Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Dorian » Вто 25 авг 2009 19:12


Дано да нямаш другите проблеми на АКЛ,а знаеш ли дали и твоята ск.кутия е с нитове вместо болтове :?:
Хубаво е да провериш как е и ако си с нитове да ги махаш,че иначе стават големи бели :idea:




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Вто 25 авг 2009 19:25


Кои са те накратко?

Нямам представа за скоростната... ще погледна...


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот joromnt » Вто 25 авг 2009 19:48


Как се разбира тая работа за скоростите, че и аз съм с същия двигател? Тука в последно време из форума всеки които се оплаква от Г4, обикновенно се оплаква от AKL. :banana


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот H2O » Вто 25 авг 2009 19:54


santo_trafficante написа:все още някой вярва че има автомобили 2002год на 140к
за сведение и Дядо Коледа няма mhihi
извода е следния
колкото и скъпа кола да купиш и мислиш че не си се минал :D пак са те врътнали mhihi

п.с. смени сервиза

Не подценявай хората които са проверили колите си.Аз също си взех BMW 318 на 14 години на 85000 км.От 1-ви собственик и проверка в БМВ сервиза с всичките му посещения.За Германия става дума!Щото и на мен не ми се вярваше.Те бяха само за смяна на масла.Има коли и коли.Търговец няма да вземе такава кола щото няма печалба от нея.Не си мислете,че всички коли са на по 300000км.А Голфи го взех на 173000км,него не съм го проверявал,но според мен км.са му реални.Който има усещането към колите може да усети нещата как са.


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот maxpayne » Вто 25 авг 2009 20:58


Ти нали беше с AZD двигател, за какъв AKL става дума?

А относно километрите - съгласен съм, че не може да се вярва на километража, но една приятелка си купи чисто ново поло от магазин края на 2002 и сега колата е на ~70 000км. А ходи всеки ден на работа с него (близко е все пак), уикендите често ходят на тяхната вила, лятото поне веднъж до морето, понякога и повече. С две думи напълно нормално каране.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Сря 26 авг 2009 0:47


Аз съм с AZD, да.

Но обсъждаме дали проблемите са същите като при AKL.
Аз не съм толкова сигурен, че AKL е толкова проблемен... просто собствениците на AKL спрямо тези на AZD във форума са сигурно 20 или 30 към 1 и съответно проблемите сумарно са повече...

По тая логика R32 май е най-безпроблемен :Mr Green Fun

Но може и да греша за AKL разбира се.

Иначе за километрите - не знам защо това да кажеш, че караш кола на реални 100 000 км води толкова често до раздразнение... Едни инвестират в конски сили... други в по-малко километри и така - всеки според приоритетите си, но има явно хора, които избиват комплекси...
Има ли желание и възможности човек - може да вземе 7-8 годишна кола и на реални 30 000км... какво толкова. Е... вероятно не от Горубляне.
Радвам се, че има и други като мен :)


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Dorian » Сря 26 авг 2009 15:49


Haralampi написа:Кои са те накратко?

Нямам представа за скоростната... ще погледна...

Потърси в търсачката на ''нитове и АКЛ'',би трябвало да излязат доста теми
А за твоя двигател незнам как е,но дано да нее същата кутия като на АКЛ-а че много чушят кутии от тези нитове,а ск.кути са търсени много и затова и цените им са над 1000лв.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот dokros » Сря 21 окт 2009 21:14


Haralampi написа:Да добавя - на няколко пъти в последните години (всякаш май лятно време) се появява грешка на екрана на бордкомп за проблем в газовете - Abgas! Werkstatt! Обикновено след някой друг ден покарване така или изтриване на грешката изчезва и не се появява отново поне за няколко месеца. Последно се бе случило преди около месец. Дали това няма отношение отново към тия неща


