Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
joroja
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 16 окт 2009 7:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот joroja » Сря 28 окт 2009 15:44


Здравейте колеги,наскоро си купих VW POLO 1,9D 1997г.и имаше голямо тресене и вибрации наниски обороти като над 1200 оборота изчезват а на 1000 оборота са нетърпими прави детонация в купето.Повдигах двигатела от всякаде но неизчезват вибрациите.Откачих тампона който е отдоло между купето и скоростната кутия в средата,ивибрациите изчезнаха напълно.Двигателя се укроти и стана много приятно и тихо в купето.Набелязах него тампон за смяна и го купих 100 лева струва,но след като го сложих вибрациите станаха толкова силни че вътре в купето неможе да се стои.Станаха много по големи вибрациите от тези на страия тампон.
Направиха ми две неща впечатление:Когато натискам спирачката на място или ръчната ми е дръпната вибрациите са още по големи,затова на светофара стоя с левия крак на спирачката а с десния поддържам обороти над 1200 за да нетресе.По време на движение нямам вибрации освен на свободна по енерция.
Второто нещо което ми направи впечатление е че двигателя стои леко наклонен назад и за да закача тампона с болтовете му трябва да го придърпам напред,един вид тампона е подложен на опън.Основната функция на този тампон е данесе клати двигателя напред назад при потегляне и спиране.
Мисля да пробвам да расширя трите отвора през които се закрепва тампона към купето и да го стегна в нормално положение двигателя без даго придръпвам както е в момента и да видя дали ще изчезнат гадните вибрации.
Какво бихте ме посаветвали,тей като съм изчел всички теми и невярвам новия тампон уш оригинален сам да си олегне.За сведение колата е внос от Италия и другите два тампона на кутията и двигателя са много добре.




Потребителски аватар
Dizel_fen
Мнения: 435
Регистриран на: Сря 29 апр 2009 18:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково,VW Polo 1.9D AEF

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот Dizel_fen » Сря 28 окт 2009 19:05


Колега аз вече свикнах с тях-и аз карам същото Дизелово поло! Ми голям двигател,малко купе-какво да очакваш освен вибрации.Върти ми си из главата една идея -да се дигнат малко оборотите на 1100-1200 и да изчезне вибрацията,но незнам какви ще са последствията.Абе на скоростната кутия няма ли тампон-може и от него да е ?


ilian iliev
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот ilian iliev » Сря 28 окт 2009 20:17


И аз имах същия проблем.Но при мен ниските оборотите бяха около 1000-1100,намалих ги до 900-950(макар че никой не може да бъде сигурен колко точно са оборотите според обортомера на полото) и се появиха гадните вибрации и тресене в купето.Върнах ги както си бяха и реших че повече няма да се занимавам с това.Свикване му е майката.Все пак ако успееш да се пребориш ,сподели .


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот apa6o » Сря 28 окт 2009 20:19


Хорааааа не му бърникайте оборотите бе... Тва е дизел с огромна компресия и за да я направи му трябват високи обороти на празен ход, за да може кинетичната енергия на буталото да е достатъчна а иначе става кофти...
ПП може и мн да бъкам в обяснението, така че някои ако вижда грешка да ме поправи докато е време


joroja
Мнения: 5
Регистриран на: Пет 16 окт 2009 7:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот joroja » Сря 28 окт 2009 20:30


Пробвах да повдигам двигателя първо откъм скоростната кутия а после от към картера ,доказах че и двата тампона са добре,дори при работещ мотор отхлабих тампона на двигателя от към купето и местих мотора напред назад,самия тампон има голям ход,просто закрепващите отвори са големи-но вибрациите ненамаляха.Няма никакво посукване на двигателя,той си ляга точно върху тампоните.
За да намаля вибрациите направих следното.
Разпробих ушите на стария оригинален тампон който е немски с 12мм свредло и го стегнах при угасен двигател без да накланям двигателя и вибрациите драстично намаляха-станаха поносими.
Сега смятам и да вдигна оборотите на празен ход,защото вибрациите напълно изчезват при 1150 оборота.
Набутах се с нов тампон марка VAICO произведен в германия но се указа доста по твърд от оригиналния и затова си върнах оригиналния на количката.
Моят съвет е ако ви са оригинални тампоните и неса скъсани или смачкани просто неги сменяйте,ще ви се увеличат вибрациите в купето.


Потребителски аватар
Fen
Мнения: 295
Регистриран на: Пон 29 май 2006 19:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот Fen » Съб 31 окт 2009 22:14


Колега тия тампони рано или късно си заминават, все пак не караме коли първа младост. Съветът ми е да отидеш на сервиз, за да погледнат. Все пак говориш за огромни вибрации и откриването на причината не би трябвало да е трудно. Аз съм също с 1.9D, само че с 1Y мотор (предполагам, че ти си с AEF) и съм сменял такива тампони и след това всичко е нормално.

П.П. Погледни си отдолу изпускателната система. На мен преди няколко години ми се беше скъсал тампон и вибрацията наистина беше нечовешка, защото опираше в купето. Също като теб имаше някаква странна зависимост от ръчната, както и в какво положение е колата.


nesk1
Мнения: 13
Регистриран на: Чет 29 окт 2009 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот nesk1 » Вто 24 ное 2009 22:59


Поздрави на всички колеги който са писали до момента и на всички който ще пишат!
И аз имам 1.9D (1996) не знам какъф точно е двигателя новак съм в тва поло и в началото като го купих имаше големи вибрации в купето не бих могъл да кажа че са били чак нечовешки но все пак не беше комфортно и сега наскоро когато сменях съединител и куп други важни неща помолих майстора да види и за вибрациите значи каза ми че е сменил тампоните на носачите и вибрациите понамаляха обаче пак ги има и найстина съм склонен да се съглася че остатачните вибрации при мен може да са от ауспуховата система.
А да и забравих да спомена преди да ходи на майстор полото когато беше загряло и седи на нулева на светофара да речем се едно вибрациите минаваха от предницата назад кат вълни.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот w_smith » Сря 25 ное 2009 15:29


Колеги, има още един възможен проблем освен тампони, а именно демпферен маховик.


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот H2O » Сря 25 ное 2009 22:56


w_smith написа:Колеги, има още един възможен проблем освен тампони, а именно демпферен маховик.

Не всички са с демпферен маховик.Нека първо проверят какъв е мотора.Но най вероятно са замоинали тампони на мотора.По лошо става когато сложиш нови.Поне първите месеци...


penpony
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 14 апр 2010 20:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Големи вибрации в купето на VW POLO 1,9D

Мнениеот penpony » Сря 28 апр 2010 13:25


По темата: Един "майстор" се усъмни в долния тампон на моето Поло 1.9 6N AEF и тампонът беще заменен с нов ("оригинален" - маркиран Germany part No бла бла...) след което получих въпросните зверски вибрации в купето на празен ход. Веднага си варнах стария тампон (преди да баде продаден от "майстора"). Тампона се оказа здрав, а колата ми утихна отново. Та причина за вибрациите може да се окаже качеството на материала, от който е изработен един тампон (каучук или галош), което трудно се открива в послествие дори и от експерт, и може да струва много пари (деммпферни маховици, дюзи ...) и нерви хвърлени на вятъра.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 59 госта