Пускам темата защото се нуждая от малко помощ!
Значи колата е Венто 96" 1,9 TDi 1Z
има АБС оригинално, имам всичко нужно(или поне така си мисля) За преминаване към АБС/ЕДС .
Моля, ако някой е правил нещо подобно или знае как се прави да удари едно рамо, ще съм много благодарен.
Търся схема на абс и съответно едс-а
а, и още нещо къде се намира тъпото еку на АБС-а, на Вентото, нито е в кракатана пасажера, нито под-задната седалка, други идей?



Преминаване от ABS към ABS/EDS
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
Е как къде??? на всичките се намира поод помпата ... ECU-то и Хидроблока и Електормотора на помпата са едно цяло ... и то на всички VAG за които се сещам е така!
A какво точно си взел за конверсията?:)
A какво точно си взел за конверсията?:)
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
Koksan написа:Е как къде??? на всичките се намира поод помпата ... ECU-то и Хидроблока и Електормотора на помпата са едно цяло ... и то на всички VAG за които се сещам е така!
A какво точно си взел за конверсията?:)
Не е така, За донор ползвах Голф МК3 94", екуто се намира в краката на пасажера, от ауто датата разбрах, че след 95 преместват екутата под задната седалка.
хидроблока и електромотора са едноцяло, екуто е отделно, имам и инсталацията с релета и всичко.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
За Венто 96г в Autodata 3.18 го дават: Electronic Control Unit (ECU)- in hidraulic modulator
Което в первод е в помпата
Което в первод е в помпата

-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=80494
Намираш такъв АБС + ЕDL и решаваш проблема, аз на пасата Б4 бях с по-стария модел с ЕКУ под седалката, но присадих този .За съжаление в морагата намерих без EDL.Имай в предвид и платката с контролната лампа, имат разлика.
Намираш такъв АБС + ЕDL и решаваш проблема, аз на пасата Б4 бях с по-стария модел с ЕКУ под седалката, но присадих този .За съжаление в морагата намерих без EDL.Имай в предвид и платката с контролната лампа, имат разлика.
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
ето какво имам
инсталация с еку, предпазители, релета, помпата със сервоусилвател, и хидроблока




инсталация с еку, предпазители, релета, помпата със сервоусилвател, и хидроблока
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
Teves 04 от 93 до 95 год. се монтира на VAG, моя бе такъв, но го изпратих в пенсия.
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
чета, от няколко часа и стигнах до извода, че е по-добре и аз да го изпратя този в пенсия, и да си търся ИТТ - абс/едс , би трябвало да пасне и на буксите и на тръбите, сменя се само хидроблока с екуто вградено в дъното
- petyo_k
- Мнения: 110
- Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
А каква е разликата между чистия абс и този,към който искаш да преминеш?
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
Електронната блокировка на диференциала (EDS) е логично допълнение към ABS-а. Основно EDS има компонентите на ABS, такава електроника повишава безопасността, подобрява теглителните качества при неблагоприятни пътни условия, особено при изкачване, при ускоряване и тръгване от място.
Основни отличителни особености на EDS са следните:
1. Повишава се пригодността на автомобила към зимна експлоатация
2. Блокировката на диференциала се извършва автоматично
3. При необходимост е възможно плавно принудително включване на блокировката
4. Няма негативно отражение върху управлението на автомобила
5. EDS еприложима само на предните двигателни колела или на всичките колела при задвижване 4х4
6. Реализацията на EDS не нарушава работата на спирачната система в режим на ABS.
Като правило, автомобилът се задвижва от двете колела на двигателния мост. Между тях няма твърда кинематична връзка. В завой те изминават различни по дължина пътища, поради което ъгловите им скорости /обороти/ също трябва да бъдат различни. Тази разлика в оборотите се компенсира чрез работата на диференциала, поставен между двигателните колела. В завой въртящия момент се разпределя така, че движението на автомобила е възможно и при разлика в оборотите на двигателните колела.Това означава, че движението се осъществява без приплъзване /пробуксуване, влачене/ на колелата, не предизвиква допълнително износване на гумите и не оказва вредно влиянние на управлението на автомобила.
Електронна блокировка на диференциала
Електронен авторегулатор получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
Силите обуславящи работата на EDS са толкова незначителни, че не оказват негативно влияние на управляемостта и устойчивостта на автомобила при движение.
При разлика в оборотите, примерно от порядъка на 110 об/мин, системата се включва автоматично и действа без ограничение до скорост 40 км/ч. При последващо повишаване на скоростта, системата плавно и неусетно за водача излиза от работен режим.
EDS действа и при заден ход, обаче в завой тя не действа. Самопроизволно задействане на спирачките при нормално пътуване е изключено, защото системата има многократна както електронна, така ихидравлична защита. Изменението на температурата на спирачките се контролира непрекъснато от електрониката на авторегулатора. При превишаване на допустимата температура EDS се изключва автоматично, но действието на ABS-а се запазва.
Екипиране с EDS е възможно само за автомобили с ABS. За реализиране функциите на EDS се използуват вече наличните компоненти на ABS. В хидроагрегата се поставя допълнително блок на клапаните за EDS. Клапаните се наричат първи и втори. Първи клапан в покой и по време на работа на ABS е затворен. При работа на EDS, той е отворен, така, че налягането може да се подава към спирачните блокове /супорти/ на предните дискови спирачки.
Втори клапан в покой и по време на работа на ABS е отворен. При работа на EDS е затворен, така че спирачната течност не може да се върне в казанчето.
Ако при работа на EDS бъде натиснат педала на спирачката, то авторегулатора веднага превключва в режим на работа на ABS. Необходимият за тази цел сигнал се подава от манометричен изключвател.
Старият авторегулатор /електронен блок за управление/ се заменя с нов, който има разширено програмно обезпечение, предвидено за обслужване на ABS и EDS. В съответствие на нововъведението се видоизменя и снопът електропроводници.Видоизменя се и щепсела за подключване на електромагнитните клапани на ABS-а. Добавя се щепсел за подключване на блок клапани за EDS.
Работа на ABS с EDS в статичен режим
ABS с EDS е готова за работа 10 сек. след включване на запалването и от момента на изгасване на контролната лампа. В хидроакумулатора се поддържа налягане 180 атм.
Работа на ABS с EDS в режим на блокировка на диференциала
Буксуването на едно от предните двигателни колела се разпознава от момента на възникването му по сигнал от колесния датчик. Електрониката отваря главния клапан и втория клапан на EDS, като едновременно затваря първия. Спирачната течност преминавайки през редукционен клапан в главния спирачен цилиндър, намалява налягането си до 60-70 атм. В резултат на управлението на двойката електромагнитни хидроклапани на ABS, обслужващи спирачния контур на буксуващото колело се създава спирачно усилие, което сумирано с възможно предаваемото на него спирачно усилие е равно на спирачното усилие, реализиращо се на страната с по- високо сцепление с пътя.
Авторегулатор и особености на самодиагностиката
1. На самодиагностика са подложени електрическите и електронни елементи на ABS и EDS
2. Авторегулатора разпознава и записва в паметта си неизправности и аварии, въникнали по време на работа и в процеса на самата диагностика
3. Спорадично възникващи отклонения се записват в паметта с последващо рападане на информацията, а всички останали- в постоянната памет
4. Дефекти в електромагнитните хидроклапани са приоритетни по отношение на спорадично възникващите отклонения
5. Дешифриране на кода за неизправностите от серията примигвания на контролната лампа се осъществява с помоща на дефекточетящия тестер VAG 1551. Контакта за неговото включване при диагностика се намира под декоративния капак в основата на лоста за управление на скоростите.
6. Информацията на записаните в паметта неизправности автоматически се изтрива след пълното им отстраняване и първото превишаване на 30 км/ч от автомобила
копирано от http://www.audiemotion.org/forum/viewto ... =27&t=3026
Основни отличителни особености на EDS са следните:
1. Повишава се пригодността на автомобила към зимна експлоатация
2. Блокировката на диференциала се извършва автоматично
3. При необходимост е възможно плавно принудително включване на блокировката
4. Няма негативно отражение върху управлението на автомобила
5. EDS еприложима само на предните двигателни колела или на всичките колела при задвижване 4х4
6. Реализацията на EDS не нарушава работата на спирачната система в режим на ABS.
Като правило, автомобилът се задвижва от двете колела на двигателния мост. Между тях няма твърда кинематична връзка. В завой те изминават различни по дължина пътища, поради което ъгловите им скорости /обороти/ също трябва да бъдат различни. Тази разлика в оборотите се компенсира чрез работата на диференциала, поставен между двигателните колела. В завой въртящия момент се разпределя така, че движението на автомобила е възможно и при разлика в оборотите на двигателните колела.Това означава, че движението се осъществява без приплъзване /пробуксуване, влачене/ на колелата, не предизвиква допълнително износване на гумите и не оказва вредно влиянние на управлението на автомобила.
Електронна блокировка на диференциала
Електронен авторегулатор получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
Силите обуславящи работата на EDS са толкова незначителни, че не оказват негативно влияние на управляемостта и устойчивостта на автомобила при движение.
При разлика в оборотите, примерно от порядъка на 110 об/мин, системата се включва автоматично и действа без ограничение до скорост 40 км/ч. При последващо повишаване на скоростта, системата плавно и неусетно за водача излиза от работен режим.
EDS действа и при заден ход, обаче в завой тя не действа. Самопроизволно задействане на спирачките при нормално пътуване е изключено, защото системата има многократна както електронна, така ихидравлична защита. Изменението на температурата на спирачките се контролира непрекъснато от електрониката на авторегулатора. При превишаване на допустимата температура EDS се изключва автоматично, но действието на ABS-а се запазва.
Екипиране с EDS е възможно само за автомобили с ABS. За реализиране функциите на EDS се използуват вече наличните компоненти на ABS. В хидроагрегата се поставя допълнително блок на клапаните за EDS. Клапаните се наричат първи и втори. Първи клапан в покой и по време на работа на ABS е затворен. При работа на EDS, той е отворен, така, че налягането може да се подава към спирачните блокове /супорти/ на предните дискови спирачки.
Втори клапан в покой и по време на работа на ABS е отворен. При работа на EDS е затворен, така че спирачната течност не може да се върне в казанчето.
Ако при работа на EDS бъде натиснат педала на спирачката, то авторегулатора веднага превключва в режим на работа на ABS. Необходимият за тази цел сигнал се подава от манометричен изключвател.
Старият авторегулатор /електронен блок за управление/ се заменя с нов, който има разширено програмно обезпечение, предвидено за обслужване на ABS и EDS. В съответствие на нововъведението се видоизменя и снопът електропроводници.Видоизменя се и щепсела за подключване на електромагнитните клапани на ABS-а. Добавя се щепсел за подключване на блок клапани за EDS.
Работа на ABS с EDS в статичен режим
ABS с EDS е готова за работа 10 сек. след включване на запалването и от момента на изгасване на контролната лампа. В хидроакумулатора се поддържа налягане 180 атм.
Работа на ABS с EDS в режим на блокировка на диференциала
Буксуването на едно от предните двигателни колела се разпознава от момента на възникването му по сигнал от колесния датчик. Електрониката отваря главния клапан и втория клапан на EDS, като едновременно затваря първия. Спирачната течност преминавайки през редукционен клапан в главния спирачен цилиндър, намалява налягането си до 60-70 атм. В резултат на управлението на двойката електромагнитни хидроклапани на ABS, обслужващи спирачния контур на буксуващото колело се създава спирачно усилие, което сумирано с възможно предаваемото на него спирачно усилие е равно на спирачното усилие, реализиращо се на страната с по- високо сцепление с пътя.
Авторегулатор и особености на самодиагностиката
1. На самодиагностика са подложени електрическите и електронни елементи на ABS и EDS
2. Авторегулатора разпознава и записва в паметта си неизправности и аварии, въникнали по време на работа и в процеса на самата диагностика
3. Спорадично възникващи отклонения се записват в паметта с последващо рападане на информацията, а всички останали- в постоянната памет
4. Дефекти в електромагнитните хидроклапани са приоритетни по отношение на спорадично възникващите отклонения
5. Дешифриране на кода за неизправностите от серията примигвания на контролната лампа се осъществява с помоща на дефекточетящия тестер VAG 1551. Контакта за неговото включване при диагностика се намира под декоративния капак в основата на лоста за управление на скоростите.
6. Информацията на записаните в паметта неизправности автоматически се изтрива след пълното им отстраняване и първото превишаване на 30 км/ч от автомобила
копирано от http://www.audiemotion.org/forum/viewto ... =27&t=3026
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
ЕКУ то на АБС а мисля че се намира от лявата страна при бушониерата, зад пластмасата /отстрани/. Поне при мене на Корадото е там 

- petyo_k
- Мнения: 110
- Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Преминаване от ABS към ABS/EDS
Моята кола е синхро,но е махнато задното защото е счупен диференциала.Някой път като се поднесе колата зимата или превъртят гумите почва нещо да къкре,но не абс-а.След това по някой път се е случвало да ми свети лампата на абс-а за известно време.Това пък какво е?За същото ли говорим?За голф 3 95г. тди става въпрос.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта