Здравейте!
Аз съм нов в този форум и искам да се консултирам с някой от вас по горната тема, колкото и банална да е тя. Имам Голф3 АЕЕ мотор и съм мн. доволен. Не е мощен, но върви прилично и е много икономичен. Преди една година се появи проблема с оборотите на празен ход. Обиколил съм няколко майстора, ВАГ диагностики, смених 2 дроселови клапи (едната чисто нова). Вече имам 3 дроселови клапи. ...И нищо. Никой не можа да открие конкретният проблем. Признавам че майсорите бяха от провинцията (не че са за подценявяне), но като изключим първият, всички други се отнесоха доста сериозно към проблема. Дори едно момче което има сервизче в с. Бели Осъм Троянско цял ден прави диагностики ВАГове и какво ли не, дори не ми искаше пари за диагностиката каза че е доста озадъчен и че лично той е направил всичко за което се е сетил. А той разбира от тия неща. Доста хора си правят колите при него и всички са доволни.
Та ми писна да ходя по сервизи и да правя диагностики и вече една година си карам колата така. Но ме дразни.
Имал ли е някой от вас същият проблем ... каде го е оправил и струва ли си изобщо да го оправям...
Без значение София, Ловеч или Плевен
Предварително благодаря!
Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
- peleto861022
- Мнения: 86
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 13:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
ами колега проверис и моторчето за празен ход дали ти работи .
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Малко са майсторите, които разбират от този мотор. Опиши кога и с колко ти колебае оборотите. Какви обороти ти държи на ПХ при загрял и студен двигател? Оборотите влияят ли се рязко от консуматори? Колата има ли клима? Сега си с чисто нов дросел, така ли? Като го смени, адаптира ли го?
Кажи какво си проверил до сега за да ти кажа на какво още да обърнеш внимание.
Кажи какво си проверил до сега за да ти кажа на какво още да обърнеш внимание.
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
tvt555 написа:Здравейте!
Аз съм нов в този форум и искам да се консултирам с някой от вас по горната тема, колкото и банална да е тя. Имам Голф3 АЕЕ мотор и съм мн. доволен. Не е мощен, но върви прилично и е много икономичен. Преди една година се появи проблема с оборотите на празен ход. Обиколил съм няколко майстора, ВАГ диагностики, смених 2 дроселови клапи (едната чисто нова). Вече имам 3 дроселови клапи. ...И нищо. Никой не можа да открие конкретният проблем. Признавам че майсорите бяха от провинцията (не че са за подценявяне), но като изключим първият, всички други се отнесоха доста сериозно към проблема. Дори едно момче което има сервизче в с. Бели Осъм Троянско цял ден прави диагностики ВАГове и какво ли не, дори не ми искаше пари за диагностиката каза че е доста озадъчен и че лично той е направил всичко за което се е сетил. А той разбира от тия неща. Доста хора си правят колите при него и всички са доволни.
Та ми писна да ходя по сервизи и да правя диагностики и вече една година си карам колата така. Но ме дразни.
Имал ли е някой от вас същият проблем ... каде го е оправил и струва ли си изобщо да го оправям...
Без значение София, Ловеч или Плевен
Предварително благодаря!
и след цялата история, май пропусна само да напишеш какъв е проблема в крайна сметка ?
- yordankl
- Мнения: 68
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново,Голф3 1.6 моно ABU 1994
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
първо си смени тампона под моноинжекцията....тогава бутай моторчето за празен ход
често оттам смучи въздух и резултата е гаснене при свободен ход или повишаване на оборотите...и при двата случая компютъра се чуди какво става.

често оттам смучи въздух и резултата е гаснене при свободен ход или повишаване на оборотите...и при двата случая компютъра се чуди какво става.
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Съгласен съм с колегата yordankl, засмукването на въздух през този тампон е доста неприятен проблем, за който доста хора няма да се сетят, ако някой не им каже. В това число и аз. Но поне при мен като смучеше въздух от там се влиаеха оборотите не само на празен ход ами изобщо колата започва да се държи по друг начин - губи мощност и се вдига разхода на гориво. Компютъра изобщо не беше на себе си, особено при запалване доста играеха оборотите докато ги установи. Звука на двигателя се променя също. Иначе като симптоми мога да посоча още съскащият звук, който се чува под инжекциона, когато двигателят работи. Като временно решение моят тампон беше намазан с червен силикон и ефекта беше впечатляващ. След няколко дни пак проби, но вече не ми пука, защото си намерих нов и утре ще го сменя 
Успех,
Марин

Успех,
Марин
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Пичове разбирам желанието ви да помогнете, но с горните си постове само обърквате момчето. АЕЕ мотора няма тампон под моното просто защото няма моно
Мотора е пълна спринцовка. Има гумен уплътнителен о-пръстен който е сложен на всмукателния колектор и върху него ляга дроселовата клапа. Не че не е възможно от там да смуче въздух, но вероятността проблема да е от там е много малка. Прекалено много други неща влияят на ПХ при този мотор, затова писах на колегата да опише с колко точно се колебаят оборотите.

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Каспър написа:Пичове разбирам желанието ви да помогнете, но с горните си постове само обърквате момчето. АЕЕ мотора няма тампон под моното просто защото няма моноМотора е пълна спринцовка. Има гумен уплътнителен о-пръстен който е сложен на всмукателния колектор и върху него ляга дроселовата клапа. Не че не е възможно от там да смуче въздух, но вероятността проблема да е от там е много малка. Прекалено много други неща влияят на ПХ при този мотор, затова писах на колегата да опише с колко точно се колебаят оборотите.
Много точна бележка!Имам познат,който наскоро взе такъв мотор,има проблем с "ниски" обороти на п.х.,след загряване.Той не се напъва много да го прави,но ако е решил проблема по някакъв начин -ще пиша каво е правено.Държи му нестабилни обороти около 600 с тенденция към гаснене,при каране нямало ядове с набиране и харч на гориво..AEE,75 магарета,пластмасовите колектори...
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Пон 04 фев 2008 1:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Колега, аз съм с АФТ мотора но имах същия проблем, диагностики, дросели, дебитомери и няма и няма
Един ден случайно реших да сменя един напукан маркуч за вакуум, смених всичките де и ЕВРИКА колата започна да работи. Вече година и горница колата е наред!
Един ден случайно реших да сменя един напукан маркуч за вакуум, смених всичките де и ЕВРИКА колата започна да работи. Вече година и горница колата е наред!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 15 окт 2009 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: HASKOWO
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
здравейте и аз имам такъв проблем с моят Голф 1.6 и. 75 кс.
Значи проблема ни е че като го пусна на сжободен ход оборотите падат и дори гасни. Вчера бях на маистор и цял ден тестваха и пробваха и така не се установи нищо. Та дросел ли не прожеряжахме, та жакомната помпа и свещи ли абе накрая ми казоха че мойеби борд. компютара мойе да е развален и че не могат да го открият каде е проблема.
Преди жреме ми бе направил мизерия с ел. моторчето на дросел клапат но почистихме кламата и нулирахме грешката и се оправи. Взе да даржи 650 оборота. Но като задърйиш ел.стъклата за вдигнато положение колата напражо гасме.
Не знам как и по какъв начин може да се опражи и каква е причината. моля за помощ!!!!!!!!!!!
Значи проблема ни е че като го пусна на сжободен ход оборотите падат и дори гасни. Вчера бях на маистор и цял ден тестваха и пробваха и така не се установи нищо. Та дросел ли не прожеряжахме, та жакомната помпа и свещи ли абе накрая ми казоха че мойеби борд. компютара мойе да е развален и че не могат да го открият каде е проблема.
Преди жреме ми бе направил мизерия с ел. моторчето на дросел клапат но почистихме кламата и нулирахме грешката и се оправи. Взе да даржи 650 оборота. Но като задърйиш ел.стъклата за вдигнато положение колата напражо гасме.
Не знам как и по какъв начин може да се опражи и каква е причината. моля за помощ!!!!!!!!!!!
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Добре дошъл
Като за начало няма да е зле да си коригираш малко правописа за да ти се разбира какво пишеш и да отговориш на няколко въпросчета за да може да е по-ясно какво точно се случва и да ти се помогне.
Сега клапата чиста ли е, адаптирана ли е, грешка има ли? Как се държат оборотите на ПХ с/без консуматори? Ако не пипаш стъклата и няма други консуматори оборотите стабилни ли са? Като пуснеш голям консуматор (клима или дълги светлини) бързо ли се стабилизират оборотите? Центровка правена ли е? Газ има ли?

Като за начало няма да е зле да си коригираш малко правописа за да ти се разбира какво пишеш и да отговориш на няколко въпросчета за да може да е по-ясно какво точно се случва и да ти се помогне.
Сега клапата чиста ли е, адаптирана ли е, грешка има ли? Как се държат оборотите на ПХ с/без консуматори? Ако не пипаш стъклата и няма други консуматори оборотите стабилни ли са? Като пуснеш голям консуматор (клима или дълги светлини) бързо ли се стабилизират оборотите? Центровка правена ли е? Газ има ли?
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
колеги , а спукан всмукателен колектор неможе ли да бъде?кой дава гаранция? гаранцията е ,че смуче въздух от някъде!а от къде?
всички гледаме тръбички и маркучета ,но връзката колектори забравяме! а там има "О" пръстени които от температурата се втвърдяват и почват да пропускат въздух и то след дросела и дебитомера!паразитен въздух1разглобявай ,колега и търси!
всички гледаме тръбички и маркучета ,но връзката колектори забравяме! а там има "О" пръстени които от температурата се втвърдяват и почват да пропускат въздух и то след дросела и дебитомера!паразитен въздух1разглобявай ,колега и търси!
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
Вероятността колектора да е спукан е почти нулева. Доста е здрава тази пластмаса. Ако О-пръстените са за смяна колата щеше да гасне студена когато гумата е твърда и гълта много въздух от там. Проблема не е от смучене на въздух. Къде е връзката въздух - ел.стъкла
Факта че колата гасне при натоварване с консуматор значи че проблема е при компенсацията на оборотите. Главни отговорници за тази компенсация са компа и комплекта дросел, стъпков мотор и ТПС. Проблема при АЕЕ е именно второто. Предполагам, че когато колата е студена всичко е ОК, проблема е само когато загрее, което е още един показател за болен дросел.

Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
каспър , много лазя по тия коли и имам опит с точно тоя мотор с пластмасовия колектор ! и не само на тоя мотор ! и на Фиат типо , и Уно и на Ланча и на ФВ и Рено!просто опит! да се провери!
Re: Голф3 АЕЕ мотор. Неоткриваем проблем при работа на празен хо
ако правилно съм разбрал последния ти пост е за колегата ilian81!там въпросът е с адаптацията на двигателя на празен ход! да отиде на специалист!
не съм обърнал внимание ,че човекът се е вписъл в СТАРА ТЕМА! сори!
не съм обърнал внимание ,че човекът се е вписъл в СТАРА ТЕМА! сори!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: bread1978, Google [Bot] и 78 госта