Да посъбудим темата с едно решение от мен.
Ремонта е правен на Голф 4 Вариант 2000г.
Малко късно се сетих да снимам, но пак мисля че ще е доста полезно за много колеги.
Така, след сваляне на бравата и разглабянето и (разглабя се чрез разпробиване на 2 нита с боргия 10мм), се сваля въпросния плъзгач.
Примен целя беше "зелен", включително и цялата букса. След сваляне на въпросния плузгач и разглабянето му, установих, че металната част на плъзгащия се палец се е изпарила

. Разбрах, че с чистене няма да минем. Трябва смяна! Ама от къде такъв плузгач? Ясно е че такова няма от къде да се намерии реших да побулгарявам

. Въпреки това смятам че се получи доста добре и надеждно.
Реших да разфасовам тотално копчето, с цел да използвам буксата.

От всички тия парченца, ще използваме само металните шини и пластмасата в която влиза буксата.

Чрез окъсяване на пиновете на буксата с пинсета, установих че за плафона в багажника и таблото отговарят пинове 2 и 3. До колкото разбрах 2 е маса а пин 1 за фабричната аларма. Понеже аз сум с допълнително слагана аларма , няма да ползвам пин 1, но мисля, че не е проблем да се свърже заедно с пин 3 и да се запази функционалността.
Вместо оргиналния плъзгач, използвам микроключе, което е влаго и прахо защитено. Отговаря на стандарт IP67, което като се има предвид корозията на стария плъзгач, е доста важно.

След леко изкривяване на два от пиновете, закрепването става много лесно с 2 винтчета.


Почистваме пинчетата на шините от корозията и монтираме в буксата.


Налага се малко модифициране на лостчето, за да може ефективно да бъде натискано от резето.

След това, запояваме направената от нас букса, по посочения начин. Отстранили сме средния пин на мокроключето.


Запълваме с топъл силикон, за да предотвратим проникване на влага и механична здравина.


Вече сме готови за сглабяне
Препоръчвам и леко смазване на триещите се част, за да се забви износването.
Успех!