Аз съм с подобен ДВГ ,само че ВСВ 1.6 16V -2003 г., също от време на време ми излиза на борд компютъра на английски- EMISSIONS!WORCKSHOP! , което на немски би трябвало да изглежда- Abgas! Werkstatt!....и после изчезва ... засега.
Чудя се дали от лош бензин /уж наливам само от ШЕЛ/,или дросел ,или катализатор вече е тръгнал...?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Сря 21 окт 2009 22:23


dokros написа:
Haralampi написа:Да добавя - на няколко пъти в последните години (всякаш май лятно време) се появява грешка на екрана на бордкомп за проблем в газовете - Abgas! Werkstatt! Обикновено след някой друг ден покарване така или изтриване на грешката изчезва и не се появява отново поне за няколко месеца. Последно се бе случило преди около месец. Дали това няма отношение отново към тия неща


Аз съм с подобен ДВГ ,само че ВСВ 1.6 16V -2003 г., също от време на време ми излиза на борд компютъра на английски- EMISSIONS!WORCKSHOP! , което на немски би трябвало да изглежда- Abgas! Werkstatt!....и после изчезва ... засега.
Чудя се дали от лош бензин /уж наливам само от ШЕЛ/,или дросел ,или катализатор вече е тръгнал...?


Колега, първо да ти кажа още веднъж, че майтапа е настрана и се надявам да не съм те засегнал с предни постове по други теми... а ако - извини ме! :beer

Твоя двигател реално е същия - до колкото си спомням си само с различна горивна помпа. AZD и BCB са в една група, а AUS и АТN в друга - там се оказа, че има доста разлики като бобини, свещи и т.н.

Относно грешката - точно така беше и е и при мен. Преди необяснимо, а сега обяснимо тъй като както знаеш съм без катализатори.
Мине не мине време - пиииииииип - Abgas! Werkstatt! или на англ. "Emissions! Workshop!"

Хубаво е да разчетеш грешката, тъй като това може да бъде породено от няколко неща, но 90% ще намериш следната грешка:

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 35-00 - -

, която е стандартна и със сигурност породена от втората Ламбда, която по някакви причини (били те основателни или не) смята, че катализатора не си върши ефективно работата...
Както казах - нямам обяснение защо ще го дава от време на време, при положение, че при мен както се видя в последствие катализатора поне видимо беше в чудесно състояние! Лошо гориво може да е едното обяснение (и преди и сега колата се зарежда почти само в OMV...). Друго би могло да бъде, че все пак ефективността на катализатора наистина е паднала... което все пак ме изненадва, тъй като само има няма година преди да се случи това, колата мина на Abgasuntersuchung в Германия и напълно задоволи изискванията за Евро 4.

Независимо от това все още търся начин да излъжа втората ламбда, вече направих един неуспешен опит, но имам още 1-2-3 идеи, които обаче ще мога да осъществя едва след около 2 месеца. Стига да успея ще споделя. Втората ламбда е така или иначе само за контрол на катализатора... вярвам, че и ти би предпочел да нямаш информация за ефективността му........ ;)


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот joromnt » Сря 21 окт 2009 22:37


Имаше там някакви Ламбда емулатори, това няма ли да свърши работа. Не го знам кво прави и как точно, но по името му предполагам че симулира сигнал като от ламбда сонда. Ако вържеш един такъв няма ли да се реши проблема/много лесно ми се струва, най-вероятно няма да стане/ :banghead:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот Haralampi » Сря 21 окт 2009 22:55


joromnt написа:Имаше там някакви Ламбда емулатори, това няма ли да свърши работа. Не го знам кво прави и как точно, но по името му предполагам че симулира сигнал като от ламбда сонда. Ако вържеш един такъв няма ли да се реши проблема/много лесно ми се струва, най-вероятно няма да стане/ :banghead:


Това е едно от нещата, които имам на ум, но като последна надежда и ще ти кажа защо и аз не съм уверен дали би свършило работа и бих искал да го избегна:

1. Емулатора изисква отделно захранване - т.е. трябва да се прокарва още една жица от акумулатора или някъде другаде... отделно да се търси място на кутийката... абе нищо особено ама все пак не е съвсем Plug&Play...

2. Задачата на емулатора е да симулира типични стойности за главната ламбда сонда... ползва се например при автомобили на газ. Идеята обаче на колите с 2 ламбда сонди е, че стойностите от първата и втората се сравняват и естествено очакването е, че втората ще даде по-ниски емисионни стойности, от колкото първата, заради катализатора. Когато това условие не е изпълнено както при мен в момента поради липса на кат. ------> пииииииип - грешка.
Та ако симулирам втората ламбда със стойности типични за първата.... нищо не правя :D За това ако... то на тоерия поне трябва само с регулируем емулатор... ;)

(май личи... бая анализ съм му хвърлил) ;)

Последна промяна от Haralampi на Сря 21 окт 2009 22:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот joromnt » Сря 21 окт 2009 22:58


Добре си навлезнал в същноста на проблема :да: Аз още като пишех горния пост и си мислех какво ще стане ако сложиш обикновен емулатор. При положение че си с две сонди, и че трябва да симулираш втората, работата не ми се вижда лесна.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот Haralampi » Сря 21 окт 2009 23:02


Точно в това е проблема :) но не съм се предал ;) просто няма да имам възможност да се занимавам с това поне още месец и нещо, та поне ползвам времето за обмисляне на проблематиката :)

P.s. Повече по темата за втората ламбда и моите анализи можете да прочетете в темата, която направих за целта... предлагам и там да продължиме, че ще е по-лесно намираемо и от други:

./viewtopic.php?f=5&t=165349


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот dokros » Чет 22 окт 2009 18:52


Сега нещо итересно ,ходих на майстор и то добър,закачи лаптопа с ВАГКОМ към колата и рече- проблема е в ТЕРМОДАТЧИК, той подава грешна информация за горивната смес/сигурно вкарва преобогатена смес/ и ламбдата почва да пищи-EMISSIONS!WORCKSHOP! -съответно и разхода е по-голям.

Иначе ламбдата и катализатора /дали са две ламбди ,още не съм сигурен/,там всичко е перфектно.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот Haralampi » Чет 22 окт 2009 19:10


dokros написа:Сега нещо итересно ,ходих на майстор и то добър,закачи лаптопа с ВАГКОМ към колата и рече- проблема е в ТЕРМОДАТЧИК, той подава грешна информация за горивната смес/сигурно вкарва преобогатена смес/ и ламбдата почва да пищи-EMISSIONS!WORCKSHOP! -съответно и разхода е по-голям.

Иначе ламбдата и катализатора /дали са две ламбди ,още не съм сигурен/,там всичко е перфектно.


Не съм специалист.... но според мен това са глупости!
Първо - 100% си с 2 ламбди!

Второ - Emissions! Workshop! е типично последствие за грешка от втората ламбда! А тя няма за задача да определя или контролира дали сместа е бедна или богата!
Тази задача има само първата ламбда и то не за да те информира, че е бедна или богата а да ОПРЕДЕЛЯ колко да е бедна или богата - т.е. когато до нея достигне бедна смес тя връща сигнал до ECU да обогати сместа и обратното!

Т.е. дори някакъв темп. датчик да причинява по богата смес, то първата ламбда е тази която части от секундата по-късно връща сигнал до ECU да обедни сместа! Разхода също зависи само от първата ламбда!

Или с 2 думи не виждам абсолютно никаква логика в твърдението на майстора! Поясни ли поне какъв темп. датчик намира за проблем?

Ключа на бараката обаче се крие в това точно каква или какви грешки са записани в паметта!! Emissions! Workshop! не е грешка от паметта, а само информативно съобщение на MFA-то и не е меродавно! Симптомите ти обаче са като моите, а при мен грешката категорично е тази, която цитирах по-горе и тя няма общо с нищо друго извън втората ламбда!

А интересно ми е и как майстора "определи", че с катализатора ти всичко е наред? Дали този майстор въобще е наясно, че колата ти е с 2 ламбди? Ако не е... още доста температурни датчици може да му хрумнат.

На твое място не бих сменил и гумичка, преди да видя самите грешки в паметта.... от такива "майсторски" предположения съм общо с около 800 лв вътре до момента :beat_butt2

P.s. друго, което бих проверил на твое място е с коя софтуерна версия си!? Много подобни излудявания на електрониката са коригирани в следващи версии.
Моята се оказа, че поначало си е най-актуалната, но не знам дали така е излязла от завода или е била update-ната в последствие.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта