Ламбда сонда след катал. Г4- кога замерва, как да я излъжем?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Ламбда сонда след катал. Г4- кога замерва, как да я излъжем?

Мнениеот Haralampi » Пет 09 окт 2009 20:28


Ако някой знае нещо по въпроса - интересува ме къде и за колко жълтички мога да си намеря втората ламбда сонда (Г4 1.6 16V) като втора ръка например??

Последна промяна от Haralampi на Нед 11 окт 2009 12:21, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Pavcho2 » Пет 09 окт 2009 21:12


:036: Че то 2 ли има ?
За пръв път чувам че Г4 има 2 ламбда сонди.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Haralampi » Съб 10 окт 2009 12:03


Да, някои са с 2 за съжаление :mrgreen:
Аз си намерих отговор на въпроса, но имам следващ:

Циркониеви ли са и 2-те и всъщност еднакви ли са 2те? Мислих, че имат разлика ама сега като чета...


Потребителски аватар
MKII 1.6EZ
Мнения: 137
Регистриран на: Чет 10 май 2007 17:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот MKII 1.6EZ » Съб 10 окт 2009 16:09


Колега аз съм с 1.6 16v AUS и имам една ламбда - преди катализатора. Поправи ме ако греша.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Haralampi » Съб 10 окт 2009 17:12


Възможно е... зависи и коя еко норма си. Ако си Евро 4 като мен си с 2 катализатора и 2 ламбда сонди! Ти си с от най-първите 1.6 16V, така че е възможно да си Евро 3.

Моят е AZD.

Че имаш една пред икатализатора е 100% сигурно, но дали нямаш и ти още една след...

Малко по-късно мога да погледна и да ти кажа поне на теория как седят нещата при теб!


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Dead man » Съб 10 окт 2009 21:56


Защо си търсиш нова ?
Какъв е проблема на тази ?


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот groznika » Съб 10 окт 2009 23:00


Озадачихте ме с тея въпроси...
Как мога да разбера с каква еко норма съм?


Потребителски аватар
MK4
Мнения: 1957
Регистриран на: Вто 22 апр 2008 11:01
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARY 2003
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот MK4 » Съб 10 окт 2009 23:38


втората ламбда сонда е само за екология, не ти бърка работата на мотора, не се набутвай излишно


Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот s5501na » Нед 11 окт 2009 0:26


Ми и аз съм с две сонди пък нищо ,че съм 1.6 16V AUS :roll:

А сигурно ли е ,че втората е само за екология , и няма да бърка работата на мотора? Защото аз съм чувал, че след махане на катализатор ги преместват.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Haralampi » Нед 11 окт 2009 0:37


MK4 написа:втората ламбда сонда е само за екология, не ти бърка работата на мотора, не се набутвай излишно


Напълно съм наясно за какво е ;) Бърка ми обаче в здравето като ми пищи ;)

s5501na написа:А сигурно ли е ,че втората е само за екология , и няма да бърка работата на мотора? Защото аз съм чувал, че след махане на катализатор ги преместват.


Неправилно изказано, но като цяло да - тя е само за контрол на ефективността на катализатора - не влияе на работата на двиателя.
И не - само местене по дължината на генерацията не помага ;)

А отговор защо търся да я сменям - защото аз съм без катализатор (вече), но дори и преди това (без да му има нещо на катализатора) мине не мине време ми даваше грешка от нея. Сега след като я отдалечих от въздухопотока мислих че съм решил проблема, но уви. Интересното е, че за 1000км градско не се обади, но тръгнеш ли извънградско - след 200-300 км изпищява...

По тия причини и най-вече факта, че и преди махането на катализатора пищеше от време на време (3-4 пъти в годината) вече си мисля, че е дефектна самата тя и където и да я местя все ще пищи като и изкука нещо. За това искам да я сменя с втора ръка например.

Номиналния живот на ненагреваеми ламбда сонди го дават около 60 000 мили, а на тези с нагреваем елемент - 100 000 мили, което са 160 000км... Моята е на няма и 130 000, но все пак не толкова далече от номинала.

Иначе междувременно намерих отговор и на втория си въпрос:

Първата ламбда сонда е Wide band с 5 кабела (което междудругото е още един плюс на 1.6 16V пред 1.6 8V, тъй като Wide Band сондите са доста по-прецизни и принципно се слагат на спортни автомобили, но пък са и по-скъпи логично...) и разбира се подгряващ елемент, а втората (след кат.) е с 4 кабела, т.е. също с подгряващ елемент.

