Тръба картерни газове 1.6
Тръба картерни газове 1.6
Здравейте колеги, имам проблем с който съм сигурен, че и други са се сблъсквали. Става въпрос за тръбата (тя е от пластмаса), която отвежда картерните газове от блока до капака на клапаните. Моят двигел е АЕК 1.6, Пасат'95, но ми казах че същата тръба е и на 2.0/16. Та пластмасата от която е направена тръбата явно старее с годините и започва да се цепи. Това влияе на вакума на инжекциона, а ако си и на газ като мен нещата стават невъзможни. Тръбата е изработена заедно с щуцера, който влиза в картера, така че не мога да я отрежа и да я заменя с гумено съединение. В момента съм запушил входа към капака на двигателя за да работи двигателя нормално, а остатъка от тръбата от блока е оставена да "диша" като издухана жигулка (добре, че не харчи масло и не цапа). Но това е временно решение. Обиколих цяла София и накрая се разбра, че тази нищо и никаква тръба от пластмаса я има само в Юнито и то за 100 лв.!!! Не ми е жал да дам пари за колата си, но като знам че от Юнито си купих ролка и ангренажен ремък за по-малк пари и ме хваща много, ама много яд. Има ли някой от клуба, който е решил проблема с по-нормална сума? Благодаря за времето да четете поста и за евентуален съвет.
- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз съм със същия пассат.Значи при мен се спука когато регистрирахме колата и полицая накарал жена ми да изчегърта номера на двигателя
.Наистина стружа толкова и е нещо между гума и пластмаса...Взимаш един поялник и почваш да "шиеш"(разтапяш пластмасата все едно заваряваш).После с изолирдбанд отгоре и така
.Аз така реших проблема,успех 



Благодаря за мненията колеги. Уви, моята тръба не става за ремонт защото от нея е останало само около половината. Като се спука отрязах дефектното парче и го замених с гумено водно съединение (и парчето отида в кофата за боклук)
Кофти идея както разбирам, можел съм да я кърпя с нагрят поялник. Тия дни един приятел ми каза, че някакъв майстор я правел от метал само да занесеш старата за мостра като размер и кривки. Струвала към 20 лв. Остава да проверя дали има нещо вярно. Ако не, ще трябва да се бъркам за нова...

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Виж сега да те светна - тая тръбица е супер шибана и не е лъжа струва 100лв.
Аз какво направих като се скапа мойта - > маркуч маслен за 10 бара налягане 60 см. = 3 лв. и правиш 2 алуминиеви щуцера по модел на оригиналните, които изчегъртахме от тръбата. Цялата работа = 5 лв. Само ти трябва "стругар приятел" за щуцерите. Питай Васко за детайли той ми даде идеята.

Аз какво направих като се скапа мойта - > маркуч маслен за 10 бара налягане 60 см. = 3 лв. и правиш 2 алуминиеви щуцера по модел на оригиналните, които изчегъртахме от тръбата. Цялата работа = 5 лв. Само ти трябва "стругар приятел" за щуцерите. Питай Васко за детайли той ми даде идеята.

- Golfstrom
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 16 окт 2005 14:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Уф...Направо не ми се говори на тази тема...
Недуомявам,как сериозна фирма ,като VW ще сложат пластмаса , която явно се разлага от картерните газове...
Преди няколко месеца закърпих положението с две Г-образни маслоустойчиви тръби от лада+3-4 скоби , но от вибрациите сега се скапа щтуцера към широката тръба за въздуха. Там влиза и едно тънко маркуче към колектора. Разглобих и намерих остатъци от клапан - тънка гумена мембрана. Явно идеята е била от там маслото да се засмуква преди да попадне в дроселната клапа и това да не оказва влияние на количеството на въздуха ...Да ама не ,инженера на този възел явно е бил с доста нежно подсъзнание
Според мен да се дават 100лв. за една тръба,която без клапана само замърсява дросела е глупаво. А не ме се мисли колко струва широката тръба за въздуха...
За съжаление решението е следното:
-газовете от капака на клапаните и от картера - под двигателя,
-премахване на тънкото маркуче и запушване на отворите към колектора и въздухопровода,
-смазване на оста на дроселната клапа от време на време..
Там където германеца не се е справил,трябва да се намесим ние
Недуомявам,как сериозна фирма ,като VW ще сложат пластмаса , която явно се разлага от картерните газове...
Преди няколко месеца закърпих положението с две Г-образни маслоустойчиви тръби от лада+3-4 скоби , но от вибрациите сега се скапа щтуцера към широката тръба за въздуха. Там влиза и едно тънко маркуче към колектора. Разглобих и намерих остатъци от клапан - тънка гумена мембрана. Явно идеята е била от там маслото да се засмуква преди да попадне в дроселната клапа и това да не оказва влияние на количеството на въздуха ...Да ама не ,инженера на този възел явно е бил с доста нежно подсъзнание

Според мен да се дават 100лв. за една тръба,която без клапана само замърсява дросела е глупаво. А не ме се мисли колко струва широката тръба за въздуха...
За съжаление решението е следното:
-газовете от капака на клапаните и от картера - под двигателя,
-премахване на тънкото маркуче и запушване на отворите към колектора и въздухопровода,
-смазване на оста на дроселната клапа от време на време..
Там където германеца не се е справил,трябва да се намесим ние

- GOLF_GT
- Мнения: 156
- Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
- Контакти:
Boko* написа:Имах съшия проблем. Пробвах 100 начина и накрая пак си купих от Ауто+ тръба вентилация на картера 037 103 211 за 90 лв. Така че всичко каквото направиш е някакво отлагане на проблема , а тези инжекции са много капризни откъм разхерметизиране.
Абе и аз я смених въпросната тръба преди 2 дена но като проверих в Ауто + ми казаха че струва 219 лева,това беше преди нова година,в юнитрейд ми казаха същата цена.Миналата седмица се обадих пак в юнито да питам щото бях решил вече да я сменям и ми казаха цена 184 лева и то само с поръчка.Но аз вече я бях поръчал в Ивайжет и пичовете ми я доставиха за 3 дена на цена 140 лева.



П.С.Става въпрос за голф3 AFT мотора.
- evgenyh
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: BSE 2005
- Местоположение: София
GOLF_GT написа:Boko* написа:Имах съшия проблем. Пробвах 100 начина и накрая пак си купих от Ауто+ тръба вентилация на картера 037 103 211 за 90 лв. Така че всичко каквото направиш е някакво отлагане на проблема , а тези инжекции са много капризни откъм разхерметизиране.
Абе и аз я смених въпросната тръба преди 2 дена но като проверих в Ауто + ми казаха че струва 219 лева,това беше преди нова година,в юнитрейд ми казаха същата цена.Миналата седмица се обадих пак в юнито да питам щото бях решил вече да я сменям и ми казаха цена 184 лева и то само с поръчка.Но аз вече я бях поръчал в Ивайжет и пичовете ми я доставиха за 3 дена на цена 140 лева.![]()
![]()
![]()
П.С.Става въпрос за голф3 AFT мотора.
да не става въпрос за пластмасовата тръба и гуменото одължение отгоре? щото за толко пари??? аз я взех за 90лв. само тръбата
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта