Мнение за покупка на Пасат?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот kristianatanasov » Съб 19 сеп 2009 11:38


Миналата седмица се разходих по Горубляне с колегата като целта беше да видим колко вървят Б5 и дифехдер на Лант роувър.....Ами мога да кажа че в този диапазон-6000-6500лв.бяха 90% от Пасатите Б5....така че колегите могат да намерят за тези пари...но другите разходи трябва да се пресметнат внимателно!!!
М/у другото изкарах 10лв. от един авто търгаш ;) 20мин. ме убеждаваше че колата която гледаме не е Пасат 5-ца а 4-ка....на края се хванахме на бас,и тръгнахме да питаме другите търгаши....чак 6-7мия.потвърди и знаеше за какво става въпрос :) Ебати авто търговците :shock
п.п.-Така че да знаете как може да изкарате някой лев за кафенце и семки докато разглеждате колите :)




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот velinsl » Съб 19 сеп 2009 16:31


Отново се нахвърляте на човека без да знаете много, много за него.
Защо какъв е проблема - Данък на вноски, ГО на разсрочено плащане, екотаксата вече едва ли ще може. Щом колегата kristianatanasov пише, че на Горубляне са по 6000-6500, значи спокойно може да се свали доста. Зависи колко ще свалиш. Никога не изхождайте, че човека щом е карал поло няма достатъчно доход да си купи и ПОДДЪРЖА Пасат Б5. Не за всички автомобила е на първо място.

Изнивявам се на всички читатели, членове, модератори и т.н. за следващите думи който ще кажа но...
Уважаеми притежатели на Б5, не си мислете че като като притежавате(дори със заем) такъв автомобил сте богоизбрани. Вярно, на дизелите са им поне 600лв първоначалното обслужване, на бензина може да мине и 300-400лв(бензинова пъмпа също била консуматив, но на всеки 60 000км, така че няма гаранция, че тя и при по-старите модели може да се окаже такъв). Не си мислете че като сте давали миналата година по 10 000лв за такъв авомобил все още стуват толкова, особенно във време на финансова "рецесия". Колкото и "хиляди" да сте наляли за да ги подържате, това е автомобил и парите вкарани в него никога не могат да се изкарат. А всеобща тайна е, че дори като излезеш от магазина с автомобила вече не можеш да му взамаш същите пари.

Точния отговор на този въпрос е:
Ами зависи как ще намериш автомобил и колко е на зор човека, ако е доста на зор и ако си тарикат може ида му събориш 1000 да не е повече лева. Всичко е въпрос на късмет и обикаляне.

Вярно в момента и аз се замислям за един дизел Б5, но като чета, като чета за окачването, проблема с шпонката на коляновия вал малко ми иде да си остана на моето Б3(изключително добре запазено - за да не кажа като ново, въпреки годината си -92г.)

Точно отговора на колегата ChimeyJimmey ти е дал темите и отговорите.
Иначе от доста време чета теми за този автомобил с няколко думи
Пиша за Б5 дизел и за да синтезирам това всичко прочетено до сега

+ разбрах, че по-комфортна от моето Б3
+ нова кола, съответно по надеждна
+ дизела е доста икономичен, съмнително икономичен, но вярвам, че е така извън града 5-5,5л
+ настина добре изглежда отвън
- малко скъпа подръжка с наболелите въпроси
= шпонкана канала на коляновия вал - ремонта варира доста
= маховик на съединителя 800-1000лв
= съединителя, ако изпуши и той е толкова някъде
= алумиево окачване - ако се прецака нещо също е доста скъпо 600лв са му носачите (и то не от България), учудващо но това е най-евтиния вариант без майсторлък (едва ли е от чист алуминии и ще се правят един два пъти годишно).
= проблем с бравите - ремонта варира от 10-400лв. за брой
- простарството пред задните седалки е доста ограничено - основното предимство на Б3(според мен)
- въпреки икономичността на дизела не се знае утре колко ще струва нафтата(по-икономично е да гори 8л х1,50, от колкото 5 х 3лв примерно)
три минуса, но стабилни.

Колата остарява и цените на частите няма да са вечни също...

Замисли се, ако го вземеш "бос" и едни гуми минимум 15" комплект.
Това са ориентировъчните проблеми с ориентиръвоъчни цени.
Всичко останало е въпрос на бюджет.

