Преминаване от ABS към ABS/EDS

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 13 окт 2009 0:09


Пускам темата защото се нуждая от малко помощ!
Значи колата е Венто 96" 1,9 TDi 1Z
има АБС оригинално, имам всичко нужно(или поне така си мисля) За преминаване към АБС/ЕДС .
Моля, ако някой е правил нещо подобно или знае как се прави да удари едно рамо, ще съм много благодарен.
Търся схема на абс и съответно едс-а
а, и още нещо къде се намира тъпото еку на АБС-а, на Вентото, нито е в кракатана пасажера, нито под-задната седалка, други идей?




Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот Koksan » Вто 13 окт 2009 1:13


Е как къде??? на всичките се намира поод помпата ... ECU-то и Хидроблока и Електормотора на помпата са едно цяло ... и то на всички VAG за които се сещам е така!

A какво точно си взел за конверсията?:)


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот racing_team_vidin » Вто 13 окт 2009 2:01


Koksan написа:Е как къде??? на всичките се намира поод помпата ... ECU-то и Хидроблока и Електормотора на помпата са едно цяло ... и то на всички VAG за които се сещам е така!
A какво точно си взел за конверсията?:)


Не е така, За донор ползвах Голф МК3 94", екуто се намира в краката на пасажера, от ауто датата разбрах, че след 95 преместват екутата под задната седалка.
хидроблока и електромотора са едноцяло, екуто е отделно, имам и инсталацията с релета и всичко.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот znainainai » Вто 13 окт 2009 6:17


За Венто 96г в Autodata 3.18 го дават: Electronic Control Unit (ECU)- in hidraulic modulator
Което в первод е в помпата :wink:


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот _SUN_ » Сря 14 окт 2009 18:28


http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=80494
Намираш такъв АБС + ЕDL и решаваш проблема, аз на пасата Б4 бях с по-стария модел с ЕКУ под седалката, но присадих този .За съжаление в морагата намерих без EDL.Имай в предвид и платката с контролната лампа, имат разлика.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 15 окт 2009 19:53


ето какво имам
инсталация с еку, предпазители, релета, помпата със сервоусилвател, и хидроблока
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот _SUN_ » Пет 16 окт 2009 0:14


Teves 04 от 93 до 95 год. се монтира на VAG, моя бе такъв, но го изпратих в пенсия.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 16 окт 2009 1:09


чета, от няколко часа и стигнах до извода, че е по-добре и аз да го изпратя този в пенсия, и да си търся ИТТ - абс/едс , би трябвало да пасне и на буксите и на тръбите, сменя се само хидроблока с екуто вградено в дъното


Потребителски аватар
petyo_k
Мнения: 110
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот petyo_k » Пет 16 окт 2009 2:06


А каква е разликата между чистия абс и този,към който искаш да преминеш?


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот racing_team_vidin » Пет 16 окт 2009 9:05


Електронната блокировка на диференциала (EDS) е логично допълнение към ABS-а. Основно EDS има компонентите на ABS, такава електроника повишава безопасността, подобрява теглителните качества при неблагоприятни пътни условия, особено при изкачване, при ускоряване и тръгване от място.

Основни отличителни особености на EDS са следните:

1. Повишава се пригодността на автомобила към зимна експлоатация
2. Блокировката на диференциала се извършва автоматично
3. При необходимост е възможно плавно принудително включване на блокировката
4. Няма негативно отражение върху управлението на автомобила
5. EDS еприложима само на предните двигателни колела или на всичките колела при задвижване 4х4
6. Реализацията на EDS не нарушава работата на спирачната система в режим на ABS.

Като правило, автомобилът се задвижва от двете колела на двигателния мост. Между тях няма твърда кинематична връзка. В завой те изминават различни по дължина пътища, поради което ъгловите им скорости /обороти/ също трябва да бъдат различни. Тази разлика в оборотите се компенсира чрез работата на диференциала, поставен между двигателните колела. В завой въртящия момент се разпределя така, че движението на автомобила е възможно и при разлика в оборотите на двигателните колела.Това означава, че движението се осъществява без приплъзване /пробуксуване, влачене/ на колелата, не предизвиква допълнително износване на гумите и не оказва вредно влиянние на управлението на автомобила.


Електронна блокировка на диференциала

Електронен авторегулатор получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
Силите обуславящи работата на EDS са толкова незначителни, че не оказват негативно влияние на управляемостта и устойчивостта на автомобила при движение.

При разлика в оборотите, примерно от порядъка на 110 об/мин, системата се включва автоматично и действа без ограничение до скорост 40 км/ч. При последващо повишаване на скоростта, системата плавно и неусетно за водача излиза от работен режим.

EDS действа и при заден ход, обаче в завой тя не действа. Самопроизволно задействане на спирачките при нормално пътуване е изключено, защото системата има многократна както електронна, така ихидравлична защита. Изменението на температурата на спирачките се контролира непрекъснато от електрониката на авторегулатора. При превишаване на допустимата температура EDS се изключва автоматично, но действието на ABS-а се запазва.

Екипиране с EDS е възможно само за автомобили с ABS. За реализиране функциите на EDS се използуват вече наличните компоненти на ABS. В хидроагрегата се поставя допълнително блок на клапаните за EDS. Клапаните се наричат първи и втори. Първи клапан в покой и по време на работа на ABS е затворен. При работа на EDS, той е отворен, така, че налягането може да се подава към спирачните блокове /супорти/ на предните дискови спирачки.

Втори клапан в покой и по време на работа на ABS е отворен. При работа на EDS е затворен, така че спирачната течност не може да се върне в казанчето.

Ако при работа на EDS бъде натиснат педала на спирачката, то авторегулатора веднага превключва в режим на работа на ABS. Необходимият за тази цел сигнал се подава от манометричен изключвател.

Старият авторегулатор /електронен блок за управление/ се заменя с нов, който има разширено програмно обезпечение, предвидено за обслужване на ABS и EDS. В съответствие на нововъведението се видоизменя и снопът електропроводници.Видоизменя се и щепсела за подключване на електромагнитните клапани на ABS-а. Добавя се щепсел за подключване на блок клапани за EDS.


Работа на ABS с EDS в статичен режим

ABS с EDS е готова за работа 10 сек. след включване на запалването и от момента на изгасване на контролната лампа. В хидроакумулатора се поддържа налягане 180 атм.


Работа на ABS с EDS в режим на блокировка на диференциала

Буксуването на едно от предните двигателни колела се разпознава от момента на възникването му по сигнал от колесния датчик. Електрониката отваря главния клапан и втория клапан на EDS, като едновременно затваря първия. Спирачната течност преминавайки през редукционен клапан в главния спирачен цилиндър, намалява налягането си до 60-70 атм. В резултат на управлението на двойката електромагнитни хидроклапани на ABS, обслужващи спирачния контур на буксуващото колело се създава спирачно усилие, което сумирано с възможно предаваемото на него спирачно усилие е равно на спирачното усилие, реализиращо се на страната с по- високо сцепление с пътя.


Авторегулатор и особености на самодиагностиката

1. На самодиагностика са подложени електрическите и електронни елементи на ABS и EDS
2. Авторегулатора разпознава и записва в паметта си неизправности и аварии, въникнали по време на работа и в процеса на самата диагностика
3. Спорадично възникващи отклонения се записват в паметта с последващо рападане на информацията, а всички останали- в постоянната памет
4. Дефекти в електромагнитните хидроклапани са приоритетни по отношение на спорадично възникващите отклонения
5. Дешифриране на кода за неизправностите от серията примигвания на контролната лампа се осъществява с помоща на дефекточетящия тестер VAG 1551. Контакта за неговото включване при диагностика се намира под декоративния капак в основата на лоста за управление на скоростите.
6. Информацията на записаните в паметта неизправности автоматически се изтрива след пълното им отстраняване и първото превишаване на 30 км/ч от автомобила

копирано от http://www.audiemotion.org/forum/viewto ... =27&t=3026


Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот POLO PAVLETI » Пет 16 окт 2009 9:33


ЕКУ то на АБС а мисля че се намира от лявата страна при бушониерата, зад пластмасата /отстрани/. Поне при мене на Корадото е там :roll:


Потребителски аватар
petyo_k
Мнения: 110
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS

Мнениеот petyo_k » Пет 16 окт 2009 18:10


Моята кола е синхро,но е махнато задното защото е счупен диференциала.Някой път като се поднесе колата зимата или превъртят гумите почва нещо да къкре,но не абс-а.След това по някой път се е случвало да ми свети лампата на абс-а за известно време.Това пък какво е?За същото ли говорим?За голф 3 95г. тди става въпрос.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Liquid75 и 11 госта