Сега проверих както обещах - при AUS положението е същото - 2 ламбда сонди като при мен. Съответно почти сигурно и 2 катализатора.

Ако някой има друга идея за решаването на проблема ми - отворен съм за такива.


Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот s5501na » Нед 11 окт 2009 1:38


Колега при АУС е един катализатора, въпреки че са две сонди !

А относно втората и при мен е абсолютно същата ситуация, карам градско -нямам проблем , но извънградско ерор :banghead:
Аз си мислех ,че проблема е в катализатора и за това дава грешка , но сега ти вече ме узадачи :shock

А аз не разбрах , смени ли я тая гад? Ако решиш проблема казвай , че и мен изключително много ме дразни :twisted: !


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Haralampi » Нед 11 окт 2009 2:33


Да, вероятно си прав за катализаторите при AUS.

Сега ти пък ме контра-озадачи :lol: Мен това поведение, че само на извънградско се обажда ми се струваше ненормално и за това допускам дефект в самия сензор...
Както казах при мен се обаждаше (не мн често, но се случваше и на градско) и преди махането на катализатора, а като го махнахме се оказа, че е абсолютно чист - дори в по-добро състояние от колкото би очаквал човек при 120 000км.
На колко km си? Редовно ли ти го прави на извънградско?

Не съм я сменил още... все още умувам дали и с какво. За това ми беше и нужно да науча повече за самата сонда - вид, тип, заменяемост и т.н.

Едно генерално решение би било симулатор, който според мен от наученото до тук би трябвало да пасне... цена около 100лв обаче.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катализатора - Г4 - цена

Мнениеот Haralampi » Нед 11 окт 2009 11:42


s5501na, интересни извадки от други форуми...:

И еще тут много полемизируется по поводу расхода топлива и мощности. Все происходит БЕЗ участия второго датчика. (по крайней мере в Хонде). Я провел множество экспериментов и могу с уверенностью сказать что проверка катализатора происходин не постоянно а в определенном режиме (у меня это езда с постоянной скоростью 60-70 км\ч по ровной поверхности). В остальных режимах датчик вообще не участвует. И потому многие как раз указывают на то что вот поставил а ПОТОМ стал загораться "Чек". Я точно могу сказать что на переменных режимах (по городу) 2-й датчик НЕ используется. Только на трассе смог получить устойчивое срабатывание и выдачу Ошибки.

Накратко:
Втората сонда не влияе на работата на двигателя.
Замерването дали катализаторът е ефективен става в определен режим на постоянно каране, а изобщо не се ползва при градско.


По мои наблюдения, при подобни симптоми като твоите, лампата може да не светне при градско каране доста време. Светва при поддържане на висока скорост дълго време...


И пак светна за съжаление и то извънградско с потдържане на висока скорост.


Явно това, че пищи само на извънградско не говори за дефект в самата сонда както допусках...


Потребителски аватар
s5501na
Мнения: 856
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катал. Г4- кога замерва, как да я излъжем?

Мнениеот s5501na » Нед 11 окт 2009 12:59


Симптомите са ни напълно еднакви.
Един път грешката ми сама изчезна даже,колата беше паркирана няколко часа на сллънце , и хоп грешката изчезна.Обаче карах продължително с малко по-висока скорост и отново се появи :banghead:

А като я закача на ваг дава грешка каталист


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Ламбда сонда след катал. Г4- кога замерва, как да я излъжем?

Мнениеот Haralampi » Нед 11 окт 2009 13:45


s5501na написа:Симптомите са ни напълно еднакви.
Един път грешката ми сама изчезна даже,колата беше паркирана няколко часа на сллънце , и хоп грешката изчезна.Обаче карах продължително с малко по-висока скорост и отново се появи :banghead:

А като я закача на ваг дава грешка каталист


Точно така - и на мен ми е изчезвала сама след известно време.
Грешката е ясна, тя е стандартната при всички коли за нефункциониращ/липсващ катализатор:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

Това може да значи специално при теб, че може би наистина катализатора ти вече не си върши работата съвсем ефективно...
При мен така или иначе вече го няма, но въпроса е с заблудата на сондата сега.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 89 госта