Мнение за 2.5 TDI 163ks

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот VWGT » Вто 10 ное 2009 11:31


AYM




Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот rado_mit » Сря 11 ное 2009 11:39


и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот dancing_niki » Сря 11 ное 2009 17:27


rado_mit написа:и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..


И един от обтегачите дето уж казват, че го сменяват, а не го сменяват и.... :bishop


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот niks76 » Сря 11 ное 2009 17:55


rado_mit написа:и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..

и въобще не е така;тя славата си тръгва от Европа............... 8)


Потребителски аватар
BRANDENBURG
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот BRANDENBURG » Пет 27 ное 2009 14:26


rado_mit написа:и аз да споделя .. според моя майстор основната причина за "лошата" слава на 2.5 ТДИ двигателите е некадърната смяна на ангренажите в Бг .. болта на шайбата на кол.вал се стягал нечовешки и малко майстори имат такива инструменти ..

Какво ще рече некадърна смяна на ангренаж,и какво с стягането на шайбата


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот dancing_niki » Пет 27 ное 2009 14:39


BRANDENBURG написа:Какво ще рече некадърна смяна на ангренаж,и какво с стягането на шайбата


Незацепване като хората, пренатягането води до поява на вътрешни деформации след време, което от своя страна се проявява външно и започва едно биене и изяжда ремъка. Да не говориме, че като се пренатегне после може да не може да се свали да се смени, а не е като да не се износва и тя. Неподмяна на някои от необходимите за смяна части: водна помпа, обтегач, някоя и друга ролка може да си спестят. Общо взето при немарлив майстор или евтин собственик... :) Ако си имаш читав майстор няма да имаш проблеми с мотора.


Потребителски аватар
BRANDENBURG
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот BRANDENBURG » Пет 27 ное 2009 19:10


Виж вярно е това че може да спестят някоя ролка,а тя си е цифра,затова всички ремонти вкъщи.


halilov
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 15 май 2012 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот halilov » Чет 17 май 2012 9:01


Аз съм с такъв двигател на А4-ката. Всичко зависи от това как е карана колата.
Моята я взех миналата година, на доверие, без да я гледам изобщо. Харесва ми комбито на Ауди, а ми трябва такова за децата.
В момента умам един проблем с паленето и изгоряла умна дюза(от 300 до 1300 лв. преразход). Като отворим мотора за смяна на дюзата ще видим и валовете и кобиличките. Струва ми се малко шумен двигателя, така че очаквам паднали кобилички. Една нова струва 50 лв, а са 24 на брой. Сам си смятай! Окачването излезе читаво, засега. Сменях само тампони, но те не са голяма пара.
Иначе, возията е яка. Дърпа здраво. Зимата, Бургас-София и обратно докарах разход 7л./100км, като "галех" двигателя (120-140). Натиснеш ли газта, обаче, резервоара бързо се изпразва. :)
Общо взето съм доволен. Успех!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 17 май 2012 11:41


Умната дюза е 100 лева по моргите +20-30 минути монтаж ,кви 1300 те гонят :lol: .Те маисторите като юидат някои с тоя мотор се превъзнасят и очите стават като на "Чичо Скрудж"..Най-трудното нещо е че при смяна гълта въздух и се стига до прочутото обезвъздушаване на помпата VP44 (което повечето БГ майстори довеждат до успешно горене на помпата :lol: ).Двигателя си бачка шумно и валовете се ще имат малко изядено-моя съвет е да не бараш.Щом "бяга" начи нямаш грижи - като се оядат валовете ще разбереш.Като се случи вече ще трябва да зискочиш ени 1500 лева.
Мотора ако е в добро състояние(което е рядкост) е с уникален вървеж - нямащ нищо общо с 1.9ТДИ и 1.8Т.Разхода освен ако колата не е автоматик също е "неприлично нисък".Доста често обаче собствениците ги карат със заминал термостат (щото за смяната се отваря цялата предница :banghead: ) и колите понагоряват.Тва е другия недостатък + смяната на ремъци за 900 лева (ма тва се пак е на 90 000 км.)


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот dancing_niki » Чет 17 май 2012 11:47


163 и 180 коньовите са с ролки и се очаква да не ядат валове, но може да се случи да счупят някоя кобилица. Умна дюза става от всички модификации, само трябва да си вземеш твоите си разпръсквачи.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 17 май 2012 12:00


dancing_niki написа:163 и 180 коньовите са с ролки

Не всички.Особенно пък 180 коня модела повечето мотори са си стандартни "валояди".


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот dancing_niki » Чет 17 май 2012 12:17


Имаш ли такъв? Защото моя е с код BAU и по спецификация е 132 kW и съм му махал капаците и кобилиците са с ролки и по валовете няма и следа от износване. Всичко различно от 150 коня е с ролки, евентуално някой 163 от първите, но не съм запознат в детайли с кодовете. Това кой с какви глави е дъвкано много.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 17 май 2012 13:18


dancing_niki написа:Имаш ли такъв?

Нямам ,ама дооста съм търсил.След като моя АКН умря от удар с Туинго :lol: няколко месеца търсих 2,5 с ролки в купе на Ауди.На практика няма.Ролките са на много малко модели започващи с буквата B (какъвто изглежда е твоя)след 2003-2004 година.Също така на 155 и на 163 (които са без ролки) са без ролки ,но вала се води усилен.Разпитвах и за подмяна на валове и кобилици с от новия модел но никои не е правил подобна интервенция.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот gancho » Чет 17 май 2012 15:01


Щом "бяга" начи нямаш грижи - като се оядат валовете ще разбереш

Малко не съм по темата,моля да ме извините,но да попитам:
В какво точто се изразява "разбирането" като се изядат валовете?
Питам,защото едно приятелче с Голф ІV 1.9ТДИ 150 кс., ARL ,му се промени вървежа,започна да набира от 2200об.Провери всякаква периферия около дв.,но не е отварял капака да види валовете.До колкото съм чел ARL също си ядат валовете.
Пак се извинявам :beer


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 17 май 2012 16:02


Валовете се изтъркват там където контактуват с кобилиците и прави една "бразда с ръбче".Реално вала + кобилицата почват да не могат да отварят клапан достатъчно.Трябва да се махне капака на главата за да се види хубаво.Също става и рпез капачката на амслото да погледнеш с фенерче.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: levskarq77 и 41 госта