Турбо лаг

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3975
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Турбо лаг

Мнениеот joro_kem » Пет 11 сеп 2009 20:58


баси, в нафтовия раздел ного интересно било :drunk




Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Турбо лаг

Мнениеот bai_ILIA » Съб 12 сеп 2009 8:00


van4ote написа:
bai_ILIA написа:тва е яко...за който не знае :D кофти е, че при нашите коли не може да даваш газ и спирачка едновремено, понеже сервото взима целия вакуум и турбината и умира управлението/геометрията и изправя лопатките, пращайки газовете необходими за повишаване на налягането, по дяволите...[/quotпълни глупости ,че не може не може ама не е за ради това


е не може понеже няма пауър 2-3 сек след това. кажи що не може, че ние не знаем...или твойта кола е с две вакуум системи и сервото на спирачките и променливата геометрия не се влият от подобни интервенции :banghead: :mrgreen: :bowdown


ghdyrack
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Турбо лаг

Мнениеот ghdyrack » Вто 10 авг 2010 11:13


Обеснете ако обичате по подробно как става това с газ и спирачка едновременно на автомата ще стане такова чувство. Сега лага докато включи турбото е страшен!!! :bowdown


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Турбо лаг

Мнениеот fox_vt » Вто 10 авг 2010 19:49


Ако поогледате под предния капак внимателно ще видите една сфера,топка,кълбо,тяло с топчеста форма -кой както му каже.Е та това "нещо" се нарича резервоар за вакуум за да не стават тея гадни неща дет Бай Илия каза.Също така сервото "е пълно с вакуум" още след като запалиш та му трябва доста малко вакуум отколкото си мислите.В заключение ще кажа че на мойта която няма променлива геометрия също става така но това не е заради липсата на вакуум.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Турбо лаг

Мнениеот ewipito » Чет 12 май 2011 11:03


krasio00o написа:Мисля,че с турбо лага идеално са решили проблема инжинерите от ФВ с TSi моторите.Поразрових се малко из нета и единственето което ми идва на акъла да сложат копресор пред турбото е точно да избягат турбо дупката(ако греша поправете ме).Факта който ме навежда на тая мисъл е 240 N/m при 1500 об/мин и максимална мощност от 170 к.с само от 1.4 литра работен обем :).



Точно така. Само дето 125 kw = 166 коня ;) Но компресора работи малко след това почва да разтоварва и след 2500 оборота май се изключва и от там до към 5000 оборота турбината прави така че въртяшия момент е еднакъв.
от 1500 до 5000 на 240 Nm heavy metal zork heavy metal zork Не знам до колко са читави де 1.4 е се пак :bishop


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Re: Турбо лаг

Мнениеот IvoG » Пон 11 мар 2013 21:49


За мен е впечатляващо налягането от 1.8 бара при 122к.с. само с турбина и съответно 2.5 бара при 170к.с. с турбина и компресор!


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Re: Турбо лаг

Мнениеот IvoG » Чет 28 мар 2013 22:40


От скоро подкарах служебна с мотор 1.4 FSI и като я закачих на ОБД-то се оказа че турбото надува на 0.65-0.7 макс.
Явно инфото от Wikipedia е грешно или са имали в предвид абсолютното налягане - атмосферното + 0.7 на турбината = приблизително 1.7


polkut
Мнения: 132
Регистриран на: Чет 07 юли 2011 10:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Турбо лаг

Мнениеот polkut » Пет 29 мар 2013 15:06


Най-интересно ми стана за WRC колите :) Верно ли имат такива системи които впръскват гориво в изпускателните колектори за да държат турбината в оборот и заради това са тея препуквания. :D


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Турбо лаг

Мнениеот Stivi » Пет 29 мар 2013 19:35


polkut написа:Най-интересно ми стана за WRC колите :) Верно ли имат такива системи които впръскват гориво в изпускателните колектори за да държат турбината в оборот и заради това са тея препуквания. :D


Вярно е :th_up


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Турбо лаг

Мнениеот StrEagle » Пон 01 апр 2013 14:12


А при турбо с променлива геометрия има ли лаг? На моя двигател, след 1800 оборота, като че ли не се усеща лаг?


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Турбо лаг

Мнениеот feikot » Пон 01 апр 2013 17:58


Има,как да няма,тя променливата е уж да е по-малко.


Потребителски аватар
Dino Kirov
Мнения: 44
Регистриран на: Съб 11 окт 2008 16:50
Автомобил: 405 SRx4
Двигател: XU10J2C 2.0i 8v 122hp
Местоположение: Пловдив

Re: Турбо лаг

Мнениеот Dino Kirov » Съб 08 юни 2013 14:44


Ако се сменят стоковите гумени маркучи от турбото, през кулера до всмукателния колектор със същия диаметър метални тръби, ще има ли промяна в лага? Колата е 2008-ма година, с променлива геометрия на турбото и при рязко подаване на газ ясно се вижда как гумените маркучи се издуват, което малко от малко увеличава лага- повече обем за пълнене. Струва ли си начинанието, при положение че пътищата са сравнително къси (кулерът е отгоре)? Ще има ли подобрение ако се направи въздухозаборник за кулера като при тези на Субару? Каква разлика в температурата на входящия въздух може да се очаква спрямо заводските пътища, които минава от решетката, по капака, та до кулера? Ясно е, че не може да се даде отговор без проба, но приблизително. Просто да знам дали да се занимавам.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Турбо лаг

Мнениеот StrEagle » Съб 08 юни 2013 19:52


Може и пластмасови тръби.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта