Разбит маховик..... или един бог знае какво.... Решено!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Пет 28 авг 2009 11:08


Читаво ПД 130к.с за тази цена е немислимо. Минимум 12000лв. след което предстои, регистрация, еко такси, застраховки, обслужване, амортисьори, дебитомер, турбо в нередки случай, дреболиики, най-вероятно и съединител и за да стане колата както си трябва..... се получава една сума, от която те заболява главата. Пак е по-добре от ежемесечни лизингови вноски от по 500 ~ 1000лв., двойно по-скъпо обслужване, двойно по-скъп дананък, двойно по-скъпо каско. Парите пак се дават, но във времето и то по твоя преценка, а не по преценка на банката или лизинговата къща, или официалния представител на всяко 30-то число. А и всичко зависи колко караш колата. В моя случай 40000км за година за някои хора това са 4-ри години каране, което не е малко като период във времето и евентуални аварии и проблеми.

Аз карам по схемата кола на около 5 - 6 год. струва парите Х като си слагам 5000лв. в другия джоб, за евентуални проблеми, гуми, поддъжка и т.н.т Ако имам общата сума, то аз мога да си позволя тази кола, ако ли не, се ориентирам към нещо по-евтино.

Иначе съм съгласен, че е скъпо, но това ще отнеме време, в смисъл.... отвараряме, гледаме, преценяваме....., а повярвай ми около мен няма майстор който да ми каже точно какъв е проблема и тогава почваме да търсим части..... става сложно, а колата повече от ден макс два и то през уикендада, неможе да стои разглобена. Всеки гадаее и почва да си развива негови теории, какви ли не работи чух. Дефакто колата я взех с това румулене, но се чуваше много леко, а и имах съмнения и небях съвсем сигурен точно от къде е проблема, от време на време главно при студен мотор. Сега шума се промени и стана постоянен, затова и пуснах темата от която мисля се обедих на 90%, че е маховика, говорих с доста хора и те са на същото мнение. Въпреки че пак е много далеч от напълно разбития маховик. В крайна сметка така минах 37000км. какво повече да очаквам от него...... нищо добро, сам няма да се оправи. На ПД комплекта е с около 300лв. по-скъп, отколкото на 110к.с вариант. Ако го оставя и примерно карам още една година, какво ще стане..... ще забавя въпросната сума с една година, ще си карам колата 1 година с този проблем и всеки път ще се вбесявам от това румулене. Накрая парите пак ще излязат от моя джоб, но аз ще карам по-малко с новите части.

В по-горния ми пост е писано относно замяната с недемферен маховик, който е по-евтин, споделени са впечатления от хора, които са го сменили и то на 6 степенни кутии, което значи, че са слагали на ПД мотор. Лошото е, че е на английски.

Аз небих рискувал със стари части или такива различни от оригиналните (конкретно за съединителя), понеже колкото и да спестя, няма да е повече от 500лв. А щом някой го е измислил с 240мм демпфер, то явно има защо. Другото е че в момента е комплект и излиза по-евтино, защото по отделно цената им е по-скъпа, като сложим и евентуално повторно отваряне, времето което ще се губи ще ми излезе по-скъпо.

Колкото и да са хубави оригиналните части, ако са такива де, понеже километражите на G4 се въртят за по-малко от минута, още 4-ри години по 40000км няма да изкарат с това темпо. То тези дали ще изкарат..... да се надяваме.




mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот mili 75 » Пет 28 авг 2009 12:29


Да се надяваме да изкарат, но все пак и от тебе си зависи колко ще изкарат не го забравяй.


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Luciano » Пет 28 авг 2009 14:50


mili 75 написа:Да се надяваме да изкарат, но все пак и от тебе си зависи колко ще изкарат не го забравяй.

Ти си анти фен на нови те части или просто им нямаш доверие?


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Dorian » Пет 28 авг 2009 16:47


Morfi каза и след 2 дни вече го купи маховика без много да му мислиш :applause:
Поне на снимките се вижда че комплекта ти е същия като моя и на Васето,но твоя нали е 240мм заради големите NM :Mr Green Fun
Ти като караш толкова много няма за кога да отлагаш смяната му дори и да нее напълно разбит,защото ще почнеш да му избиваш парите още от сега,а не да го сложиш след 1-2г. и да караш после 1г. и да направиш голям подарък на следващия собственик mhihi
С новия комплект при мен започна да отделя съвсем малко по-надолу съединителя,аз очаквах повече дори,но поне сега е по-мек за натискане :D


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Luciano » Пет 28 авг 2009 17:01


Dorian, именно това е идеята. Ако имаш намерение да караш колата си и ако имаш възможност разбира се сменяш веднага.
Няма смисъл да караш строшена кола 3-4г, да я оправиш и на 5-тата да я продадеш.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Съб 29 авг 2009 0:42


Дам, то мисля няма как да е различен, просто по-голям диаметър. Още несъм измерил диаметър, но ще го направя. Другата разлика е лагер помпата, която на вашите е отвън.

Какво да ти кажа..... 1000лв. са си 1000лв. стоях и мислих..... и в крана сметка си казах, че тези пари ще излизат от моя джоб, така че дали днес дали утре е без значение.

Сега вече поне ми е спокойно, понеже се разделих със сумата и не мисля за нея, защото връщане назад няма. Само се моля всичко да е наред със смяната, а и след нея.

Моят маховик е в прилично добро състояние, така че някой човек, който е на зор или колата му е за продаване, а неговия е много разбит..... може да се възползва от него, съединителят също. Но ще видим реално какиви са след като ги свалим.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Нед 30 авг 2009 15:58


Ето една причина поради която не ми се ще да отлагам във времето.... става въпрос за Пасат 2006, 105к.с

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Цялата тма - тук


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Dorian » Нед 30 авг 2009 18:58


:shock :shock :shock
Аз като сменях моя Ифидик ми показа маховик който е стъргал в кутия като моята,но понадраното беше много по-малко,а това което се вижда на снимките направо ме шокира.За щастия моят маховик не беше почнал да си хапва от ск.кутия :lol: :lol:
п.с. Морфи кога е на доктор колата за трансплантация на маховика :?:
Не е лошо така и така сменяш всичко да си вземеш като мене и ново оригинално масло за кутията и всичко да стане културно :idea:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Нед 30 авг 2009 19:26


Ами за сега оговорката е следващия уикенд след събора. Единия майстор на който имам вяра не се наема да я сваля, първо защото никога не е свалял и не е съвсем на ясно какво точно се случва, второ понеже условията му не са най-подходящите. При него варианта е само със сваляне на кутията на канал. Доста я оглеждахме, но понеже е много сгъчкана заради 6-те скорости е малко зорно да се изкара отдолу според неговата преценка, въпреки, че говорих с @Andonov, който пък се допита до @ifidik и сподели, че няма никакъв проблем да се свали отдолу.

Другия майстор на който имам пълно доверие, защото разглоби и сглоби веднъж колата на съставните и части, също е на мнение, че е зорно да я сваля на канала, заради 6-тата скорост. Много по-лесно е да свали предницата и да изкара целия мотор, въпреки, че намен не ми се ще много, много....(мразя разглобяването) но нямам притеснения, че нещо няма да стане както трябва. Тъкмо ще огледаме турбо пътища, кулер, турбина и т.н.т.

Ако пустата Варна небеше толкова далече, още в петък щях да паля към нея, ама.....

Аз несъм съвсем на ясно какво точно масло трябва да си взема за моята кутия дали 75W/90 или 75W/80 защото в Аутоплюс ми излиза 75W/90 на Fuchs, а в етка го дават 75W/80. Ти наскоро проучваше нещата и ако имаш спомен би ли ме насочил? Има ли разлика между 5 и 6 степенна?


Потребителски аватар
Luciano
Мнения: 8472
Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.9TDI AHF
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Luciano » Нед 30 авг 2009 19:46


Щом няма проблем със скоростите по-добре не барай маслото.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Нед 30 авг 2009 19:59


Luciano написа:Щом няма проблем със скоростите по-добре не барай маслото.


Абе всички така ме съветват ма незнам и аз какво да правя.......... :roll:


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Dorian » Нед 30 авг 2009 20:36


Стига с това ако не ти прави проблем не го барай,няма вечни неща а камоли масло на 8г. mhihi
Отиди във Порше БГ или Автотрейд или каквото представителство имаш наблизо на VW или AUDI и те по номера на рамата ще ти кажат кое точно е твоето масло.
Аз като отидох ми казаха че това е моето масло:
Изображение
Изображение
Изображение
Аз преди да го купя се поразрових в едни чужди форуми и четох мнения на момчета които са слагали точно такова масло и са доволни,а и това се води най-новата разработка на трансмисионно масло за ск.кутии за групата на VW.
Мисля че имаше и още един модел трансм.масло точно за 6-степенните кутии но трябва да поразровя.Но пак ти казвам че е най-добре от представителство да го вземеш хем ще е оригинално,хем ще ти кажат какво точно ти трябва.
За нужните ми 2л. масло платих 40лв. в Порше БГ :lol:


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот Dorian » Нед 30 авг 2009 20:47




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Нед 30 авг 2009 22:05


Май намерих това което ми трябваше - http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2703042

Благодаря @Dorian за полезния сайт има страшно много инфо в него - http://www.myturbodiesel.com

За маслото, освен да пращам рамата на @Luciano и да го карам да ходи във VW :Mr Green Fun

:respect


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Разбит маховик, аксиален лагер или един бог знае какво....?

Мнениеот morfei1 » Пон 31 авг 2009 13:53


Според Etkа, маслото за 6 степенна кутия за моята кола и абсолютно всички разновидности на кутиите, които се мотират е G 052 171 A2.

Според Fuchs, тахното масло Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 synthetic manual transmission fluid,покрива въпросната спецификация.

API GL-5/GL-4

MIL-L-2105 D
ALFA ROMEO
BMW
CITROEN
FIAT
FORD M2C200-C/C2/C3
LANCIA
OPEL 19 40 757, OPEL 19 40 768, OPEL 19 40 776
PEUGEOT
RENAULT
VOLVO 97308
VW TL 501 50 (G 005 000 05/G 005 000/G 005 000 20/G 052 911 A1/A2)
VW TL 521 71 (G 052 171 A1/A2)


Ето и сайта - http://www.opieoils.co.uk/p-981-fuchs-t ... fluid.aspx

Fuchs - gear oils for passenger cars

Последна промяна от morfei1 на Чет 10 сеп 2009 11:07, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 57 госта