ПС: Доста щъкам и в мобилето - мисля в Приморско имаше един зелен седан с климатик - 5000лв продажна цена. Не се знае колко може да падне.
И още един за 5000лв в Шумен 4х4

Обаче съм ги виждал само в сайта.
Успех!!!

ПС:Казано честно последните дни изчетох доста теми свързани с дизели и Б5 и ми омръзна да чета кой колко хиляди е дал за ремонт(малко ми звучеше като надхвалване - малко снобско, едва ли не кой е по-паралия). Сякаш вече VW не е това, което беше. Сигурно за тези пари спокойно може да се ремонтира и един мерцедес, тогава защо да взима VW?
Пиша това като верен фен, по точно РОБ на марката минал през
1. Джета
2. Пасат Б3 комби
3. Пасат Б3 комби (няма грешка)
4. Още в период на колебание за Б5, естествено комби


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот kristianatanasov » Съб 19 сеп 2009 18:19


velinsl написа:Замисли се, ако го вземеш "бос" и едни гуми минимум 15" комплект.

!!!Да,мога да кажа че от 20-25 гледани автомобила на Горубляне,3-4 бяха с що годе читави гуми....
сега ще си кажете-А,тоя пък,гуми!!! Ама мен са ме връщали в КАТ за гуми :evil:


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот AmW » Съб 19 сеп 2009 18:41


velinsl колега прав си за повечето неща. Но от тия пасати където вървят по 6000-6500 на Горубляне са няколко и според мен са в не много хубаво състояние (тва е мойта гледна точка, аз като си избирам кола гледам да е в нормален вид а не по евтина). Другото което е, че не мисля, че някой иска да изкарва пари или смята колко му е излезнала колата като я е взел. Давам ти пример с моята. Взех я за 12800лв. регистрация в кат и ГО около 300лв, аларма 260лв, обслужване 600лв, каско 950лв и един дебитомер 300лв, данъците няма да ги смятам. Та само с взимането са 15210лв. В момента я продавам за 8800лв като е на 17джанти с чисто нови гуми.

п.п. За това кой колко пари е дал за ремонт мога да ти кажа аз как се чувствам... не го пиша да се покажа дали съм "паралия" или не, а напротив... доста ми е тъпо, че трябва да плащам такива суми а карам такава кола...
п.п.2 Проблема с окачването (ако мога да го нарека проблем) не е в самия алуминии


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот jungleboy » Съб 19 сеп 2009 22:13


Колеги, да взема и аз да се намеся, не съм писал от доста време, също така не съм следил цените на пасат 5 от доста време и тези цени 6000-6500 ме учудват доста. Според мен за тези пари или трябва да е някоя "скопена" 5ца от преди 2000 година или следва сериозно набутване за смяна я на съединител я на нещо дето е от порядъка на хилядарка (т.е. 700-800 обслужване + още доста за ремонт). Данъците и каското няма да ги смятаме. И пак ще ти остане горчивия вкус "дадох сума пари за строшена кола" и започва ходенето по мъките още от първия ден след покупката.

Мога да си събера мислите в 3 точки: :)

1. Според мен ако нямаш 10 бона за харчене, не си и помисляй за пасат 5. Трябва да си ги прежалил!

2. Мое лично мнение е (може много хора да го оплюят) обаче да минаваш от по-стар модел VW към пасат 5 НЯМА СМИСЪЛ! Ако ще купуваш пасат 5та генерация трябва да е 5.5. Класа отгоре като дизайн, доста "бебешки" проблеми са оправени, двигателите са по-модерни (за дизелите) и т.н. Ако е гарга , да е рошава както казват хората ... Не сига че ще плащаш същото обслужване ами ще е модела от 98ма (дори и твоя да е 2001). За какво да се охарчва човек за пасат 5, в такъв случай си карай 4ката (например) и като събереш повече иди направо на 6ца (или квото е там предпоследен модел на нормална цена). Само пари на вятъра ...

3. Абе я стига с тия "градски легенди" за трошливото алуминиево окачване. Карам с него близо 60 000 км. На километража пише 197 000 (не знам доколко са истински) на 7 годишна кола - пасат 5.5. НЕ СЪМ пипнал една бурма по това окачване дето било "консуматив" :)

Айде със здраве и не ме анатемосвайте ;)


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот velinsl » Нед 20 сеп 2009 11:33


Просто съм синтезира инфото събрано от темите за този автомобил. Всичко е късмет.
Факт е, че много хора правят окачвания и то не е евтино - НЯМА ДА СЕ СМЕНЯ ВСЯКА ГОДИНА все пак.
За 5.5 мислил съм си го - много по-красив автомобил и по-пъргав, самия факт че близо 50% му е голям разхода и е капризен от към нафта са два сериозни минуса. Иначе и аз съм си мислил - не, по-скоро мечтал за 5.5 но не ми е по-джоба такъв автомобил до това лято изведнъж видях и предимствата на 5-цата, макар и не толкова добра визия(все пак тя не е най-важното за един автомобил). Вече е достъпен. За тези пари може и да се намери нещо свястно - с много късмет обаче и обикаляне.

AmW
За това кой колко пари е дал за ремонт мога да ти кажа аз как се чувствам... не го пиша да се покажа дали съм "паралия" или не, а напротив... доста ми е тъпо, че трябва да плащам такива суми а карам такава кола...


Знам, че всяко правило си има изключения. Явно ти си едно от тях. :да:. В защита на своите думи ще напиша имаше една тема за обслужването на посочения автомобил(дизел разбира се) и един колега(съжалявам не помня имена) пише, че си е направил обслужването всичко за 600лв, а друг започва развиване на теории как било това за отбиване на номера щото видиш ли само единия комплект за ангренажния ремък марка "Гейтс"(в името на мярката няма грешка) бил 450лв и как той дал още един джоб пара за същата услуга.

Така, че колега g_velev това е за обслужването и ремонтите на тези автомобили ти сам си прецени за автомобилите. Зимата ще паднат още. За първото Б3 съм писал как съм го взел отново в една тема за избор на Пасат. Чаках 10 месеца, но не си мисли че добрата оферта ще дойде под прозореца.
Като писах "въпрос на бюджет" - под бюджет разбирай и месечния доход, който имаш. Това е автомобил и винаги ще има какво да излезе. Няма да е приятно да се работи един месец само за да се направи някъв наложащ ремонт на този иначе неевтин автомобил. От тук натак ти си на ход.

ПС: В Хасково има една кочина за 4000лв - с обръщан волан е.
Ако я вземеш от България, от човек приспадат се някой разходи пред новия внос.

Последна промяна от velinsl на Съб 26 сеп 2009 15:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот AmW » Нед 20 сеп 2009 11:49


На мен ми излезе 600лв обслужването но преди 3 години... сега ако посетя този същия сервиз съм в джаза поне с 1000 :Mr Green Fun. А и са малко относителни нещата, цените навсякъде различни. Аз примерно си купувам носачите от Англия и се предполага да са по скъпи но напротив, по евтини са с доста.
Но като се наложи пак отивам там, защото предпочитам да си правя колата в голям сервиз :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот zfa159 » Нед 20 сеп 2009 16:28


