


Проблем със плафона
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 24 юни 2008 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Проблем със плафона
Здравейте колеги.Днес си купих от тия диодните сулфидни крушки за плафона,слагам я аз и свети супер, допреди малко когато като запаля двигателя и започва да мига като блиц все едно съм в дискотека.Ако някой може да ми каже от какво може да се получава така ще съм му много благодарен!
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Проблем със плафона
Аз мога - евтини, некачествени светодиодни крушки! 3 различни комплекта смених поради същата причина за няколко месеца (вкл на задния номер и габаритите) и накрая хванах и всичко в кофата и си сложих нормалните крушки. Писна ми да се занимавам с глупости и да хвърлям пари на вятъра.
Има колеги, които твърдят, че им изкарват и по повече... при всички положения обаче масовите светодиодни са пълни боклуци. Напрежението в колата все пак варира и в момента, в който тока през едно от диодчетата надмине максималния и пуфф и айде почва се мигането. Ако искаш такива, които да не горят потърси такива с ценеров диод например... те обаче са и на друго ценово ниво.
Моя съвет от опит е да не си даваш парите за тия глупости.
Има колеги, които твърдят, че им изкарват и по повече... при всички положения обаче масовите светодиодни са пълни боклуци. Напрежението в колата все пак варира и в момента, в който тока през едно от диодчетата надмине максималния и пуфф и айде почва се мигането. Ако искаш такива, които да не горят потърси такива с ценеров диод например... те обаче са и на друго ценово ниво.
Моя съвет от опит е да не си даваш парите за тия глупости.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем със плафона
Препоръчвам ти да провериш колектора на Алтернатора за износване/язвички/! 

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Проблем със плафона
pas1.8mi написа:Препоръчвам ти да провериш колектора на Алтернатора за износване/язвички/!
Не е от това колега... ако си върне нормалната крушка, ще види, че няма никакво премигване! Просто боклуци.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем със плафона
колеги иначе има лампи които мигат като блиц ефекта и са със същия размер като тези на плафона и мигат мн бързо и гадно и не стават за осветление (абе селска газариика) аз си наредих 5бели диода,претурках ги малко със шкурка отпред за да ресеива светлината добавих по 1резисторче и свети супер
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем със плафона
Haralampi написа:pas1.8mi написа:Препоръчвам ти да провериш колектора на Алтернатора за износване/язвички/!
Не е от това колега... ако си върне нормалната крушка, ще види, че няма никакво премигване! Просто боклуци.
Жичната лампа е инертна-естествено,че няма да мига!

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Проблем със плафона
pas1.8mi написа:Haralampi написа:pas1.8mi написа:Препоръчвам ти да провериш колектора на Алтернатора за износване/язвички/!
Не е от това колега... ако си върне нормалната крушка, ще види, че няма никакво премигване! Просто боклуци.
Жичната лампа е инертна-естествено,че няма да мига!
True. И въпреки това гаранция, че проблема не е в нищо извън калпавите китайски светодиодни крушки


-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем със плафона
колега нещо си се объркал диодите са мнго траини много по траини от тези лампи с нажежаемата жичка .мого ясно че диода ще почернее ако го вкл.на 12в не само ще почерне амиможе и да се отлпи главичката, и друго ценеровия диод се използва за изправяне на голям ток ценеровия диод не светиHaralampi написа:А и диодните си издържаха някоя друга седмица и после изгарят
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем със плафона
zdravko_jett написа:колега нещо си се объркал диодите са мнго траини много по траини от тези лампи с нажежаемата жичка .мого ясно че диода ще почернее ако го вкл.на 12в не само ще почерне амиможе и да се отлпи главичката, и друго ценеровия диод се използва за изправяне на голям ток ценеровия диод не светиHaralampi написа:А и диодните си издържаха някоя друга седмица и после изгарят
Колега,изобщо имаш ли някаква представа от електроника?Според мен не!Ако целта ти е да трупаш мнения...


- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Проблем със плафона
pas1.8mi написа:zdravko_jett написа:Haralampi написа:мого ясно че диода ще почернее ако го вкл.на 12в не само ще почерне амиможе и да се отлпи главичката, и друго ценеровия диод се използва за изправяне на голям ток ценеровия диод не свети
...
Те тук си е прав колегата аз до сега ценеров диод да свети не съм виждал.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем със плафона
колега нещо не разбрах ако се обрищаш към мен .неми е цел да трупам мнения ако на тебе ти е това целта моята нее и друго разбирам от електроника и това съм завърилpas1.8mi написа:Колега,изобщо имаш ли някаква представа от електроника?Според мен не!Ако целта ти е да трупаш мнения...![]()
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Проблем със плафона
За тези, които явно не са достатъчно досетливи и не ме разбраха или не опитаха да помислят малко повтарям още веднъж в дълбоки подробности:
1. Никой не е тръгнал да връзва светодиод на 12V.
Светодиодите работят на напрежение от около 3-3,5V (типично 3,4V), като то не е фиксирано, а в някакъв интервал, като той зависи от цвета на светодиода! По тази причина най-простоватите крушки за автомобили от светодиоди са с 4 светодиода вързани последователно. Не е случаен и факта, че масово на пазара автомобилните светодиодни крушки са синкави (около 7000 или 8000 К)...
Те позволяват напрежение от около 2,5 до 3,7 V и по този начин са удобни за целта (въпреки, че не изглеждат добре)
2. Освен номинално напрежение, всеки светодиод има и номинален ампераж и съответна крива. Приложил съм една такава типична крива за по-нагледно. И какво става когато протичащия ток надхвърли максималните 25-30 mA ??? Светодиода ГОРИ! И точно в това се състои проблема! ДА - светодиодите са много по-дълголетни от обикновена крушка, НО вързани на константно, правилно напрежение
Такова в един автомобил обаче не може да се гарантира! Всеки знае, че напрежението варира леко между 12 и 14V, понякога дори и повече!
3. И тук на въпроса за ценеровите диоди. Разбира се, че те не светят
Но на който знае за какво служат, очевидно нямаше да му дойде на ум, че светят
Ценеровия диод осигурява константно напрежение след себе си. Използва се именно за стабилизиране на напрежението. ZD3 непример подсигурява напрежение от 3V по веригата след себе си като по този начин в конкретния случй предотвратява повишаването на тока до критични стойности през диодите и тяхното изгаряне. Такива крушки (със ценерови диоди) се продават, но се намират трудно и струват повече от 5лв за 2!
Ценеровия диод "изправя голям ток" така ли?????????????
Браво родинке!! Какви вишисти вадиш само!
Небесата да пазят България !!!!
Колко плати за дипломата?
1. Никой не е тръгнал да връзва светодиод на 12V.


2. Освен номинално напрежение, всеки светодиод има и номинален ампераж и съответна крива. Приложил съм една такава типична крива за по-нагледно. И какво става когато протичащия ток надхвърли максималните 25-30 mA ??? Светодиода ГОРИ! И точно в това се състои проблема! ДА - светодиодите са много по-дълголетни от обикновена крушка, НО вързани на константно, правилно напрежение



3. И тук на въпроса за ценеровите диоди. Разбира се, че те не светят


zdravko_jett написа:колега нещо си се объркал диодите са мнго траини много по траини от тези лампи с нажежаемата жичка .мого ясно че диода ще почернее ако го вкл.на 12в не само ще почерне амиможе и да се отлпи главичката, и друго ценеровия диод се използва за изправяне на голям ток ценеровия диод не свети
Ценеровия диод "изправя голям ток" така ли?????????????








zdravko_jett написа:pas1.8mi написа:разбирам от електроника и това съм завърил



- Прикачени файлове
-
- led007.jpg (5.92 KиБ) Видяна 765 пъти
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем със плафона
колега ти ако си купуваш дипломата аз не(браво родинке какви идиоти си родила да си купуват дипломите) и ако искаш пробваи да навържеш там колко диода искаш последователно и подаи повече от 12в така че да изгори единия и да видим дали ще получиш блиц ефекта също така има и мощни ценеи. ценеровия диод колега не е съпротивление тои работи със съпротивление,ценера гориHaralampi написа:Браво родинке!! Какви вишисти вадиш само!Небесата да пазят България !!!!
Колко плати за дипломата?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Проблем със плафона
zdravko_jett написа:колега ти ако си купуваш дипломата аз не(браво родинке какви идиоти си родила да си купуват дипломите) и ако искаш пробваи да навържеш там колко диода искаш последователно и подаи повече от 12в така че да изгори единия и да видим дали ще получиш блиц ефекта също така има и мощни ценеи. ценеровия диод колега не е съпротивление тои работи със съпротивление,ценера гориHaralampi написа:Браво родинке!! Какви вишисти вадиш само!Небесата да пазят България !!!!
Колко плати за дипломата?
Блиц ефекта не се получава от последователно навързани светодиоди, а от другата, често срещана грешка - 2 успоредно вързани диода на едно съпротивление


Господин електро-инженер





Единственото нещо дето "изправя" ценеровия диод в твоя случай е хората на крака за дълбок поклон пред дипломата и самочувствието ти!
сраммммм


P.s.Сега е момента да млъкнеш за да не се излагаш повече
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем със плафона
колега ти с голям дървен философ някой казвал ли ти е . и не съм казал че имам самучувствие господин везанико винаги занеш всичко. господин компетенция
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта