


Въпрос за динамото на Б3
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Въпрос за динамото на Б3
Здравейте колеги преди два дена си смених водната помпа на пасата и всичко се разкача знаете, но както и да е смених водната помпа и сглобих всичко качих компресора на климатика и динамото, но като разкачах динамото има два кабела единия е дебелия плуса до него има един друг по тънък и при разкачането на този танкия контрата на гайката изпусна и се скаса кабела смених му обувката на този кабел и го стегнах кабела като парво стегнах една гайка за контра но леко се чу едно пукане при стягането и помислих че е от пластмасата какъв е този кабел за какво служи и възможно ли е като сам стягал да се е скъсало нещо вътре, защото след като оправих всичко всичко беше ок даже си покарах колата и нямаше проблеми,но изведнъж днес спря да зарежда по едно време всичкия ток изчезна после се оправи като взех с кабели ток от друга кола и почна да зарежда после пак изчезна дали са нещо четки или е този кабел или незнам нещо друго да не е. И интересно защо на таблото не ми светна лампата като не зареждаше. Благодаря предварително за отговори. Искам да попитам също какво е нормалното напрежение при зареждане между кой граници.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Въпрос за динамото на Б3
Този кабел ако ти прекъсва, а явно това става няма да ти свети лампата на таблото и няма да зарежда алтернатора, евентуално може да зацепва само след сериозно изфорсиране. Та хубаво е да провериш какво си връзвал.Пукнал си бакелитовия изолатор най-вероятно затова се е чуло пук.
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за динамото на Б3
Значи това тънко кабелче точно до този дебелия служи нещо като ключ ли?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Въпрос за динамото на Б3
Генератора да почне да генерира му трябва помощ отвън най-просто казано и тя идва по тънкото кабелче, без нея не може да започне ефекта на зареждането.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Въпрос за динамото на Б3
Passat_91 написа:Значи това тънко кабелче точно до този дебелия служи нещо като ключ ли?
Нещо такова - лампата (червения диод) прави връзка като си на контакт, за да се възбуди генератора. Като запалиш - връща ток на лампата и на нея идват вече два (+), следователно тя угасва.
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за динамото на Б3
Благодаря колеги за отговорите утре ще провера пак този кабел ще дам контакт да видя дали му идва това стартово напрежение дане би да е нещо прекъснат. А какво е нормалното напрежение при зареждането между кой граници.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: Въпрос за динамото на Б3
Доброто зареждане е между 14.0 и 14.5 волта. Като максимум - 14.6! Всичко нагоре ти опържва крушките и доста елементи по електрониката. Като задоволително напрежение - 13.8 до 14.0 волта. Обаче като пуснеш малко консуматори (фарове, вентилатор на парно, климатик...) и слиза на 13 и нещо волта, което е крайно недостатъчно!
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за динамото на Б3
Значи докато зареждаше го бях мерил беше 13.45 без консуматор със пуснати дълги фарове музика и вентилатори на макс падна на 13.15. Дали и четките оказват някакво влияние за волтажа
мойте да са изхабени вече и да е по малко 


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Въпрос за динамото на Б3
Pav3l написа:Доброто зареждане е между 14.0 и 14.5 волта. Като максимум - 14.6! Всичко нагоре ти опържва крушките и доста елементи по електрониката. Като задоволително напрежение - 13.8 до 14.0 волта. Обаче като пуснеш малко консуматори (фарове, вентилатор на парно, климатик...) и слиза на 13 и нещо волта, което е крайно недостатъчно!
Докато си ровичкахме с bob4o



- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Въпрос за динамото на Б3
По-старичките VW са така не се шашкай. Иначе може да се вдигне , но трябва да се подбере регулатор.
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за динамото на Б3
L&R написа:....
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.
Така е , но за дизел (пък и за бензин) , особено при преобладаващо градско каране и често палене ( а и зима идва ) при включени фарове не е добре да е под 14V . Проблемите освен с генератора/регулатора са често по електрическите връзки на +совия кабел - от клемата на генератора , през клемата на стартера до акумулатора . Минусовата верига също трябва да се прегледа - корпус на генератора , корпус двигател , връзка със шаси , връзка от шаси към клема минус на акумулатора ...
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за динамото на Б3
Днес свалих динамото разглобих го и гледам скъсал се е точно този тънкия кабел. Утре ще видя някъде да ми го запоят че е директно на болта и иска як поялник. Дано да няма проблеми с диодите, защото когато го разкачахме динамото да оправим водната помпа забравихме да разкачим клемата от акумулатора и като разкачахме дебелия кабел (плусовия) от динамото без да искаме го допряхме на корпуса на динамото хлъзна се кабела и се допря, но за кратко само направи "цръз" леки искрици хвръкнаха и така.
Искам да попитам за нещо което чух дали е вярно значи при свързан акумулатор ако се разкачват някакви кабели било на динамо било на някакви датчици, че компютъра на колата трупал грешки, затова първо трябвало да се откачат клемите и след това може да се разкачат каквито и да било кабели и тогава не са се появявали грешки това вярно ли е?
Искам да попитам за нещо което чух дали е вярно значи при свързан акумулатор ако се разкачват някакви кабели било на динамо било на някакви датчици, че компютъра на колата трупал грешки, затова първо трябвало да се откачат клемите и след това може да се разкачат каквито и да било кабели и тогава не са се появявали грешки това вярно ли е?

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Въпрос за динамото на Б3
Ако си дал тънкият кабел на маса при работещ двигател трите 3амперови диоди са аут и трябва да се сменят , ако си докоснал дебелият на маса по-вероятно е да няма проблем.
- Passat_91
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 01 ное 2007 20:27
- Автомобил: VW Passat B3 Variant
- Двигател: 1.8 MI RP 12.1990
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за динамото на Б3
Като разкачах динамото колата си беше изгасена първо започнах да разкачам дебелия кабел той парво ми опря на корпуса без да искам на динамото и после веднага си разкачих клемата и след това разкачих и тънкия кабел. Мисля, че и дано да няма проблеми утре ще си покаже. А причина за по ниско зареждащо напрежение примерно без консуматори 13.45V каква може да е някакво реле или има един черен транзистор закачен на динамото нещо да са сваршили курса.



- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12127
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Въпрос за динамото на Б3
milmar написа:L&R написа:....
Ако не пада под 13,6V при макс натоварване нямаш грижи.
Така е , но за дизел (пък и за бензин) , особено при преобладаващо градско каране и често палене ( а и зима идва ) при включени фарове не е добре да е под 14V . Проблемите освен с генератора/регулатора са често по електрическите връзки на +совия кабел - от клемата на генератора , през клемата на стартера до акумулатора . Минусовата верига също трябва да се прегледа - корпус на генератора , корпус двигател , връзка със шаси , връзка от шаси към клема минус на акумулатора ...
13,95 на акумолатора, 13,90 на изхода на самия генератор, включено парно и фарове на дълги 13,8. бензинова ми е колата и както казах в предишното ми мнение е че никога дори и с ново реле не съм имал зареждане над 14 волта.
П.С Съжалявам че отместваме малко темата на колегата, но все пак има някаква информация свързана с въпроса.
Passat_91 написа: А причина за по ниско зареждащо напрежение примерно без консуматори 13.45V каква може да е някакво реле или има един черен транзистор закачен на динамото нещо да са сваршили курса.![]()
Най - вероятно релето с четките е тръгнало да сдава багажа.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, Danny boy и 47 госта