
Пожарогасител в автомобила.
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
И ловец съм и рибар съм и пожарникар бях 15 месеца. На значи както каза колегата има магазини за пожарникарски материали от които може да се закупят читави пожарогасители. Изпитан модел е Ятрус руски е обаче върши работа има много модификаци в зависимост от големините, но всеки си предценява колко място има. Преди 3 години на Подуене на кръстовището се запали Голфа в движение, слезнах извадих си пожарогасителя от багажника и го угасих, важно е да не се панираш.
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Пожарогасител ...
Пожарогасителя е хубаво нещо ама преди време имах една доста смешна случка. При нас не е задължително да имаш пожарогасител в колата, но аз като млад български тарикат взех че си купих. Доста време ми се търкаляше в багажника (тогава карах Сааб) и един ден на средата на Куинс булевард в Ню Йорк гледам една стара американска кошница с вдигнат капак, пушек много и малки пламъчета и някаква мощна черна кака с 10 сантиметров маникюр седи и зяпа. Аз като добър самарянин реших да помогна и направо като СУАТ тим бия спирачките, отварям багажника и търча към колата гордо размахвайки пожарогасителя. Заставам готов за акция, късам пластмасовата пломба и ..... нищо.
Пробвам пак .... пак нищо
Когато поглеждам стрелката на пожагасителя, забита директно У червеното.
През това време пламъците се поувеличават. Търча обратно до колата и намирам туба с малко антифриз, бягам пак към каката която гледа с абсолютно недоумение и все пак успявам да го излея върху пламъците и да ги потуша.
Пристигнах като Батмен а си тръгнах като насран запращайки пожарогасителя в най-близката кофа за боклук.
Поуката е: "Пожарогасителя е хубаво нещо ама само когато работи"




Пристигнах като Батмен а си тръгнах като насран запращайки пожарогасителя в най-близката кофа за боклук.
Поуката е: "Пожарогасителя е хубаво нещо ама само когато работи"
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Oт опит знам - праховите трябва да седят верикално иначе се запушва дюзата.
На максимум 2 години презареждане . "Ампулата" със сгъстения въздух пропуска и се губи налягане.
Иначе и аз съм изпадал в ситуация с дим пода капака. Беше се спукал бензиновият маркуч и облял малко мотора .Запалване и дим . Спирам отвартям багажника и гордо с пожарогасителя отварям предният капак и
няма никой .Пак натиска бутона на пожарогасителя и пак няма никой. В това време огъня се поразгоря.
Хванах 1 парцал и с него туп туп по пламъците.Ама като спра да тупкам те пак се разгоряват . Добре , че има 1 шише с вода в купето и с него полях .
Спаси ме , че бензина е пръскал малко време докато обърна на газ. Кабелите от делкото бяха изгорели в средата, разни проводници от инсталацията също, съд за антифриз леко поопечен и деформиран с 1 дупка до капачката. Съд спирачна течност по - черен от негър. Въобще смрад. Голямо бутане , после 1 приятел ме дръпна до нас и ремонти.
Въобще никак не е шега.
P.S. Имам и противопожарни одеала от алумосиликатен плат / керамични/ издържащи само 1100 градуса.
На максимум 2 години презареждане . "Ампулата" със сгъстения въздух пропуска и се губи налягане.
Иначе и аз съм изпадал в ситуация с дим пода капака. Беше се спукал бензиновият маркуч и облял малко мотора .Запалване и дим . Спирам отвартям багажника и гордо с пожарогасителя отварям предният капак и


Хванах 1 парцал и с него туп туп по пламъците.Ама като спра да тупкам те пак се разгоряват . Добре , че има 1 шише с вода в купето и с него полях .
Спаси ме , че бензина е пръскал малко време докато обърна на газ. Кабелите от делкото бяха изгорели в средата, разни проводници от инсталацията също, съд за антифриз леко поопечен и деформиран с 1 дупка до капачката. Съд спирачна течност по - черен от негър. Въобще смрад. Голямо бутане , после 1 приятел ме дръпна до нас и ремонти.
Въобще никак не е шега.
P.S. Имам и противопожарни одеала от алумосиликатен плат / керамични/ издържащи само 1100 градуса.
Последна промяна от kris11 на Съб 08 апр 2006 14:32, променено общо 2 пъти.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Нямам пожарогасител, но имам изкаран инструктаж по това "как се гаси запален автомобил"
най-важното е, когато забележите дим под предния капак, да дръпнете ръчката за отваряне на капака, но без да го отваряте. После взимате пожарогасителя от багажника и чак тогава отваряте капака и започвате да пръскате
Важно било първо да се дръпне ръчката на капака, защото ако е по-силен огъня, жилото се стапя и посе няма отваряне на капака
А е важно да не се отваря капака без пожарогасител в ръка, защото по този начин се ограничава достъпа на кислород до огъня
Това е, по-добре да не се случва


Важно било първо да се дръпне ръчката на капака, защото ако е по-силен огъня, жилото се стапя и посе няма отваряне на капака


Това е, по-добре да не се случва

А не може ли примерно дърпаш ръчката на капака и газ до дупка - по този начин набухваш много въздух вътре, който потушава пламъците. Преди да ме сложите в бисерите да кажа че така са си гасили двигателите бомбардировачите през втората световна - ако откаже (или пък не стигне?) противопожарната система.
XpacTa написа:А не може ли примерно дърпаш ръчката на капака и газ до дупка - по този начин набухваш много въздух вътре, който потушава пламъците. Преди да ме сложите в бисерите да кажа че така са си гасили двигателите бомбардировачите през втората световна - ако откаже (или пък не стигне?) противопожарната система.
да де ама самолетите имат система за изключване на подаването на гориво и като няма гориво, въздуха помага за по-бързото изгаряне на вече излязлото гориво, а като свърши вече няма какво да гори и проблема е решен, но при колите то си се подава постоянно, особено като я натиснеш

всъщност зависи от причината за запалването, сигурно има случай когато ще помогне, ама ти ще рискуваш ли

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 38 госта