Тръба картерни газове 1.6

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
mrks423
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Тръба картерни газове 1.6

Мнениеот mrks423 » Съб 14 яну 2006 21:21


Здравейте колеги, имам проблем с който съм сигурен, че и други са се сблъсквали. Става въпрос за тръбата (тя е от пластмаса), която отвежда картерните газове от блока до капака на клапаните. Моят двигел е АЕК 1.6, Пасат'95, но ми казах че същата тръба е и на 2.0/16. Та пластмасата от която е направена тръбата явно старее с годините и започва да се цепи. Това влияе на вакума на инжекциона, а ако си и на газ като мен нещата стават невъзможни. Тръбата е изработена заедно с щуцера, който влиза в картера, така че не мога да я отрежа и да я заменя с гумено съединение. В момента съм запушил входа към капака на двигателя за да работи двигателя нормално, а остатъка от тръбата от блока е оставена да "диша" като издухана жигулка (добре, че не харчи масло и не цапа). Но това е временно решение. Обиколих цяла София и накрая се разбра, че тази нищо и никаква тръба от пластмаса я има само в Юнито и то за 100 лв.!!! Не ми е жал да дам пари за колата си, но като знам че от Юнито си купих ролка и ангренажен ремък за по-малк пари и ме хваща много, ама много яд. Има ли някой от клуба, който е решил проблема с по-нормална сума? Благодаря за времето да четете поста и за евентуален съвет.




Потребителски аватар
pit
Мнения: 693
Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pit » Пон 16 яну 2006 17:59


Аз съм със същия пассат.Значи при мен се спука когато регистрирахме колата и полицая накарал жена ми да изчегърта номера на двигателя :oops: .Наистина стружа толкова и е нещо между гума и пластмаса...Взимаш един поялник и почваш да "шиеш"(разтапяш пластмасата все едно заваряваш).После с изолирдбанд отгоре и така :D .Аз така реших проблема,успех :D


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пон 16 яну 2006 18:03


Има някакъв термоустоичив силикон дето държи до около 300 градуса - и с него не би трябвало да има проблеми. Тая събота/неделя ще разбера че точно това мисля да оправям.


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Пон 16 яну 2006 20:08


тая скапана тръба я има само още в Авто+ на скромната цена от 96лв. :( не може да се намери на старо, защото се скапва, аз нямаше кво да правя и я смених. темата е обсъждана неколкократно, може да ползваш търсачката :wink:


Потребителски аватар
mrks423
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mrks423 » Пон 16 яну 2006 20:54


Благодаря за мненията колеги. Уви, моята тръба не става за ремонт защото от нея е останало само около половината. Като се спука отрязах дефектното парче и го замених с гумено водно съединение (и парчето отида в кофата за боклук) :) Кофти идея както разбирам, можел съм да я кърпя с нагрят поялник. Тия дни един приятел ми каза, че някакъв майстор я правел от метал само да занесеш старата за мостра като размер и кривки. Струвала към 20 лв. Остава да проверя дали има нещо вярно. Ако не, ще трябва да се бъркам за нова...


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пон 27 мар 2006 16:16


Виж сега да те светна - тая тръбица е супер шибана и не е лъжа струва 100лв. :twisted:
Аз какво направих като се скапа мойта - > маркуч маслен за 10 бара налягане 60 см. = 3 лв. и правиш 2 алуминиеви щуцера по модел на оригиналните, които изчегъртахме от тръбата. Цялата работа = 5 лв. Само ти трябва "стругар приятел" за щуцерите. Питай Васко за детайли той ми даде идеята. :arrow:


Потребителски аватар
Boko*
Мнения: 116
Регистриран на: Чет 30 дек 2004 20:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Boko* » Пон 27 мар 2006 22:29


Имах съшия проблем. Пробвах 100 начина и накрая пак си купих от Ауто+ тръба вентилация на картера 037 103 211 за 90 лв. Така че всичко каквото направиш е някакво отлагане на проблема , а тези инжекции са много капризни откъм разхерметизиране.


Потребителски аватар
Jousi
Мнения: 247
Регистриран на: Вто 12 юли 2005 14:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jousi » Чет 30 мар 2006 16:32


на relaxxx варянта е наи удачен и според мен отколкото да се купува нова тръба по ми е интерестно ако този маркуч се изведе направо надолу да издухва газовете навън какво ще стане??това вредно ли ще е за двигателя или ще гори ли повече масло :roll:


Потребителски аватар
B4/101
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 06 авг 2004 8:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот B4/101 » Чет 30 мар 2006 17:52


n-i-x карам с изведена навън тръба ала стара жигулка от няколко месеца. Не мисля, че има някакъв проблем за двигателя. Друг е въпроса, че е доста измекярско и ме дразни. Накрая сигурно ще прежаля 90 кинта и ще купя нова тръба.


Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Golfstrom » Чет 30 мар 2006 21:24


Уф...Направо не ми се говори на тази тема...

Недуомявам,как сериозна фирма ,като VW ще сложат пластмаса , която явно се разлага от картерните газове...

Преди няколко месеца закърпих положението с две Г-образни маслоустойчиви тръби от лада+3-4 скоби , но от вибрациите сега се скапа щтуцера към широката тръба за въздуха. Там влиза и едно тънко маркуче към колектора. Разглобих и намерих остатъци от клапан - тънка гумена мембрана. Явно идеята е била от там маслото да се засмуква преди да попадне в дроселната клапа и това да не оказва влияние на количеството на въздуха ...Да ама не ,инженера на този възел явно е бил с доста нежно подсъзнание :wink:

Според мен да се дават 100лв. за една тръба,която без клапана само замърсява дросела е глупаво. А не ме се мисли колко струва широката тръба за въздуха...

За съжаление решението е следното:

-газовете от капака на клапаните и от картера - под двигателя,
-премахване на тънкото маркуче и запушване на отворите към колектора и въздухопровода,
-смазване на оста на дроселната клапа от време на време..

Там където германеца не се е справил,трябва да се намесим ние :)


Потребителски аватар
GOLF_GT
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
Контакти:

Мнениеот GOLF_GT » Пон 03 апр 2006 0:45


Boko* написа:Имах съшия проблем. Пробвах 100 начина и накрая пак си купих от Ауто+ тръба вентилация на картера 037 103 211 за 90 лв. Така че всичко каквото направиш е някакво отлагане на проблема , а тези инжекции са много капризни откъм разхерметизиране.

Абе и аз я смених въпросната тръба преди 2 дена но като проверих в Ауто + ми казаха че струва 219 лева,това беше преди нова година,в юнитрейд ми казаха същата цена.Миналата седмица се обадих пак в юнито да питам щото бях решил вече да я сменям и ми казаха цена 184 лева и то само с поръчка.Но аз вече я бях поръчал в Ивайжет и пичовете ми я доставиха за 3 дена на цена 140 лева. :lol: :lol: :lol:


П.С.Става въпрос за голф3 AFT мотора.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пон 03 апр 2006 8:22


Golfstrom написа:-смазване на оста на дроселната клапа от време на време..


Как и с какво?


Потребителски аватар
Golfstrom
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Мнениеот Golfstrom » Пон 03 апр 2006 9:42


Със спринцовка, 1-2 капки моторно масло. Но само на мястото ,където въти оста.Принципно там трябва да е чисто...


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Пон 03 апр 2006 11:54


GOLF_GT написа:
Boko* написа:Имах съшия проблем. Пробвах 100 начина и накрая пак си купих от Ауто+ тръба вентилация на картера 037 103 211 за 90 лв. Така че всичко каквото направиш е някакво отлагане на проблема , а тези инжекции са много капризни откъм разхерметизиране.

Абе и аз я смених въпросната тръба преди 2 дена но като проверих в Ауто + ми казаха че струва 219 лева,това беше преди нова година,в юнитрейд ми казаха същата цена.Миналата седмица се обадих пак в юнито да питам щото бях решил вече да я сменям и ми казаха цена 184 лева и то само с поръчка.Но аз вече я бях поръчал в Ивайжет и пичовете ми я доставиха за 3 дена на цена 140 лева. :lol: :lol: :lol:


П.С.Става въпрос за голф3 AFT мотора.


да не става въпрос за пластмасовата тръба и гуменото одължение отгоре? щото за толко пари??? аз я взех за 90лв. само тръбата


Потребителски аватар
GOLF_GT
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
Контакти:

Мнениеот GOLF_GT » Вто 04 апр 2006 0:42


да не става въпрос за пластмасовата тръба и гуменото одължение отгоре? щото за толко пари??? аз я взех за 90лв. само тръбата[/quote]

Точно за това става на въпрос,преди колко време си я взел???



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта