Въпрос за динамото на Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Passat_91 » Пон 07 сеп 2009 22:29


Здравейте колеги преди два дена си смених водната помпа на пасата и всичко се разкача знаете, но както и да е смених водната помпа и сглобих всичко качих компресора на климатика и динамото, но като разкачах динамото има два кабела единия е дебелия плуса до него има един друг по тънък и при разкачането на този танкия контрата на гайката изпусна и се скаса кабела смених му обувката на този кабел и го стегнах кабела като парво стегнах една гайка за контра но леко се чу едно пукане при стягането и помислих че е от пластмасата какъв е този кабел за какво служи и възможно ли е като сам стягал да се е скъсало нещо вътре, защото след като оправих всичко всичко беше ок даже си покарах колата и нямаше проблеми,но изведнъж днес спря да зарежда по едно време всичкия ток изчезна после се оправи като взех с кабели ток от друга кола и почна да зарежда после пак изчезна дали са нещо четки или е този кабел или незнам нещо друго да не е. И интересно защо на таблото не ми светна лампата като не зареждаше. Благодаря предварително за отговори. Искам да попитам също какво е нормалното напрежение при зареждане между кой граници.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот L&R » Пон 07 сеп 2009 22:33


Този кабел ако ти прекъсва, а явно това става няма да ти свети лампата на таблото и няма да зарежда алтернатора, евентуално може да зацепва само след сериозно изфорсиране. Та хубаво е да провериш какво си връзвал.Пукнал си бакелитовия изолатор най-вероятно затова се е чуло пук.


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Passat_91 » Пон 07 сеп 2009 22:37


Значи това тънко кабелче точно до този дебелия служи нещо като ключ ли?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот L&R » Пон 07 сеп 2009 22:38


Генератора да почне да генерира му трябва помощ отвън най-просто казано и тя идва по тънкото кабелче, без нея не може да започне ефекта на зареждането.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Pav3l » Пон 07 сеп 2009 22:41


Passat_91 написа:Значи това тънко кабелче точно до този дебелия служи нещо като ключ ли?


Нещо такова - лампата (червения диод) прави връзка като си на контакт, за да се възбуди генератора. Като запалиш - връща ток на лампата и на нея идват вече два (+), следователно тя угасва.


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Passat_91 » Пон 07 сеп 2009 22:45


Благодаря колеги за отговорите утре ще провера пак този кабел ще дам контакт да видя дали му идва това стартово напрежение дане би да е нещо прекъснат. А какво е нормалното напрежение при зареждането между кой граници.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Pav3l » Пон 07 сеп 2009 22:49


Доброто зареждане е между 14.0 и 14.5 волта. Като максимум - 14.6! Всичко нагоре ти опържва крушките и доста елементи по електрониката. Като задоволително напрежение - 13.8 до 14.0 волта. Обаче като пуснеш малко консуматори (фарове, вентилатор на парно, климатик...) и слиза на 13 и нещо волта, което е крайно недостатъчно!


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Passat_91 » Пон 07 сеп 2009 23:02


Значи докато зареждаше го бях мерил беше 13.45 без консуматор със пуснати дълги фарове музика и вентилатори на макс падна на 13.15. Дали и четките оказват някакво влияние за волтажа :roll: мойте да са изхабени вече и да е по малко :|


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 08 сеп 2009 9:19


Pav3l написа:Доброто зареждане е между 14.0 и 14.5 волта. Като максимум - 14.6! Всичко нагоре ти опържва крушките и доста елементи по електрониката. Като задоволително напрежение - 13.8 до 14.0 волта. Обаче като пуснеш малко консуматори (фарове, вентилатор на парно, климатик...) и слиза на 13 и нещо волта, което е крайно недостатъчно!

