидности на кутиите, които се мотират е G 052 171 A2.
Според Fuchs, тахното масло Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 synthetic manual transmission fluid,покрива въпросната спецификация.
Ето и сайта - http://www.opieoils.co.uk/p-981-fuchs-t ... fluid.aspx
Fuchs - gear oils for passenger cars
Според Fuchs, тахното масло Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 synthetic manual transmission fluid,покрива въпросната спецификация.
API GL-5/GL-4
MIL-L-2105 D
ALFA ROMEO
BMW
CITROEN
FIAT
FORD M2C200-C/C2/C3
LANCIA
OPEL 19 40 757, OPEL 19 40 768, OPEL 19 40 776
PEUGEOT
RENAULT
VOLVO 97308
VW TL 501 50 (G 005 000 05/G 005 000/G 005 000 20/G 052 911 A1/A2)
VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)
Ето и сайта - http://www.opieoils.co.uk/p-981-fuchs-t ... fluid.aspx
Fuchs - gear oils for passenger cars
Последна промяна от morfei1 на Чет 10 сеп 2009 11:07, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта