селенови втулки
- kle4kata
- Мнения: 106
- Регистриран на: Сря 30 яну 2008 19:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Червен бряг
селенови втулки
здр на всички искам да попитам дали може някои да ми даде схемата за сваляне на селенови втулкии "чертежа на приспособлението за смяната им". трябва ми спешно
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: селенови втулки
Свалят се и се слагат на преса с подходящ дорник.
Иначе - и с дърводелска стяга може би ще може да се вкарат новите
Иначе - и с дърводелска стяга може би ще може да се вкарат новите

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: селенови втулки
Старите излизат спокойно с подходящ дорник и чук...монтажа на новите е по-сложен без преса понеже се гънат и не влизат лесно и докрай.Аз щом с пресата видях зор..сети се без нея какво е 

- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: селенови втулки
За слагането, чух един коментар между двама. Не съм го пробвал, но като се замисли човек, има логика:
Слагат се новите във фризера. След като се охладят, си влизат без никаква интервенция...
Слагат се новите във фризера. След като се охладят, си влизат без никаква интервенция...

Re: селенови втулки
VW_forever написа:За слагането, чух един коментар между двама. Не съм го пробвал, но като се замисли човек, има логика:
Слагат се новите във фризера. След като се охладят, си влизат без никаква интервенция...
Никаква логика няма защото ще хлопа през зимата като стане - 10* /-15*. Схема за сваляне няма,демонтираш носача и ако си кадърен се справяш без схеми и чертежи .
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: селенови втулки
Старите излизат лесно като се среже гумата ( ако не изпада сама де като при мен) и след това с ножовка се прорязва външната гривна. За новите най-добре на преса но моите с чука си ги вкарах но трябва внимателно че материала е мек и се огъва лесно.
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: селенови втулки
@vladtod®, логиката е следната:
- при монтирането, носача е на 30гр., примерно през лятото...
- втулката е -20 от фризера, разлика от 50гр.
Това е целта да хлопа,за да влезне свободно..., докато се изравнят температурите.
Иначе зимата, каквато температурата за носача, такава и е за втулката.
Както казах, този разговор го "прихванах" от двама мъже, докато си купувах кафе от крайпътно заведение. Единият трябваше да ги сменява, а другият му обясняваше.
Стана ми интересно, защото аз бях ги сменил преди има няма месец, на преса.
Дали носача трябва да се подгрее допълнително, това е друг въпрос. Не ми е работа това, иначе задължително да съм го пробвал на някой бракуван носач, с чисто нова втулка.
Поне сега, или ще мога да споря, или няма да пиша ... глупости.
- при монтирането, носача е на 30гр., примерно през лятото...
- втулката е -20 от фризера, разлика от 50гр.
Това е целта да хлопа,за да влезне свободно..., докато се изравнят температурите.

Иначе зимата, каквато температурата за носача, такава и е за втулката.

Както казах, този разговор го "прихванах" от двама мъже, докато си купувах кафе от крайпътно заведение. Единият трябваше да ги сменява, а другият му обясняваше.
Стана ми интересно, защото аз бях ги сменил преди има няма месец, на преса.
Дали носача трябва да се подгрее допълнително, това е друг въпрос. Не ми е работа това, иначе задължително да съм го пробвал на някой бракуван носач, с чисто нова втулка.
Поне сега, или ще мога да споря, или няма да пиша ... глупости.

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: селенови втулки
Разликата между диаметрите при мен беше около 0.45мм. При такава разлика няма как да стана само с нагряване-охлаждане,освен ако не се загрее носача до червено.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: селенови втулки
Колеги, имайте в предвид, че при нагряване се изменя структурата на металната сплав от която са направени носачите. Вероятността да се счупят (изкривят) след нагряване става по-голяма.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: селенови втулки
аз моите ги сменям само с чук и дорник , и става .
- S.Nikolaev
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 117
- Регистриран на: Сря 13 май 2009 15:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Shumen
Re: селенови втулки
Аз по принцип с горелката и ножовка ги сменям - с горелката нагрявам само гумата на селеновата втулка (естествено не може само нея де....) и когато изгори гумата горната част сама си пада, пък после или с чука и секача или с ножовката го резвам набързо и го изкарвам. Иначе за новите ползвам преса.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: селенови втулки
Тези втулки влизат с натиск на пресата от около 2-2.5 тона...смятате ли че рлзика 50 градуса в температурите компенсира 2 тона натиск? ...едва ли.
Принципно проблема с вкарването е периферията на самия тампон...той е с по-голям диаметър отколкото на самия отвор и вътрешната гума.
Пресата си е благодат - ние в сервиза затова си я взехме - за да не мааме с чуковете до откат.
Много по-лесно е да се свали носача,да се цъкне на пресата да излезе тампона и после да се почисти леглото и да се вкара новия...избиването и набиването на тампона като цена за чист стур е от сорта на 5лв...където и да го занесеш никой няма да ти откаже за 20лв да ти смени 4-те тампона на носачите и да забравиш за случая.
Принципно проблема с вкарването е периферията на самия тампон...той е с по-голям диаметър отколкото на самия отвор и вътрешната гума.
Пресата си е благодат - ние в сервиза затова си я взехме - за да не мааме с чуковете до откат.
Много по-лесно е да се свали носача,да се цъкне на пресата да излезе тампона и после да се почисти леглото и да се вкара новия...избиването и набиването на тампона като цена за чист стур е от сорта на 5лв...където и да го занесеш никой няма да ти откаже за 20лв да ти смени 4-те тампона на носачите и да забравиш за случая.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта