Volkswagen уцели «гредата»
С последната си рекламна кампания в Щатите, предназначена за испаноговорящите американци, известната немска фирма уцели направо «гредата», като предизвика сериозен сканадал. Представителите на фирмата дори бяха принудени да свалят от билбордовете рекламните си афиши заради невероятното море от протести.
Рекламата на новия VW Golf GTI 2006 е базирана върху използването на популярния герой от мултфилмите – мишлето Спиди Гонзалес. Клипът с него може да бъде видян на адрес: www.germancarblog.com. Мишлето не е проблемът, а невидяната от рекламаджиите «мина», заложена в използвания за колата слоган - Turbo-Cojones.
В буквален превод от испански "cojones" означава "тестиси", но в съвремения американски език думата се използва в преносно значение, като «силен нрав», «дързък характер». Явно жителите на района Малката Хавана в Майями не са били толкова наясно със съвременните промени в езика, както рекламаджиите, и целият район, населен предимно с мексиканци и кубинци, е възприел рекламния лозунг като обида.
Това не е първият «екстравагантен» рекламен ход на VW на американския пазар – предишната рекламна кампания беше базирана на странно смесен англо-германски жаргон и използването на образа на секс-блондинката Хелга, облечена в кожено супер-мини и високи ботуши. Тази реклама може да видите на адрес - http://www.youtube.com/watch?v=SPQp7HJWVdg .