Тъй де...човека си е направил сметка какво иска - иска да е бензиново,да е на газ и с не много голям двигател...
Като за начало - спокойно може да си вземе Пасат В4 от последните - края на производството им през 97-ма година.Наблъскан с екстри - оригинални обаче....спокойно може да се вмести с парите и двигатели има колкото иска - идеален е 1.8 моно АБС примерно...целия му ангренж струва 30лв с ремъка и ролката...префектен за газифициране с обикновенна газова уредба а не ГИ и що годе достатъчен за купето (на мен ми е много малък ама понеже съм идиот).Само не си мисли,че един по-слаб двигател би харчил по-малко от по-мощния понеже се натоварва повече и разхода е идентичен за сметка на вървежа...което при изпреварване или натоварена кола и с климатик си е от сериозно значение...затова само се спреш на В4 разгледай и 2.0 двигателите.
Съответно поддръжката като цяло е без пари кажи-речи...окачването цялото едва ли има да струва и 300лв заедно с труда на майстора (тампони на носачите,шарнири,накрайници и т.н.) .Екстри за модела се предлагат каквото се сетите - има автоматици,има и с ръчни сорости.Има Синхро-та (ама май са само с 2.0 мотори).Има с климатик,има и с климатроник.Има с АБС,има и без.Имат си и AirBag-ове даже.
Обшо взето части 2-ра употреба има премного понеже са си масови коли и съответно дорид а се случи нещо лошо чаркове има.
Съответно не мога да коментирам много много за В5 понеже аз самия си нямам обаче наблюденията ми са :
-Пасат В5 - доста комфортен обаче и доста проблемен в някои отношения.Ходовата им част не е толкова калпава обаче при нашите пътища не е ясно на какво може да попаднеш и съответно какво ще се наложи да смениш...не понеже се е разбила от само себе си а понеже си превзел кратер или шахта без капак,или друго подобно.Тогава вече се ръсваш качествено при този автомобил понеже носачите са си скъпи...а съм виждал откъснат носач на В5 (бордюр в локва).Проблемни са им електрическите перки за охлаждане на двигателите (освен висок перката имат и електрическа,която работи при пуснат климатик или повечко загрял двигател).Тя не е опасна за двигателя обаче сериозно пречи на работата на климатика и води до някой и друг гръмнал маркуч и лоша работа на системата.Перката не е скъпа - италианска чисто нова се намира за около 160-200лв...оригинална на Valeo майка си и баща си.Втора употреба почти няма,независимо,че става и от А4-ка...много се търсят..а и продажната им цена е към 100-тина лв. Иначе климатичната система е железна и няма грижи с нея.Обаче...зачестиха случаите на появяващи се В5 и В5.5 с вече пробити радиаторчета за парно...което е фрапиращо понеже са коли на 10-тина 12 години.Най-новия екземпляр с пробито беше Б 5.5 2004-та година.И не се беше спукал между пластмасата и алуминия...едната от тръбите му беше изгнила а колата беше с кристално чист антифриз :screwy .Незнам от какво материали им правят дръжките и въобще детайлите,които се пипат и ползват обаче масово на В5 и В5.5 са изподрани,олющени и като погледнеш готината кола отвън вътре е направо мизерия...същото наблюдавам и на А4-ките след 97-ма.
За Бора имам много лоши впечатления откъм климатик - масов проблем е компресора за климатика и съответно ремонта е много труден понеже трудно се намират компресори за тях..превъртат шлиците на оста на компресора към шайбата и компресора е за боклука.Нов струва около 1600лв. Иначе проблема с пластмасите е на лице и при тях.Друг по-сериозен контакт с тях не съм имал за да мога да коментирам ходова част,двигатели и т.н.
За Венто - то си е Голф ама малко по-голям...ценово няма сериозна разлика между Венто и Пасат В4 за да има причина да се спреш на по-малкото купе с по-малкия обем и по-нисък клас на возия и оборудване.Иначе и Внето-та има колкото искаш обаче екстрите при тях са по-ограничен и трудно се намира кола,пълна с всички екстри а за един семеен автомобил си трябва и климатика,и АБС-а и т.н...много хора биха казали и AirBag-а ама повечето са толкова стари,че едва ли вече са надеждни и на повечето коли от тези години отдавна ги няма по ред причини. (Не,че не гледах една Астра G ,на която от 2-та AirBag-а нито единия не се беше отворил при челен удар...а коланите се бяха освободили...имаше разбира се и две дупки в предното стъкло).
Принципно срещнах някъде израза,че колкото по-нова била колата,толкова по-надеждна била тя...е това пък въобще не е вярно.Дори чисто нова да е шанса да дефектира е голям...точно понеже е нова още по-голям понеже се ползват по-некачествени материали.Съответно ако една дори стара кола се поддържа добре и се преглежда 2-3 пъти годишно из основи няма да има проблеми и няма да ви оставя насред пътя.Дори нова кола ако не се поддържа и се разчита,че тя е надеждна понеже просто е примерно на 10 гидини а не на 15 или 20 то тя става далеч по-опасна отколкото старата.
Иначе - много хора плюят по колегите с В5 и В5.5 понеже видиш ли те крали по-нови коли и т.н....какво лошо има като могат да ги поддържат да ги карат...всеки сам си преценява и си прави сметка коя лъжица е за неговата уста и коя не...затова и колегата е попитал - за да знае коя лъжица е за неговата уста и затова стермежа не трябва да бъде да му се казва "това е боклук,това е готино" а да му се говори конкретно с проблеми,цени,решения,разход на гориво,поддръжка и т.н.
Обшо взето това е всичко,с което аз мога да помогна.


Потребителски аватар
sigman
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:10
Автомобил: BMW
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот sigman » Нед 20 сеп 2009 18:02


....и аз искам да дам моите 2 стотинки по темата..
..наскоро си продадох пасата б3 от който бях невероятно доволен ,но ми вече го карам 6 години и реших да го подменя и понеже съм доволен от б3 реших да взема пак пасат ,но вече б5.5
изчетох всичко във форума което намерих консултирах се с приятел който има такъв пасат и установих ,че този пасат от към подръжка и разход на гориво вече не е НАРОДЕН автомобил което наистина ме натъжи ,защото аз съм фен на Фолксваген,но наистина ако трябва да подържаш автомобил на такива цени не е разумно той да е ФОЛКСВАГЕН.....
....Всичко написано е ЛИЧНО МНЕНИЕ с което не ангажирам никой..
....Живи и здрави!!!


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот AmW » Нед 20 сеп 2009 18:07


Ма колеги VW е много далече от народен автомобил от 15 години насам mhihi.
Кое му е народното на пасат или голф за 50к лв?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот zfa159 » Пон 21 сеп 2009 21:25


AmW написа:Ма колеги VW е много далече от народен автомобил от 15 години насам mhihi.
Кое му е народното на пасат или голф за 50к лв?

Далеч е от народен ама за нас...за немеца,който си го е измислил и си го произвежда какво са 25 000 Евра за кола...която той ще търкаля 3-4 години,после ще върне на лизингодателя или магазина и ще си вземе поредния друг,като ще доплати разликата.Схемата си е такава нвсякъде в последно време...за нас да,не е народен.


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот jungleboy » Вто 22 сеп 2009 13:03


Сега ще направя едно тъпо резюме обаче мисля че има смисъл да се напише.

По-добре 6500 за перфектен Б4 97ма (2.0 4х4 със климатроник и прочие) отколкото 6500 за 5ца която е пълна гробница и и трябват още 2-3 бона да заприлича на кола и пак ще и гледаш олющения интериор (визирам и мойта 5.5 дето дръжките на вратите се белят яко :))


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот Matematiks » Вто 22 сеп 2009 15:31


jungleboy написа:Сега ще направя едно тъпо резюме обаче мисля че има смисъл да се напише.

По-добре 6500 за перфектен Б4 97ма (2.0 4х4 със климатроник и прочие) отколкото 6500 за 5ца която е пълна гробница и и трябват още 2-3 бона да заприлича на кола и пак ще и гледаш олющения интериор (визирам и мойта 5.5 дето дръжките на вратите се белят яко :))


Определено подкрепям това мнение на 110 %,и на мен ми харесва Б5 но не е по джоба ми heavy metal zork ,по добре тогава да карам топ на предишното купе отколкото гол и раздрънкан Б5 ,на който незнам какво ще се развали,и кой какво е прикрил. :да:


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот jivkojj » Вто 22 сеп 2009 15:59


Аз карам Б5 Пасат 1.8Т, от време на време се качвам на колата на брат ми - Пасат Б5 1.9ТДИ. От поведението на 2-те коли, твърдо съм решил следващата кола която ще е сигурно Пасат Б6, да бъде дизел.

Преди карах 2-3 години Лагуна 1.8. Като сумирам, за рендето съм налял много повече пари след като го купих, въпреки че беше 4 годишно като го взех, а пасата след това на 9. И на 2-те VW-та не са сменяни носачи, за 2-те години експлоатация, само на единия рейката за към 500лв.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за покупка на Пасат?

Мнениеот mili 75 » Вто 22 сеп 2009 20:05


Аз смятам, че човек ако няма пари за Б5 е по-добре да изчака и да събере,а през това време да си кара старата кола, отколкото до си купува фейслифт на кола от 1988 година или т.нар.Б4.Казвам го от личен опит и с двата модела щом сте си харесали Б5 не се вращайте назад.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта