Здравейте колеги,наскоро си купих VW POLO 1,9D 1997г.и имаше голямо тресене и вибрации наниски обороти като над 1200 оборота изчезват а на 1000 оборота са нетърпими прави детонация в купето.Повдигах двигатела от всякаде но неизчезват вибрациите.Откачих тампона който е отдоло между купето и скоростната кутия в средата,ивибрациите изчезнаха напълно.Двигателя се укроти и стана много приятно и тихо в купето.Набелязах него тампон за смяна и го купих 100 лева струва,но след като го сложих вибрациите станаха толкова силни че вътре в купето неможе да се стои.Станаха много по големи вибрациите от тези на страия тампон.
Направиха ми две неща впечатление:Когато натискам спирачката на място или ръчната ми е дръпната вибрациите са още по големи,затова на светофара стоя с левия крак на спирачката а с десния поддържам обороти над 1200 за да нетресе.По време на движение нямам вибрации освен на свободна по енерция.
Второто нещо което ми направи впечатление е че двигателя стои леко наклонен назад и за да закача тампона с болтовете му трябва да го придърпам напред,един вид тампона е подложен на опън.Основната функция на този тампон е данесе клати двигателя напред назад при потегляне и спиране.
Мисля да пробвам да расширя трите отвора през които се закрепва тампона към купето и да го стегна в нормално положение двигателя без даго придръпвам както е в момента и да видя дали ще изчезнат гадните вибрации.
Какво бихте ме посаветвали,тей като съм изчел всички теми и невярвам новия тампон уш оригинален сам да си олегне.За сведение колата е внос от Италия и другите два тампона на кутията и двигателя са много добре.



Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
- Dizel_fen
- Мнения: 435
- Регистриран на: Сря 29 апр 2009 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково,VW Polo 1.9D AEF
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
Колега аз вече свикнах с тях-и аз карам същото Дизелово поло! Ми голям двигател,малко купе-какво да очакваш освен вибрации.Върти ми си из главата една идея -да се дигнат малко оборотите на 1100-1200 и да изчезне вибрацията,но незнам какви ще са последствията.Абе на скоростната кутия няма ли тампон-може и от него да е ?
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 20:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
И аз имах същия проблем.Но при мен ниските оборотите бяха около 1000-1100,намалих ги до 900-950(макар че никой не може да бъде сигурен колко точно са оборотите според обортомера на полото) и се появиха гадните вибрации и тресене в купето.Върнах ги както си бяха и реших че повече няма да се занимавам с това.Свикване му е майката.Все пак ако успееш да се пребориш ,сподели .
- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
Хорааааа не му бърникайте оборотите бе... Тва е дизел с огромна компресия и за да я направи му трябват високи обороти на празен ход, за да може кинетичната енергия на буталото да е достатъчна а иначе става кофти...
ПП може и мн да бъкам в обяснението, така че някои ако вижда грешка да ме поправи докато е време
ПП може и мн да бъкам в обяснението, така че някои ако вижда грешка да ме поправи докато е време
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
Пробвах да повдигам двигателя първо откъм скоростната кутия а после от към картера ,доказах че и двата тампона са добре,дори при работещ мотор отхлабих тампона на двигателя от към купето и местих мотора напред назад,самия тампон има голям ход,просто закрепващите отвори са големи-но вибрациите ненамаляха.Няма никакво посукване на двигателя,той си ляга точно върху тампоните.
За да намаля вибрациите направих следното.
Разпробих ушите на стария оригинален тампон който е немски с 12мм свредло и го стегнах при угасен двигател без да накланям двигателя и вибрациите драстично намаляха-станаха поносими.
Сега смятам и да вдигна оборотите на празен ход,защото вибрациите напълно изчезват при 1150 оборота.
Набутах се с нов тампон марка VAICO произведен в германия но се указа доста по твърд от оригиналния и затова си върнах оригиналния на количката.
Моят съвет е ако ви са оригинални тампоните и неса скъсани или смачкани просто неги сменяйте,ще ви се увеличат вибрациите в купето.
За да намаля вибрациите направих следното.
Разпробих ушите на стария оригинален тампон който е немски с 12мм свредло и го стегнах при угасен двигател без да накланям двигателя и вибрациите драстично намаляха-станаха поносими.
Сега смятам и да вдигна оборотите на празен ход,защото вибрациите напълно изчезват при 1150 оборота.
Набутах се с нов тампон марка VAICO произведен в германия но се указа доста по твърд от оригиналния и затова си върнах оригиналния на количката.
Моят съвет е ако ви са оригинални тампоните и неса скъсани или смачкани просто неги сменяйте,ще ви се увеличат вибрациите в купето.
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
Колега тия тампони рано или късно си заминават, все пак не караме коли първа младост. Съветът ми е да отидеш на сервиз, за да погледнат. Все пак говориш за огромни вибрации и откриването на причината не би трябвало да е трудно. Аз съм също с 1.9D, само че с 1Y мотор (предполагам, че ти си с AEF) и съм сменял такива тампони и след това всичко е нормално.
П.П. Погледни си отдолу изпускателната система. На мен преди няколко години ми се беше скъсал тампон и вибрацията наистина беше нечовешка, защото опираше в купето. Също като теб имаше някаква странна зависимост от ръчната, както и в какво положение е колата.
П.П. Погледни си отдолу изпускателната система. На мен преди няколко години ми се беше скъсал тампон и вибрацията наистина беше нечовешка, защото опираше в купето. Също като теб имаше някаква странна зависимост от ръчната, както и в какво положение е колата.
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Чет 29 окт 2009 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
Поздрави на всички колеги който са писали до момента и на всички който ще пишат!
И аз имам 1.9D (1996) не знам какъф точно е двигателя новак съм в тва поло и в началото като го купих имаше големи вибрации в купето не бих могъл да кажа че са били чак нечовешки но все пак не беше комфортно и сега наскоро когато сменях съединител и куп други важни неща помолих майстора да види и за вибрациите значи каза ми че е сменил тампоните на носачите и вибрациите понамаляха обаче пак ги има и найстина съм склонен да се съглася че остатачните вибрации при мен може да са от ауспуховата система.
А да и забравих да спомена преди да ходи на майстор полото когато беше загряло и седи на нулева на светофара да речем се едно вибрациите минаваха от предницата назад кат вълни.
И аз имам 1.9D (1996) не знам какъф точно е двигателя новак съм в тва поло и в началото като го купих имаше големи вибрации в купето не бих могъл да кажа че са били чак нечовешки но все пак не беше комфортно и сега наскоро когато сменях съединител и куп други важни неща помолих майстора да види и за вибрациите значи каза ми че е сменил тампоните на носачите и вибрациите понамаляха обаче пак ги има и найстина съм склонен да се съглася че остатачните вибрации при мен може да са от ауспуховата система.
А да и забравих да спомена преди да ходи на майстор полото когато беше загряло и седи на нулева на светофара да речем се едно вибрациите минаваха от предницата назад кат вълни.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
Колеги, има още един възможен проблем освен тампони, а именно демпферен маховик.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
w_smith написа:Колеги, има още един възможен проблем освен тампони, а именно демпферен маховик.
Не всички са с демпферен маховик.Нека първо проверят какъв е мотора.Но най вероятно са замоинали тампони на мотора.По лошо става когато сложиш нови.Поне първите месеци...
Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D
По темата: Един "майстор" се усъмни в долния тампон на моето Поло 1.9 6N AEF и тампонът беще заменен с нов ("оригинален" - маркиран Germany part No бла бла...) след което получих въпросните зверски вибрации в купето на празен ход. Веднага си варнах стария тампон (преди да баде продаден от "майстора"). Тампона се оказа здрав, а колата ми утихна отново. Та причина за вибрациите може да се окаже качеството на материала, от който е изработен един тампон (каучук или галош), което трудно се открива в послествие дори и от експерт, и може да струва много пари (деммпферни маховици, дюзи ...) и нерви хвърлени на вятъра.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 39 госта