


Мнение за 2.5 TDI 163ks
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
rado_mit написа:и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..
И един от обтегачите дето уж казват, че го сменяват, а не го сменяват и....

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
rado_mit написа:и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..
и въобще не е така;тя славата си тръгва от Европа...............

- BRANDENBURG
- Мнения: 107
- Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
rado_mit написа:и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..
Какво ще рече некадърна смяна на ангренаж,и какво с стягането на шайбата
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
BRANDENBURG написа:Какво ще рече некадърна смяна на ангренаж,и какво с стягането на шайбата
Незацепване като хората, пренатягането води до поява на вътрешни деформации след време, което от своя страна се проявява външно и започва едно биене и изяжда ремъка. Да не говориме, че като се пренатегне после може да не може да се свали да се смени, а не е като да не се износва и тя. Неподмяна на някои от необходимите за смяна части: водна помпа, обтегач, някоя и друга ролка може да си спестят. Общо взето при немарлив майстор или евтин собственик...

- BRANDENBURG
- Мнения: 107
- Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
Виж вярно е това че може да спестят някоя ролка,а тя си е цифра,затова всички ремонти вкъщи.
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
Аз съм с такъв двигател на А4-ката. Всичко зависи от това как е карана колата.
Моята я взех миналата година, на доверие, без да я гледам изобщо. Харесва ми комбито на Ауди, а ми трябва такова за децата.
В момента умам един проблем с паленето и изгоряла умна дюза(от 300 до 1300 лв. преразход). Като отворим мотора за смяна на дюзата ще видим и валовете и кобиличките. Струва ми се малко шумен двигателя, така че очаквам паднали кобилички. Една нова струва 50 лв, а са 24 на брой. Сам си смятай! Окачването излезе читаво, засега. Сменях само тампони, но те не са голяма пара.
Иначе, возията е яка. Дърпа здраво. Зимата, Бургас-София и обратно докарах разход 7л./100км, като "галех" двигателя (120-140). Натиснеш ли газта, обаче, резервоара бързо се изпразва.
Общо взето съм доволен. Успех!
Моята я взех миналата година, на доверие, без да я гледам изобщо. Харесва ми комбито на Ауди, а ми трябва такова за децата.
В момента умам един проблем с паленето и изгоряла умна дюза(от 300 до 1300 лв. преразход). Като отворим мотора за смяна на дюзата ще видим и валовете и кобиличките. Струва ми се малко шумен двигателя, така че очаквам паднали кобилички. Една нова струва 50 лв, а са 24 на брой. Сам си смятай! Окачването излезе читаво, засега. Сменях само тампони, но те не са голяма пара.
Иначе, возията е яка. Дърпа здраво. Зимата, Бургас-София и обратно докарах разход 7л./100км, като "галех" двигателя (120-140). Натиснеш ли газта, обаче, резервоара бързо се изпразва.

Общо взето съм доволен. Успех!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
Умната дюза е 100 лева по моргите +20-30 минути монтаж ,кви 1300 те гонят
.Те маисторите като юидат някои с тоя мотор се превъзнасят и очите стават като на "Чичо Скрудж"..Най-трудното нещо е че при смяна гълта въздух и се стига до прочутото обезвъздушаване на помпата VP44 (което повечето БГ майстори довеждат до успешно горене на помпата
).Двигателя си бачка шумно и валовете се ще имат малко изядено-моя съвет е да не бараш.Щом "бяга" начи нямаш грижи - като се оядат валовете ще разбереш.Като се случи вече ще трябва да зискочиш ени 1500 лева.
Мотора ако е в добро състояние(което е рядкост) е с уникален вървеж - нямащ нищо общо с 1.9ТДИ и 1.8Т.Разхода освен ако колата не е автоматик също е "неприлично нисък".Доста често обаче собствениците ги карат със заминал термостат (щото за смяната се отваря цялата предница
) и колите понагоряват.Тва е другия недостатък + смяната на ремъци за 900 лева (ма тва се пак е на 90 000 км.)


Мотора ако е в добро състояние(което е рядкост) е с уникален вървеж - нямащ нищо общо с 1.9ТДИ и 1.8Т.Разхода освен ако колата не е автоматик също е "неприлично нисък".Доста често обаче собствениците ги карат със заминал термостат (щото за смяната се отваря цялата предница

- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
163 и 180 коньовите са с ролки и се очаква да не ядат валове, но може да се случи да счупят някоя кобилица. Умна дюза става от всички модификации, само трябва да си вземеш твоите си разпръсквачи.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
dancing_niki написа:163 и 180 коньовите са с ролки
Не всички.Особенно пък 180 коня модела повечето мотори са си стандартни "валояди".
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
Имаш ли такъв? Защото моя е с код BAU и по спецификация е 132 kW и съм му махал капаците и кобилиците са с ролки и по валовете няма и следа от износване. Всичко различно от 150 коня е с ролки, евентуално някой 163 от първите, но не съм запознат в детайли с кодовете. Това кой с какви глави е дъвкано много.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
dancing_niki написа:Имаш ли такъв?
Нямам ,ама дооста съм търсил.След като моя АКН умря от удар с Туинго

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
Щом "бяга" начи нямаш грижи - като се оядат валовете ще разбереш
Малко не съм по темата,моля да ме извините,но да попитам:
В какво точто се изразява "разбирането" като се изядат валовете?
Питам,защото едно приятелче с Голф ІV 1.9ТДИ 150 кс., ARL ,му се промени вървежа,започна да набира от 2200об.Провери всякаква периферия около дв.,но не е отварял капака да види валовете.До колкото съм чел ARL също си ядат валовете.
Пак се извинявам

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks
Валовете се изтъркват там където контактуват с кобилиците и прави една "бразда с ръбче".Реално вала + кобилицата почват да не могат да отварят клапан достатъчно.Трябва да се махне капака на главата за да се види хубаво.Също става и рпез капачката на амслото да погледнеш с фенерче.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: levskarq77 и 46 госта