


Клапан- актуатор на турбо.
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Клапан- актуатор на турбо.
Здравейте отново.След всичките "операции", които правих ,колата от време на време забива и си мисля ,че пружината на клапана(актуатора)е хлабава и не връща добре.Колата е с AHF мотор и са сменени N 75,вакуум маркучета,възд.филтър,почистени са колекторите,махнат катализатор,изолиран е ЕГР-а,откачена е дроселовата клапа и какво ли още не.Значи геометрията се движи свободно с откачен клапан, а с него по трудно и по-точно не се връща в горно положение свободно.Ако сложа пружина на оста на клапана, дали ще има ефект и какъв.Питам защото за актуатора ми казаха цена над 200 лв.Някой правил ли енещо такова, ако може да споделите.
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Клапан- актуатор на турбо.
Аз моя клапан (оста) го окъпах с спря и вече 1500 километря нямам ядове
WD-40
А дроселовата клапа защо се откача,
какъв е ефекта?
WD-40
А дроселовата клапа защо се откача,
какъв е ефекта?
Re: Клапан- актуатор на турбо.
nasko1978 написа:Здравейте отново.След всичките "операции", които правих ,колата от време на време забива и си мисля ,че пружината на клапана(актуатора)е хлабава и не връща добре.Колата е с AHF мотор и са сменени N 75,вакуум маркучета,възд.филтър,почистени са колекторите,махнат катализатор,изолиран е ЕГР-а,откачена е дроселовата клапа и какво ли още не.Значи геометрията се движи свободно с откачен клапан, а с него по трудно и по-точно не се връща в горно положение свободно.Ако сложа пружина на оста на клапана, дали ще има ефект и какъв.Питам защото за актуатора ми казаха цена над 200 лв.Някой правил ли енещо такова, ако може да споделите.
Имам такъв клапан за AHF мотор 110 кс употребяван ,но перфектно работещ!
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Клапан- актуатор на турбо.
goderzi написа:Аз моя клапан (оста) го окъпах с спря и вече 1500 километря нямам ядове
WD-40
А дроселовата клапа защо се откача,
какъв е ефекта?
Ефекта е много добър за мотора - не му се спира притока на свеж въздух от кулера към смукателните колектори.Направих го по препоръките на niks76.Темата мисля беше за изолиране на ЕГР и чистене на всм.колектори.Прочети и действай,бавно ивнимателно.