Докато си ровичкахме с bob4o :bowdown по инсталацията на моя пасат изведнъж взе да вие отпред все едно сме сложили турбина. Замерихме с уреда 16,5. :horror: Сменихме веднаха реле-регулатора с нов и стана 13,95, но интересното е че аз на моята кола никога не съм мерил над 14 волта. :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот L&R » Вто 08 сеп 2009 9:24


По-старичките VW са така не се шашкай. Иначе може да се вдигне , но трябва да се подбере регулатор.
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот milmar » Вто 08 сеп 2009 11:54


L&R написа:....
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.


Така е , но за дизел (пък и за бензин) , особено при преобладаващо градско каране и често палене ( а и зима идва ) при включени фарове не е добре да е под 14V . Проблемите освен с генератора/регулатора са често по електрическите връзки на +совия кабел - от клемата на генератора , през клемата на стартера до акумулатора . Минусовата верига също трябва да се прегледа - корпус на генератора , корпус двигател , връзка със шаси , връзка от шаси към клема минус на акумулатора ...


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Passat_91 » Вто 08 сеп 2009 19:41


Днес свалих динамото разглобих го и гледам скъсал се е точно този тънкия кабел. Утре ще видя някъде да ми го запоят че е директно на болта и иска як поялник. Дано да няма проблеми с диодите, защото когато го разкачахме динамото да оправим водната помпа забравихме да разкачим клемата от акумулатора и като разкачахме дебелия кабел (плусовия) от динамото без да искаме го допряхме на корпуса на динамото хлъзна се кабела и се допря, но за кратко само направи "цръз" леки искрици хвръкнаха и така.

Искам да попитам за нещо което чух дали е вярно значи при свързан акумулатор ако се разкачват някакви кабели било на динамо било на някакви датчици, че компютъра на колата трупал грешки, затова първо трябвало да се откачат клемите и след това може да се разкачат каквито и да било кабели и тогава не са се появявали грешки това вярно ли е? :?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот L&R » Вто 08 сеп 2009 19:46


Ако си дал тънкият кабел на маса при работещ двигател трите 3амперови диоди са аут и трябва да се сменят , ако си докоснал дебелият на маса по-вероятно е да няма проблем.


Потребителски аватар
Passat_91
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
Автомобил: VW Passat B3 Variant
Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот Passat_91 » Вто 08 сеп 2009 21:11


Като разкачах динамото колата си беше изгасена първо започнах да разкачам дебелия кабел той парво ми опря на корпуса без да искам на динамото и после веднага си разкачих клемата и след това разкачих и тънкия кабел. Мисля, че и дано да няма проблеми утре ще си покаже. А причина за по ниско зареждащо напрежение примерно без консуматори 13.45V каква може да е някакво реле или има един черен транзистор закачен на динамото нещо да са сваршили курса. :| :?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за динамото на Б3

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 08 сеп 2009 21:16


milmar написа:
L&R написа:....
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.


Така е , но за дизел (пък и за бензин) , особено при преобладаващо градско каране и често палене ( а и зима идва ) при включени фарове не е добре да е под 14V . Проблемите освен с генератора/регулатора са често по електрическите връзки на +совия кабел - от клемата на генератора , през клемата на стартера до акумулатора . Минусовата верига също трябва да се прегледа - корпус на генератора , корпус двигател , връзка със шаси , връзка от шаси към клема минус на акумулатора ...

13,95 на акумолатора, 13,90 на изхода на самия генератор, включено парно и фарове на дълги 13,8. бензинова ми е колата и както казах в предишното ми мнение е че никога дори и с ново реле не съм имал зареждане над 14 волта.

П.С Съжалявам че отместваме малко темата на колегата, но все пак има някаква информация свързана с въпроса.
Passat_91 написа: А причина за по ниско зареждащо напрежение примерно без консуматори 13.45V каква може да е някакво реле или има един черен транзистор закачен на динамото нещо да са сваршили курса. :| :?

Най - вероятно релето с четките е тръгнало да сдава багажа.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], boichopavlov, Danny boy, Google [Bot] и 47 госта