Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Съб 26 сеп 2009 18:14


Здравейте, Здравейте на всички членове на клуба. Радвам се да се запознаем!
От 2 месеца притежавам VW Golf 3, Двигател 1.4 ABD 1992г. Имам известни технически познания и след като се уверих, че в повечето сервизи не са дотам компетентни, се опивам да реша проблема си сам.
Двигателя на колата работи неравномерно. Не е страшно но стрелката на оборотите плува в рамките на 30-40 об./мин и това ме дразни.Усещам как двигателя заглъхва за част от секундата.
Иии... досега по сервизи подменени:
1.Свещи;
2.Кабели;
3.Дистрибуторна капачка;
4.Палец.
Ефект НУЛА, а един преди два дни само погледна работещия двигател и каза, че иска да го отваря за смяна на клапани.Казах му, че няма лошо, но поне да беше проверил за някои характерни симптоми.Затворих капака и газ по-далеч от самозванци.
ОК до тук с представянето.
Изчетох почти всичко писано тук. Мисля, че има хора с доста познания.Надявам се да станем приятели. Проверих доста неща по двигателя стъпковото моторче е почти ОК, но не е от него. На 2000 оборота двигателя пак прекъсва. Мерих съпротивлението на TPS - при натискане на газта се променя равномерно.По ауспуха ми няма чернилка и като форсирам си излиза само конденз.Пробвах и с лист хартия на ауспуха - не я засмуква. Сега съм се отправил към Ламбда сондата и гуменото уплътнение на карбуратора.
Въпросите ми са:
1.Къде се намира ламбда сондата? Гледах, гледах на изпускателните колектори няма нищо.Има една метална тръба с гумен накрайник само. Ако може снимки ще съм много благодарен! :lol:
2.За какво служи гореспоменатата тръбичка.Логиката ми подсказва, че може да е за анализ на газовете.
3.Как се изпитва изправността на ламбда сондата? Вече четох малко и имам някъква идея, но искам да разнищим въпроса ако може.
4.Не трябва ли да има някъкво разстояние между главичката с пружинка на степ моторчето и мястото му на допир с регулатора на газта - например 0.5 мм.Моето е допряно плътно, даже е натисната пружинката до крайно положение.




Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот nikolai_an » Нед 27 сеп 2009 14:15


провери гумения тампон под моноинжекциона да не се е напукал и да смуче въздух!


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Нед 27 сеп 2009 15:11


ОК ще проверя гуменото уплътнение.А за ламбда сондата някой няма ли да сподели опит?


Потребителски аватар
freshenero
Мнения: 585
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
Автомобил: Sharan
Двигател: ADY 2000
Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот freshenero » Нед 27 сеп 2009 16:17


Ламбдата ти е на катализатора.И моя двигател е сьщия и май от скоро усещам и аз някакво треперене.А и на братовчед ми на голфа АЕА сьщо го прави,какво ли не разменихме да видиме от какво е но нищо.Ще следя темата


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Нед 27 сеп 2009 16:25


Под колата ли трябва да легна за да стигна до катализатора и оттам ламбда сондата?


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот mariovasi » Нед 27 сеп 2009 17:14


shockhead написа:Под колата ли трябва да легна за да стигна до катализатора и оттам ламбда сондата?

Да под колата...и като стигнеш какво?
Vag-Com не е ли по добре?


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот javor_bg » Нед 27 сеп 2009 19:56


Колега, виждам че си доста компетентен, въпреки че скоро си взел колата. Да ти е честито първо и да не ти създава проблеми.

Започни с проверка на целостта на въздуховодите. Като натискаш спирачката и отпускаш променя ли се празния ход ?

Проверявал ли си си катализатора ? За ламбда сондата аз мога да ти кажа че карам моя Кадет със прецакана ламбда сонда от 7 години и на газ и на бензин с празния ход и нямам твоите проблеми. Някакъв друг е проблема според мене.Ако беше моторче на празен ход ти щеше да се оплакваш че ти гасне по инерция и т.н. Ако искаш пробвай да откачиш ламбдата, но мисля че няма да ти даде резултат.

При голфа май потенциометъра на дроселовата клапа и моторчето за празен ход бяха в едно или се бъркам ? За потенциометъра на дроселовата клапа си мисля че пак нямаше да е само проблема празния ход. Този потенциометър са ми казвали че се проверява като се натисне педала на газта и след това се отпусне плавно и пак се натисне и после се отпусне рязко и в двата случая при отпуснат педал трябва да имаме горе-долу еднакви съпротивления. Последното, дето се сещам е да се даде дюзата за изчистване с ултразвук.

Този проблем появява ли се при студен двигател или е само при загрял ? Дано да е нещо много дребно.......


P.S. Ламбдата се проверява с осцилоскоп. С обикновен цифров волтметър не е възможно това да стане, тъй като той е "бавен" уред. С цифров волтметър може да се разбере само дали напрежението на ламбда сондата е в допустимите норми, което мисля е от 200 до около 1000 миливолта ама не съм 100% сигурен дали не беше докъм 1500 миливолта. Ламбда сондата трябва да реагира на обогатяването и обедняването на сместта за много малко време от порядъка на 500 милисекунди. Един познат ми вика да съм пробвал ламбда сонда със стрелкови волтметър в което май има някаква идейка. ЕКУ-то хваща проблем с нея но не във всички случай. В случайте когато ламбда сондата е "мудна", но не прекалено мудна може ЕКУ-то и да не хване дефект. При мен беше така и това, което аз направих беше да си монтирам една газова уредба, вместо да давам пари за нова ламбда сонда. Ламбда сондата при обикновенна газова уредба не играе роля....


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Нед 27 сеп 2009 21:46


Благодаря на mariovasi за снимките. Смятах да опитам със замерване на напрежение и цялостно изключване за сравнение. Но това с Vag-Com е добра идея. Просто досега не знаех, че съществува. Преди малко прочетох набързо в интернет. Ще разкажеш ли повече как се използва? Предполагам usb края се включва в компа, инсталираш програмата от диска и при стартирането и се открива интерфейс, даващ възможност за диагностика на автомобила. Къде обаче по колата се намира женското на другия край на кабела?


Потребителски аватар
valka
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот valka » Нед 27 сеп 2009 22:12


shockhead написа:Къде обаче по колата се намира женското на другия край на кабела?


Около бутона за реотаните за задното стъкло. Мисля, че там някъде ми бучнаха кабела като бях на диагностика едно време. Имам същата кола, година и двигател.


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Нед 27 сеп 2009 22:14


Благодаря javor_bg за пожеланията и добрите идеи, както и за оценката.Още утре ще пробвам с натискането на спирачката, а как се проверява катализатор???
Малко за мен:
Допреди 2 месеца имах източноевропейски автомобил. Купих го преди 7 години за да изпълня една своя мечта - исках да разглобя нацяло и на части лек автомобил (от малък се интересувам от двигатели)и пак да го сглобя, включително и двигателя. Направих го, но при сглобяването замених всяка износена част с нова. костваше ми 3000 лева.После трябваше да сменя колата, но 7 години не даде никакъв дефект и така допреди 2-3 месеца, когато жена ми чества 1 година от вземането на шофьорска книжка :lol:. Това беше шега, но не много. Та......... мисля че силата ми е в механиката.Тези нови неща като степ моторче, tps, ламбда сонда и др., които се оказва, че са доста стари като идея досега не са попадали в полезрението ми. Разбира се опитвам се да наваксам. Така че се извинявам ако част от въпросите ми са .....как да кажа....елементарни. Това и по повод проверката на катализатора.Предварително благодаря за разбирането!


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Пон 28 сеп 2009 10:43


Днес опитах номера с натискането на спирачката. Не влияе по никакъв начин на двигателя. Освен това при запалване, когато е студен мисля, че си работи доста равномерно. След 10 минути обаче, когато спра на някое кръстовище започва да се усеща прекъсването. Идеи....?????


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот kokovanev » Пон 28 сеп 2009 17:29


Нестабилни обороти на празен ход - само като загрее? Щом си проверил запалването и си видял, че не смуче въздух от където не трябва - започни с моторчето за оборотите на празен ход /опитай първо с почистване/ или темп. датчик /смяна/ - "лъже" компа, че му е студено и той дави с богата смес... Виж и свещите - опитай по нагара да се ориентираш... Ако преди теб не са го направили - сложи резонатор на мястото на катализатора...


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот javor_bg » Вто 29 сеп 2009 9:57


Теста на катализатора може да се направи само в сервиз с такава апаратура. На мен са ми тествали и катализатора в пунктовете за годишен технически преглед, но аз незнам доколко този тест е достоверен. Слага се е един шиш в ауспуха. На мен така ми го тестваха преди много години на старата ми кола в един сервиз на Бош в София. На компютъра веднага излезе че е задръстен, защото някакви показатели не бяха в норма.


Колега, пробвай с добавка за изчистване на дюзата на моноинжекциона. Недей да слагаш прекалено от нея, обаче, а толкова колкото е пропорцията. Търси нещо от сорта на Redex да речем. Няма да навреди на колата. Това е най-простото. Температурен датчик според мене е много малко вероятно да е, не че е невъзможно. Щом не се влияе от натискане на спирачката и не се появява проблем по време на движение съм по-склонен да вярвам, че не е нещо по въздуховодите.


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Вто 29 сеп 2009 10:35


Благодаря за идеите. Наумил съм си на следващата заплата да я закарам на диагностика. Насочете ме към добри диагностици на VW в Бургас.


Потребителски аватар
shockhead
Мнения: 159
Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Неравномерен ход на двигател 1.4 ABD 1992г.

Мнениеот shockhead » Сря 21 окт 2009 20:56


ОК ето и решението:
Днес след диагностика в официалния представител на VW в Бургас "Вестауто" се установи, че проблема е лоша центровка. Момчетата разполагат с апаратура и по-важното разчитат добре резултатите.
Искам да изразя искренната си благодарност към Сервизен инженер А.Тодоров, който лично се зае с решаването на проблема.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], ogogin и 104 госта