В4 - проблем с клаксона

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

В4 - проблем с клаксона

Мнениеот Undertaker » Чет 15 окт 2009 12:52


Преди известно време в голям дъжд минах през локва и клаксонът спря да свири. Свалях, гледах, нямаше проблеми никакви. След няколко дена явно поизсъхна и започна да се чува малко по малко. В един момент свирна както трябва, обаче изгоря бушонът. Смених го и сега си свири нон-стоп, още като дам на контакт.
Въпрос: доста се съмнявам в бутона на волана, да не е залепнал, ако тромбата е прекарала висок ток? Как се свалят двата бутона на волана (имам еърбег)? Други идеи? Разбира се, бушонът в момента е изваден :lol:
Благодарско предварително!




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот milmar » Чет 15 окт 2009 13:12


Undertaker написа:....
Въпрос: доста се съмнявам в бутона на волана, да не е залепнал, ако тромбата е прекарала висок ток? ...


Съмненията ти мисля , че донякъде са основателни :) . Но не бързай да обвиняваш бутона на волана :idea: . Почти сигурен съм , че има реле , по-скоро то е залепнало , а и по-лесно може да се смени за проба .

ПП Токущо проверих в Аутодата - има реле :) , пишат го К14 , не разглобявай напразно волана , първо смени релето за проба (от някоя друга кола) и ако врявата спре - купи си ново :lol: .


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот Undertaker » Чет 15 окт 2009 20:03


На позиция 11 на таблото над предпазителите няма реле! Има само мост (фабричен).


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот milmar » Чет 15 окт 2009 20:27


Undertaker написа:На позиция 11 на таблото над предпазителите няма реле! Има само мост (фабричен).


Ако релето е замостено :cry: , имаш пълно право да се съмняваш най-вече в бутона ... аз не съм гледал на моята B4 какво имам на таблото :oops:


Потребителски аватар
Undertaker
Мнения: 158
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 12:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово
Контакти:

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот Undertaker » Чет 15 окт 2009 20:35


Та как се сваля бутона на волана? Без да пръсна еърбега, разбира се! :shock


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот pas1.8mi » Чет 15 окт 2009 21:35


Я първо измери с ом-метър между пинчето под волана и маса ,дали при натискане на бутон прави верига!Не бързай с отварянето!Провери ли дали имаш реле?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот zfa159 » Чет 15 окт 2009 23:56


Какъвто и клаксон да сложиш ще бастисаш само релето поенеже бутона управлява него,а то клаксона.
Можеш много лесно да разбереш дали проблема е в бутона или в релето.
Релето управлява клаксона по +.Като входа на релето за управляваната верига (клаксона т.е.) е на постоянен + (така се правят таблата) и когато сработи подава + към клаксона.За да сработи му трябват + и - на управляващите пинчета.Съответно когато си дал на "контакт" има + на единия управляващ извод на релето и чака да дойде маса от бутона на другия (понеже без контакт клаксон нямаш).
Съответно не е никак трудно да се сетиш следната логика :
-ако колата свири и без да е на контакт - проблема е в релето - гледаш като извадиш кое точно реле ще млъкне и го подменяш с друго,коеот отговаря на характеристиките...възможно е то да се е заварило заради повишената консумация от клаксона когато е дефектирал.
-ако колата свири само когато е на контакт - бутона на волана прави мзиерии или кабела му се е окъсил някъде към маса.Тогава вече разглобяваш волана и си в джаза.Волана би трябвало да се сваля с две болтчета отзад в две дупки ама не съм много добре запознат точно с Airbag-a на В4.
Успех!


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот achodemo » Пет 16 окт 2009 0:27


смени клаксона , мисля аз, веднъж плувал - пиши го пътник ! :D


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот zfa159 » Пет 16 окт 2009 8:01


achodemo написа:смени клаксона , мисля аз, веднъж плувал - пиши го пътник ! :D

А да,и това също ;)
ма си реши и проблема с тоците.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот Dpop » Пет 16 окт 2009 10:59


Undertaker написа:Преди известно време в голям дъжд минах през локва и клаксонът спря да свири. ...!


Има вероятност "водолаза" да продължи да ти служи още известно време. На моя Б4 се оказа, че сменям клаксон средно на три години. Определено френските тромби, тип охлюв са склонни към бързи заболявания с летален край след водна процедура. Сега съм с един стар немски и се случи поне на два пъти да бъде приводнен, но изобщо и не се замисли да се умълчава или преграква. Между другото, на моя пасат няма реле за клаксона.

Задължително изключи акумулатора преди да започнеш интервенция по волана за демонтаж на еър бега. Той е захванат към волана с два болта(както са посочили и колеги по-горе)за шестограм. След като ги развиеш внимателно изтегли еър бега и откачи кабела от него, който не е много дълъг и по принцип трябва да има пластмасова планка(с чевеникаво-оранжев цвят)на волана, на която е изписано предупреждение.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот milmar » Пет 16 окт 2009 11:20


zfa159 написа:Какъвто и клаксон да сложиш ще бастисаш само релето поенеже .....


Това го споменах и аз , два поста нагоре :D , прочети и отговора на колегата mhihi


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот nepreklonniq » Пет 16 окт 2009 19:17


И внимателно с лентовия кабел на еърбега, :lol: че после свети в червено!


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот _SUN_ » Нед 18 окт 2009 16:17


zfa159 написа:Какъвто и клаксон да сложиш ще бастисаш само релето поенеже бутона управлява него,а то клаксона.
Можеш много лесно да разбереш дали проблема е в бутона или в релето.
Релето управлява клаксона по +.Като входа на релето за управляваната верига (клаксона т.е.) е на постоянен + (така се правят таблата) и когато сработи подава + към клаксона.За да сработи му трябват + и - на управляващите пинчета.Съответно когато си дал на "контакт" има + на единия управляващ извод на релето и чака да дойде маса от бутона на другия (понеже без контакт клаксон нямаш).
Съответно не е никак трудно да се сетиш следната логика :
-ако колата свири и без да е на контакт - проблема е в релето - гледаш като извадиш кое точно реле ще млъкне и го подменяш с друго,коеот отговаря на характеристиките...възможно е то да се е заварило заради повишената консумация от клаксона когато е дефектирал.
-ако колата свири само когато е на контакт - бутона на волана прави мзиерии или кабела му се е окъсил някъде към маса.Тогава вече разглобяваш волана и си в джаза.Волана би трябвало да се сваля с две болтчета отзад в две дупки ама не съм много добре запознат точно с Airbag-a на В4.
Успех!

Релето управлява клаксона по -, zfa не подвеждай пича, че земе да се запали /справка в аутодата/


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот zfa159 » Нед 18 окт 2009 19:58


Хъм...наистина гледах за В4 ама то...трябва да е същото.Според моята дата го дават с маса и цъкане по +...пък така пише и в руското дето го имам аз.Дай картинка на схемата дето имаш ти понеже щом казваш явно е така...ама защо при мен го дават друго.На В3 и В4 трябва да е еднакво :dummy:


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: В4 - проблем с клаксона

Мнениеот _SUN_ » Нед 18 окт 2009 20:31


Оффф качването на снимки ми е зор, не съм се заигравал де



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта