
За каква цена да спазаря климатика
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
За каква цена да спазаря климатика
Здравеите. Значи от един колега искам да му купя климатика от неговата кола и да го сложа на моита.Обаче нито тои знае колко да иска нито аз знам за колко да се пазаря. И двете коли са пасат В3 1990 1.8Мi RP мотор.Вие как мислите...коя е разумната цена? Идеята е прекарвам моито паско до неговото и прехварлям частите.Също може да ми кажете и за някои особенности относно климатика за които да внимавам,както и някоя схемичка,какво трябва да сваля за да не забравя нещо. 

- kacarov_dupnitsa
- Мнения: 1649
- Регистриран на: Сря 15 юли 2009 12:01
- Автомобил: Ауди А6
- Двигател:
- Местоположение: Станке Димитров
- Контакти:
Re: За каква цена да спазаря климатика
аз съм гледал климатици за пасаторчетата от 200-350 лева пълен комплект
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: За каква цена да спазаря климатика


-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: За каква цена да спазаря климатика
Здрасти колега!
Към цената си сложи и услугата от майстор по климатици.Щото ще иска изпускане и ново зареждане.А като почнете да разглобявате,първо от НЕГОВАТА кола си прави сметка дали можеш твоята да я разглобиш и сглобиш отново със климатика.Това казано с усмивка.Успех!
Към цената си сложи и услугата от майстор по климатици.Щото ще иска изпускане и ново зареждане.А като почнете да разглобявате,първо от НЕГОВАТА кола си прави сметка дали можеш твоята да я разглобиш и сглобиш отново със климатика.Това казано с усмивка.Успех!
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: За каква цена да спазаря климатика
petkow написа:Здрасти колега!
Към цената си сложи и услугата от майстор по климатици.Щото ще иска изпускане и ново зареждане.А като почнете да разглобявате,първо от НЕГОВАТА кола си прави сметка дали можеш твоята да я разглобиш и сглобиш отново със климатика.Това казано с усмивка.Успех!
Е това е идеята....при условие че колите са от един клас...защо да не стане? Пък и това ме интересува...колко ще излезе цялата тая хамалогия





-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: За каква цена да спазаря климатика
Ти първо разбери с кой фреон е.
134 или r 12. Ако е вторият всичко се обезмисля и няма нужда да го сваляш.
Само пълненето ти с фреон е около 100лв. ако всичко е наред!!!
134 или r 12. Ако е вторият всичко се обезмисля и няма нужда да го сваляш.
Само пълненето ти с фреон е около 100лв. ако всичко е наред!!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За каква цена да спазаря климатика
sasho07 написа:Ти първо разбери с кой фреон е.
134 или r 12. Ако е вторият всичко се обезмисля и няма нужда да го сваляш.
Само пълненето ти с фреон е около 100лв. ако всичко е наред!!!
М,че едни адаптивни дюзи и нов дехидратор и е в джаза...а това ще му струва под 100лв

Под "климатик" зависи кой какво разбира понеже хората имат различни разбираня.За да насадиш въпросния на твоята кола трябва да си вземеш от другия следното :
-предния климатиен радиатор (кондензатор)
-водния радиатор (за кола с климатик е по-голям от твоя т.е. без)
-перките на водния радиатор (при теб е една - там ако е заводски трябва да са две)
-кожуха,който игреа ролята на въздухозаборник отпред пред радиатора - твоя е за малкия радиатор.
-компресора на климатика заедно с тръбите и маркучите,които са в предната част на автомобила.
-стойката за компресора заедно с прилежащите и ролки и т.н. според системата,по която се задвижва...понеже са 10-тина различни типа на едни и същи двигатели.
-клапанчето,което пуска и спира вакуума за клапаа за вътрешна циркулация и резервоара за вакуума от под левия калник.
После минаваш навътре :
-цялото климатично тяло от под таблото (заедно с вентилатора и частта с клапите понеже са различни)
-врътките за парното - и те са различни
-някое и друго реле от таблото с предпазителите и цялата инсталация,която е за климатика (може да се свали само с рязането на 2 или 3 жици

100% има и още неща ама за момента не се сещам.
Това са ти необходимите неща,които трябват за да си монтираш климатика на твоята кола.
Оттам нататък имаш 100лв за пълнене на фреон с масло и оцветител за течове,20-30лв гумички по системата,дехидратор (задължително нов!) - 60-70лв,ако е била за стария фреон + 30-40лв за две адаптивни дюзи от дюзите за стария към новия.
Ако няма сам да си монтираш системата според зависи е и цената за монтажа на всичкото това.
Принципно не е никак лошо да имаш резерв понеже като тръгнеш да монтираш и да тестваш може да изпълзят нуждите от ремонт на някои неща - лагер на шайбата на компресора,гарнитури на компресора,течащи пресовки на маркучите,прецакани резби при разглобяването (много масов проблем понеже много колеги ги мажат с резбоосигурители...и аз незнам защо) и тем подобни.
Като цена - аз лично съм купувал всичкото това за един клиент на цена от 250лв...ама човека,който продаваше не знаеше какво значи "климатик комплект" и подскочи до тавана.
Иначе нормалната цена е около 350лв (компресора 2-ра ръка е 100лв,перките - 50-тина,водния радиатор заедно с климатичния - към 100 и то с късмет...а ти взимаш готова инсталация със всичко,готова за монтаж).
Успех!
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: За каква цена да спазаря климатика



- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За каква цена да спазаря климатика
drago_tr написа::bowdown много изчерпателно колега....сърдечно благодаря....но ме хвърли малко в размисъл..... мислех че ще е по-лесно
...ще видя за колко ще спазарим климатика първо....ако е някоя абсурдна сума.
...ще продължа да си карам на отворени прозорци лятото

-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: За каква цена да спазаря климатика
zfa159 написа:sasho07 написа:Ти първо разбери с кой фреон е.
134 или r 12. Ако е вторият всичко се обезмисля и няма нужда да го сваляш.
Само пълненето ти с фреон е около 100лв. ако всичко е наред!!!
М,че едни адаптивни дюзи и нов дехидратор и е в джаза...а това ще му струва под 100лв...за да мине на новия фреон...понеже дефакто цялото масло ще се източи и ще се подменят и всички О-пръстени по системата...а друг проблем системата да мине от 12 на 134 практически няма................
Успех!
Искам само да питам колко взимаш на 100гр. фреон?
Къде го точиш този r 12? Ако воупще го точиш

Питам без да се зяждам. Знаеш и можеш в пъти повече от мен еле пък за климатици



Жив и здрав и винаги ми е интересно да чета какво пишеш.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За каква цена да спазаря климатика
Никога не ми е било за цел да се заяждам с колеги от форума...все пак сме тук за да си споделяме.
За стария фреон - нямам възможност да го събирам и обикновенно гледамд а взимам коли,които нямат фреон за преминаване от стария към новия.Съответно ако има някакъв ми се налага да го изпускам свободно в атмосферата...нямам въобще техника за него а не се и предлага понеже е забранен от доста години вече...както добре знаеш и ти. При такъв тип интвервенция така или иначе при демонтажа на климатика фреона ще се изпусне свободно...понеже няма как да отиде машина и т.н. до мястото,където е колата и съответно където ще се разглобява...пък и от удара ако е бил отпред вероятно радиатора е заминал и фреон няма.
По повод цените - зареждам R134 на цена от 10лв за 100 грама ама маслото и оцветителя са безплатни.Т.е. примерно колата сбира 800 грама - 80лв заедно с масло и оцветител всичко.
Ако колата идва само за профилактика с точи каквото има и се налив аколкото трябва.Заплаща се само разликата между източения фреон и налятия фреон,като минималната цена е 30лв понеже иначе не мога да си избия маслото и оцветителя.Примерно идва кола,която събира заводски 800 грама ама вътре има 400 - човека си заплаща 40лв и получава 400 грама фреон,ново масло и нов оцветител.Ако колата събира 800 грама и има 700 в нея цената 30лв понеже иначе с 10-те,които би трябвало да взема нямам как да си покрия само маслото,камоли оцветителя,технологичното време,работата на машината и т.н. и т.н.
За дехидратора - аз ползвам само Valeo или лицензните им Vaico понеже цените не са им никак по-високи от на китайските на пазара - за Пасат В3 е около 70лв,за Голф 3 беше 57лв по спомен.Ама се чакат на доставка по 7 дни.Не съм имал проблеми с такъв досега а качеството им е на доста високо ниво.
Принципно за да функционира добре една система,мината от 12 на 134 трябва да се спазва следното - на всеки 500 грама 12 се наливат само по 400 134.Т.е. ако системата е за 1050 грама 12 това значи около 800 грама 134.Понеже все пак е различен хладилен агент и наляганията и температурните му режими са други.
За 100% ефект трябва да се смени и ТРВ-то ама то си е скъпичко а дефакто разликата,която може да се постигне с неговата смяна е от порядъка на 1-2 градуса,което е нищо в сравнение с инвестицията (самото ТРВ не е толкова скъпо ама за R12 е с резби а за 134 с конуси на тръбите....и трябва да се реже,заварява,прави...и става златно).
Правил съм системи дори без да сменям дехидратора (изцяло под натиск от страна на клиента) и резултатите не са били никак лоши...ама си е въпрос на шанс какво му е състоянието...и е хубаво да си се смени понеже са ралзични за различните фреони пък и си е един своеобразен филтър за системата.
Успех!
За стария фреон - нямам възможност да го събирам и обикновенно гледамд а взимам коли,които нямат фреон за преминаване от стария към новия.Съответно ако има някакъв ми се налага да го изпускам свободно в атмосферата...нямам въобще техника за него а не се и предлага понеже е забранен от доста години вече...както добре знаеш и ти. При такъв тип интвервенция така или иначе при демонтажа на климатика фреона ще се изпусне свободно...понеже няма как да отиде машина и т.н. до мястото,където е колата и съответно където ще се разглобява...пък и от удара ако е бил отпред вероятно радиатора е заминал и фреон няма.
По повод цените - зареждам R134 на цена от 10лв за 100 грама ама маслото и оцветителя са безплатни.Т.е. примерно колата сбира 800 грама - 80лв заедно с масло и оцветител всичко.
Ако колата идва само за профилактика с точи каквото има и се налив аколкото трябва.Заплаща се само разликата между източения фреон и налятия фреон,като минималната цена е 30лв понеже иначе не мога да си избия маслото и оцветителя.Примерно идва кола,която събира заводски 800 грама ама вътре има 400 - човека си заплаща 40лв и получава 400 грама фреон,ново масло и нов оцветител.Ако колата събира 800 грама и има 700 в нея цената 30лв понеже иначе с 10-те,които би трябвало да взема нямам как да си покрия само маслото,камоли оцветителя,технологичното време,работата на машината и т.н. и т.н.
За дехидратора - аз ползвам само Valeo или лицензните им Vaico понеже цените не са им никак по-високи от на китайските на пазара - за Пасат В3 е около 70лв,за Голф 3 беше 57лв по спомен.Ама се чакат на доставка по 7 дни.Не съм имал проблеми с такъв досега а качеството им е на доста високо ниво.
Принципно за да функционира добре една система,мината от 12 на 134 трябва да се спазва следното - на всеки 500 грама 12 се наливат само по 400 134.Т.е. ако системата е за 1050 грама 12 това значи около 800 грама 134.Понеже все пак е различен хладилен агент и наляганията и температурните му режими са други.
За 100% ефект трябва да се смени и ТРВ-то ама то си е скъпичко а дефакто разликата,която може да се постигне с неговата смяна е от порядъка на 1-2 градуса,което е нищо в сравнение с инвестицията (самото ТРВ не е толкова скъпо ама за R12 е с резби а за 134 с конуси на тръбите....и трябва да се реже,заварява,прави...и става златно).
Правил съм системи дори без да сменям дехидратора (изцяло под натиск от страна на клиента) и резултатите не са били никак лоши...ама си е въпрос на шанс какво му е състоянието...и е хубаво да си се смени понеже са ралзични за различните фреони пък и си е един своеобразен филтър за системата.
Успех!
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: За каква цена да спазаря климатика
Колеги...като си направих сметката по-добре да си купя нова кола. Просто нямя смисъл 300 лева климатика,300 лева демонтаж и монтаж,и още 300(горе-долу за зареждане,гуми4ки,о-пръстени и бог знае още какво )но мисля 4е това си беше полезна темичка за охлаждане на страстите ако някои се е решил да прави такава интервенциа на такъв модел автомобил.Разбира се всеки преценява сам за себе си. Благодаря на всички за дискусията. 

-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: За каква цена да спазаря климатика
Изчерпателен и точен както винаги.
Един от малкото хора които знаят и споделят тук във форума с подробности.
Жив и здрав.
Дано не се случва, но съм при теб за климатика.
Един от малкото хора които знаят и споделят тук във форума с подробности.
Жив и здрав.
Дано не се случва, но съм при теб за климатика.

-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За каква цена да спазаря климатика
drago_tr написа:Колеги...като си направих сметката по-добре да си купя нова кола. Просто нямя смисъл 300 лева климатика,300 лева демонтаж и монтаж,и още 300(горе-долу за зареждане,гуми4ки,о-пръстени и бог знае още какво )но мисля 4е това си беше полезна темичка за охлаждане на страстите ако някои се е решил да прави такава интервенциа на такъв модел автомобил.Разбира се всеки преценява сам за себе си. Благодаря на всички за дискусията.
Колега,много бързо се отказа от замисъла,а и цената изобщо не е толкова висока колкото ти я изкара.По скоро нещата са следните:цена на климатика+нов дехидрататор+нов фреон+нови уплътняващи пръстенчета и сумарно излиза не повече от 470-500 лева.Разбира се си остава хамалогията по свалянето и качването на частите от едната кола на другата,но за това не ти е нужен майстор ,а малко повече търпение и сръчност.Правил съм я интервенцията и изобщо не съжалявам,че съм се захващал,защото сега имам напълно сервизиран и отлично работещ климатик,а покрай него си сервизирах и парното/клапи и радиаторче/

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 65 госта