Малко помощ как да направя това ?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот CCCP_FAN » Пон 09 ное 2009 23:08


Изображение
Изображение

Имам следното питане как да си напрая схемата от снимка 1 с частите от снимка 2. Това е за забавяне загасването на плафона в автомобила. горе доло разбрах кое как само това малкото черното с 3те крачета мисля че е транзистор незнам как да свържа.

П.П: Ако има раздел или тема за авто джаджи ако може да дадете линк и по принцип къде се задава въпросите свързани с електроника за автомобили




Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот xalerrelax » Пон 09 ное 2009 23:12


Колега разгледай я цялата има най различни схематични изпълнения viewtopic.php?f=11&t=135880


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот joromnt » Пон 09 ное 2009 23:13


Напиши му модела на тоя транзистор в Google, изкараи некои пдф файл от там, и там си пише кое краче какво е. Така е най-лесно за теб. На кондензатора си пише кое е "+" и кое "-". Резисторите поляритет нямат, плафона и той/освен ако не е диоден/.


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот CCCP_FAN » Пон 09 ное 2009 23:16


joromnt написа:Напиши му модела на тоя транзистор в Google, изкараи некои пдф файл от там, и там си пише кое краче какво е. Така е най-лесно за теб. На кондензатора си пише кое е "+" и кое "-". Резисторите поляритет нямат, плафона и той/освен ако не е диоден/.


Пробвах ма нестава неизлиза нищо иначе и аз тръгнах към гугъл


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот pas1.8mi » Вто 10 ное 2009 8:55


Вероятно си обърнал Транзистора!Крачетата са му така(от ляво на дясно)1-База,2-Колектор(към +12в) и 3-Емитер(към лампата)! :wink:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 9:29


http://www.alldatasheet.com/ - oт тук търсиш каквото те интересува


Този транзистор от схемата (BDW94C) e PNP, a по схемата е даден че е NPN.
Koлкото и да въртиш няма да тръгне.

За схемата ти трябва да е BDW93C, който е NPN.

ето ти готов PDF
Прикачени файлове
datasheet.pdf
(186.73 KиБ) Свален 149 пъти


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 10 ное 2009 18:02


а пнп и нпн какво значат?


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот joromnt » Вто 10 ное 2009 18:31


Различна проводимост на прехода на транзистора. Изобразява се чрез посоката на стрелката дето е на Емитера. При едните е навън, при другите навътре :talk:


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 10 ное 2009 22:56


ми със тея работи дето имам го напражих и стана работи си на 6 няма забещежка може ми по - голям кондензатор за да свети по дълго. А сега искам да питам за следваща питънка как да направя плафона да светва като откключа и след някаквао време да гасне ако не се отвори врата?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 23:02


:shock

А транзистора който използва какъв е?


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 10 ное 2009 23:13


ми тоя от схемата дето е несъм сменял нищо


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот tweemys » Сря 11 ное 2009 7:53


Тази схема от къде я взе?
Така както е направена не вярвам да проработи.

Използвай си оригиналния BDW транзистор но го обърни - емитера (извода със стрелкичката) да е към + 12В, а плафона да е в колекторната верига (другия извод - средния).


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот Dobromirski » Чет 12 ное 2009 8:38


:да:
BDW94C си е PNP транзистор. Просто на схемата хем е изобразен грешно, хем и крачетата му са обърнати.
Както и да е . Имаш 3 части транзистор , резистор и кондензатор.
Гледайки трянзистора така както си го снимал , броиш крачетата от ляво на дясно съответно 1,2,3.
3-то краче го свързваш с "+" на кондензатора (това е по-дългото краче, а на другото пише "-" върху корпуса му (вижда се на снимката), и на същото място свърваш и един червен кабел.
На минуса на кондензатора (другото краче) запояваш по едно краче на двата резистора. На другият край на 150 омовият резистор запояваш син кабел, а другият край на 1К резистора отива на 1-во краче на транзистора. На 2-ро краче запояваш жълт кабел.
Сваляш плафона на колата (без да вадиш буксата), там има 3 кабела. Отваряш вратата. Взимаш мултицета , единят кабел на мултицета на ламарина , а с другият мериш къде има +12V. Заголваш кабела (без да го прекъсваш) и там връзваш червеният кабел. Затваряш вратата. Сега на един от другите 2 кабела вече също има 12V. Тоз кабел го режеш. От към страната на плафона свръзваш жълтият кабел. От към страната на инсталацията на колата свързваш синият кабел. Изолирваш всички свръзки.
Пробваш ! Като не ти хареса променяш стойността на 1К резистора ( за по дълго задържане , по голяма стойност). За да гасне "по-стръмно" между двата крака на кондензатора можеш да сложиш резистор между 10к и 100к . (въпросният влияе и върху времето на задържане)
Тъй като транзистора е дарлингтонов и е с голяма бета(коефициент на усилване), ти препоръчвам вместо даденият на схемата 1К резистор да изпозваш 10к, а между крачетата на кондензатора да запоиш едно тримерче (потенциометърче) 100К , от което да си регулираш времето , както ти харесва на теб.
И нещо много важно : Ако и сега не си разбрал НЕ ПИПАЙ НИЩО ! mhihi

Последна промяна от Dobromirski на Пет 13 ное 2009 8:21, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Малко помощ как да направя това ?

Мнениеот pas1.8mi » Чет 12 ное 2009 11:08


И с ПНП ще тръгне схемата,естествено! :Mr Green Fun Емитер на +12в,Базата на резистора 1кОм,а плафона вързан в Колектора.При подаване на Маса(отворена врата) се зарежда Кондензатора през резистора 150 Ом,а от това се отпушва транзистора и плафона :idea: :idea: :idea: mhihi



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Johnny_V3 и 27 госта