Два варианта :
->ако се прави като хората :
- навиват се за постоянно нови дюзи за фреон R134 (заместителя на 12-ката) - цената им е 40лв за двете заедно.
- сменя се дехидратора (филтъра за влага на системата) с такъв за фреон 134 - цената му е около 70-тина лв за Пасат В3 и около 30 за смяната му.
- налива се новия фреон (системата събира около 900-1000г 12-ка,което прави около 800-900 134-ка) - 80-90лв
->ако се прави нискобюджетно :
- навиват се временно дюзи само за зареждане на фреона и се зарежда със необходимото количество 134 (800-900г) - 80-90лв.
- като допълнение за + още 40лв си остава монтажа на дюзите,което си е силно препоръчително от диагностична гледна точка занапред.
Правил съм и двата варианта (и на Голф и на Пасат) и няма проблеми,но все пак рисковете при вариант 2 са :
- трудно се обслужва после понеже няма дюзи и при всяка една дори диагностика трябва да се слагат временно дюзи (а не всички колеги имат).
- дехидратора за 12 и за 134 не е еднакъв и това крие рискове за компресора (ралзичните налягания на работа).Също така дехидратора съдържа огромна част от маслото в системата,което за 12 е минерално а за 134 синтетично....и като смесиш двете става боза.
Важно е да се знае,че истинската смяна или наречения "retrofit" изисква смяна и на маркучите и всички О-пръстени (гумички) по системата понеже фреона и новото масло са по-агресивни от стария и разказват играта на маркучите и гумичките...ама това се случва средно за 3-4 години след смяната на фреона.
По повод дали ще работи - да,работи перфектно и няма грижи и с двата варианта (с втория просто не е ясно до кога точно).Прави си спокойно 6-7 градуса в купето

Успех!