селенови втулки

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kle4kata
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 30 яну 2008 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Червен бряг

селенови втулки

Мнениеот kle4kata » Нед 01 ное 2009 13:57


здр на всички искам да попитам дали може някои да ми даде схемата за сваляне на селенови втулкии "чертежа на приспособлението за смяната им". трябва ми спешно




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: селенови втулки

Мнениеот radotom » Нед 01 ное 2009 14:41


Свалят се и се слагат на преса с подходящ дорник.
Иначе - и с дърводелска стяга може би ще може да се вкарат новите ;)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: селенови втулки

Мнениеот zfa159 » Пон 02 ное 2009 19:33


Старите излизат спокойно с подходящ дорник и чук...монтажа на новите е по-сложен без преса понеже се гънат и не влизат лесно и докрай.Аз щом с пресата видях зор..сети се без нея какво е ;)


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: селенови втулки

Мнениеот VW_forever » Чет 12 ное 2009 0:06


За слагането, чух един коментар между двама. Не съм го пробвал, но като се замисли човек, има логика:
Слагат се новите във фризера. След като се охладят, си влизат без никаква интервенция... :?


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: селенови втулки

Мнениеот vladtod® » Чет 12 ное 2009 16:48


VW_forever написа:За слагането, чух един коментар между двама. Не съм го пробвал, но като се замисли човек, има логика:
Слагат се новите във фризера. След като се охладят, си влизат без никаква интервенция... :?

Никаква логика няма защото ще хлопа през зимата като стане - 10* /-15*. Схема за сваляне няма,демонтираш носача и ако си кадърен се справяш без схеми и чертежи .


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: селенови втулки

Мнениеот dandan » Чет 12 ное 2009 19:54


Старите излизат лесно като се среже гумата ( ако не изпада сама де като при мен) и след това с ножовка се прорязва външната гривна. За новите най-добре на преса но моите с чука си ги вкарах но трябва внимателно че материала е мек и се огъва лесно.


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: селенови втулки

Мнениеот VW_forever » Чет 12 ное 2009 20:28


@vladtod®, логиката е следната:
- при монтирането, носача е на 30гр., примерно през лятото...
- втулката е -20 от фризера, разлика от 50гр.

Това е целта да хлопа,за да влезне свободно..., докато се изравнят температурите. :roll:
Иначе зимата, каквато температурата за носача, такава и е за втулката. :wink:

Както казах, този разговор го "прихванах" от двама мъже, докато си купувах кафе от крайпътно заведение. Единият трябваше да ги сменява, а другият му обясняваше.
Стана ми интересно, защото аз бях ги сменил преди има няма месец, на преса.
Дали носача трябва да се подгрее допълнително, това е друг въпрос. Не ми е работа това, иначе задължително да съм го пробвал на някой бракуван носач, с чисто нова втулка.
Поне сега, или ще мога да споря, или няма да пиша ... глупости. :D


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: селенови втулки

Мнениеот dandan » Пет 13 ное 2009 0:47


Разликата между диаметрите при мен беше около 0.45мм. При такава разлика няма как да стана само с нагряване-охлаждане,освен ако не се загрее носача до червено.


Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: селенови втулки

Мнениеот kirhadj » Пет 13 ное 2009 7:33


Колеги, имайте в предвид, че при нагряване се изменя структурата на металната сплав от която са направени носачите. Вероятността да се счупят (изкривят) след нагряване става по-голяма.


radionov
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: селенови втулки

Мнениеот radionov » Пет 13 ное 2009 10:57


аз моите ги сменям само с чук и дорник , и става .


Потребителски аватар
S.Nikolaev
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 13 май 2009 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: селенови втулки

Мнениеот S.Nikolaev » Пет 13 ное 2009 15:54


Аз по принцип с горелката и ножовка ги сменям - с горелката нагрявам само гумата на селеновата втулка (естествено не може само нея де....) и когато изгори гумата горната част сама си пада, пък после или с чука и секача или с ножовката го резвам набързо и го изкарвам. Иначе за новите ползвам преса.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: селенови втулки

Мнениеот zfa159 » Пет 13 ное 2009 21:40


Тези втулки влизат с натиск на пресата от около 2-2.5 тона...смятате ли че рлзика 50 градуса в температурите компенсира 2 тона натиск? ...едва ли.
Принципно проблема с вкарването е периферията на самия тампон...той е с по-голям диаметър отколкото на самия отвор и вътрешната гума.
Пресата си е благодат - ние в сервиза затова си я взехме - за да не мааме с чуковете до откат.
Много по-лесно е да се свали носача,да се цъкне на пресата да излезе тампона и после да се почисти леглото и да се вкара новия...избиването и набиването на тампона като цена за чист стур е от сорта на 5лв...където и да го занесеш никой няма да ти откаже за 20лв да ти смени 4-те тампона на носачите и да забравиш за случая.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 58 госта