Re: Клапан- актуатор на турбо.
Аз като свалях мойта турбина да я почистя,
ми направи впечатление, че без клапана лостчето на турбото
се опира до ограничителя, а когато монтирам клапана и засмуча
през маркуча хода не е много голям и не може да стигне до ограничителя.
и аз го напръсках с вд40 но нямаше голям ефект .
Нормално ли е да работи така този клапан?
п.с. самия ход с монтиран клапан и засмукване през маркуча
хода е около 3-4 мм (мерено на око)
ми направи впечатление, че без клапана лостчето на турбото
се опира до ограничителя, а когато монтирам клапана и засмуча
през маркуча хода не е много голям и не може да стигне до ограничителя.
и аз го напръсках с вд40 но нямаше голям ефект .
Нормално ли е да работи така този клапан?
п.с. самия ход с монтиран клапан и засмукване през маркуча
хода е около 3-4 мм (мерено на око)
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Клапан- актуатор на турбо.
А дали не е по сериозен вакума на колата
от колкото с уста...?
от колкото с уста...?
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Клапан- актуатор на турбо.
Колеги незнам дали е нормално но и при мен хода на клапана е също доста малък около 5 мм.
Днес си почистих Н75 като го разглобих ,но несъм пробвал още дали има ефект като вече съм с затапен ЕГР
и почистени колектори ,незнам само дали трябва да изключвам дроселната клапа -тя не действа ли само при гасене на двигателя да не претриса?
Бих искал да попитам дали някой може да ми покаже някаква схема на закрепването на турбината ,незнам как да я сваля за да почистя геометрията !!
Благодаря предварително !
Днес си почистих Н75 като го разглобих ,но несъм пробвал още дали има ефект като вече съм с затапен ЕГР
и почистени колектори ,незнам само дали трябва да изключвам дроселната клапа -тя не действа ли само при гасене на двигателя да не претриса?
Бих искал да попитам дали някой може да ми покаже някаква схема на закрепването на турбината ,незнам как да я сваля за да почистя геометрията !!
Благодаря предварително !
Re: Клапан- актуатор на турбо.
аз имам пдф файл
със снимки и инструкций на английски
как се сваля + какви инструменти ти трябват,
ако искаш дай емайл на лс и ще ти го пратя
имам и за самата турбина как се разглабя (докъде се разглабя
за да се почисти променливата геометрия)
п.с. аз за мойта се наложи да бръкна и отдолу да вида кое къде е
щото от снимките не става много ясно, но сега бих
могъл да си я извадя и без да лягам под колата вече като съм правил веднъж
упражнението.
п.с.с иначе се надявам вакума на колата да е по-голям отколкото
аз с уста.
със снимки и инструкций на английски
как се сваля + какви инструменти ти трябват,
ако искаш дай емайл на лс и ще ти го пратя
имам и за самата турбина как се разглабя (докъде се разглабя
за да се почисти променливата геометрия)
п.с. аз за мойта се наложи да бръкна и отдолу да вида кое къде е
щото от снимките не става много ясно, но сега бих
могъл да си я извадя и без да лягам под колата вече като съм правил веднъж
упражнението.
п.с.с иначе се надявам вакума на колата да е по-голям отколкото
аз с уста.
Последна промяна от ceneto на Нед 20 сеп 2009 23:49, променено общо 1 път.
- djdaka
- Мнения: 207
- Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
- Автомобил: VW Tiguan R-line
- Двигател: CUV 150hp
- Местоположение: Русе
Re: Клапан- актуатор на турбо.
ceneto написа:............
п.с.с иначе се надявам вакума на колата да е по-голям отколкото
за с уста.
Доста по голям е , точни стойности незнам, в http://forums.tdiclub.com/ форумът мисля имаше тема със стойности колко точно трябва да е.
Поздрави
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Клапан- актуатор на турбо.
[quote="ceneto"]Аз като свалях мойта турбина да я почистя,
ми направи впечатление, че без клапана лостчето на турбото
се опира до ограничителя, а когато монтирам клапана и засмуча
през маркуча хода не е много голям и не може да стигне до ограничителя.
и аз го напръсках с вд40 но нямаше голям ефект .
Нормално ли е да работи така този клапан?
п.с. самия ход с монтиран клапан и засмукване през маркуча
хода е около 3-4 мм (мерено на око)[/quote
На мен също ми направи впечатление и си мисля ,че хода на лостчето трябва да е около 12-15мм.Точно толкова е и разстоянието между ограничителите.Аз си мисля ,че това лостче при мен е пипано и натегнато.Това съответно пречи да се разтовари турбото при нужда и може би ще го развия докрай.Според мен няма да е проблем след като има ограничители.Имам снимки на тези ограничители, но не мога да ги кача тук.
А по повод пружината в актуатора изхождам от факта,че пружината на ЕГР-клапана е много твърда , а се управлява от същия вакуум, който управлява и актуатора, така че и за него ще търся решение-пружина.
ми направи впечатление, че без клапана лостчето на турбото
се опира до ограничителя, а когато монтирам клапана и засмуча
през маркуча хода не е много голям и не може да стигне до ограничителя.
и аз го напръсках с вд40 но нямаше голям ефект .
Нормално ли е да работи така този клапан?
п.с. самия ход с монтиран клапан и засмукване през маркуча
хода е около 3-4 мм (мерено на око)[/quote
На мен също ми направи впечатление и си мисля ,че хода на лостчето трябва да е около 12-15мм.Точно толкова е и разстоянието между ограничителите.Аз си мисля ,че това лостче при мен е пипано и натегнато.Това съответно пречи да се разтовари турбото при нужда и може би ще го развия докрай.Според мен няма да е проблем след като има ограничители.Имам снимки на тези ограничители, но не мога да ги кача тук.
А по повод пружината в актуатора изхождам от факта,че пружината на ЕГР-клапана е много твърда , а се управлява от същия вакуум, който управлява и актуатора, така че и за него ще търся решение-пружина.

Re: Клапан- актуатор на турбо.
според мен лостчето за настройка, трябва да го пипаш
последно, когато си сигурен, че всичко друго работи добре
или да не го пипаш
последно, когато си сигурен, че всичко друго работи добре
или да не го пипаш

- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Клапан- актуатор на турбо.
ceneto написа:според мен лостчето за настройка, трябва да го пипаш
последно, когато си сигурен, че всичко друго работи добре
или да не го пипаш
Според мен може да ми прочетеш темите и мисля че е "пипано" вече без да има нужда.

- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Клапан- актуатор на турбо.
Заради едни въпросчета на колега, ето дано е полезно.Само,че аз сложих 3 и 4мм. маркучета. 

Re: Клапан- актуатор на турбо.
здравеите,някои да продава втора употреба актуатор??? и ако може да ми пратите линк за нови клапани,Благодаря Ви предварително 

- bakalovag
- Мнения: 112
- Регистриран на: Чет 23 юли 2009 22:04
- Автомобил: Skoda Oktavia
- Двигател: 1.9 TDI AHL
- Местоположение: Стара Загора
Re: Клапан- актуатор на турбо.
Колеги трябва ми актуатор за 110 AHF. Оказа се, че в стара загора няма. Ако някой може да помогне дори и снова но на сносна цена да казва. По принцип търся втора употреба.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта